Min lille prinsesse <3

jy5e2yty.jpg Magebilde 31 uker :)
 
31+5

Har fått minka litt ned på arbeidshelga mi, så i dag har jeg fri. Føttene mine trenger det, for å si det sånn :)
Det har vært noen ufattelig varme dager. På grensa til ubehagelig :eek: i dag er det heldigvis litt mer grått ute! Haha.

Tror det blur en spennende dag i dag. Barnefar er litt interessert igjen, og vil møtes. Tro hva han vil nå... Satse på at han bare har tatt seg sammen, kanskje? :D uansett... greit nok :)


Sent from my iPhone
 
Måtte gå igjennom alt!! Du er så flink å skrive og virker som du har full av kjærlighet! Elsker slike mennesker<3
Det du ønsker av barnefaren er jeg så glad for at du ønsker. Jeg føler jeg bare opplever kommende mødre og mødre som prøver å ha babyen alene og ikke vil dele med far, og i de tilfellene ønsker far av hele sitt hjerte å være med barnet sitt.
Jeg kjenner et tilfelle hvor mor flyttet så langt vekk fra barnefaren, langt inne i gokk uten busstilganger, og når han ikke selv har bil eller noen til å kjøre han den eneste dagen på det eneste tidspunktet han får lov å se babyen, så ble det så mye for han at han følte han bare måtte holde seg unna til en viss tid. Stakkars..

Men når far skal være så vanskelig å ikke bry seg med å ha noe med barnet sitt å gjøre så må man som regel være ganske bestemt over noen ting. Kommunikasjon er veldig vanskelig når begge foreldre ikke kan samarbeide:p
Det blir noe helt annet om de ikke vil, og du som mor vil bli veldig frustrert hvis han ikke kan svare deg på når han skal hente ungen i helga, når han skal ha han i ferien fordi du selv skal jo planlegge ferie osv osv hehe

Men det er så godt å høre at han ihvertfall prøver litt, og ikke lar deg være helt alene. Når ungen kommer skal du se at han kommer til å få et så stolt ansikt at det er det største øyeblikke i hans liv som det er i ditt!!:))

Jeg skal være helt ærlig å si at jeg ikke vet om jeg hadde klart det uten samboeren ved min side. Å være en familie er så sterkt for meg og jeg føler meg veldig heldig som har en mann som gleder seg til fødselen!
Jeg skal føde 23.august:)

Håper barnefaren ikke blir så vanskelig å jobbe med etter fødselen:))

Ønsker deg masse lykke til videre og måtte lykkerusen storme over deg ved babyen på bryste ditt og måtte gleden og kjærligheten være der til du ikke har mer åndedrag!:)
 
Måtte gå igjennom alt!! Du er så flink å skrive og virker som du har full av kjærlighet! Elsker slike mennesker<3
Det du ønsker av barnefaren er jeg så glad for at du ønsker. Jeg føler jeg bare opplever kommende mødre og mødre som prøver å ha babyen alene og ikke vil dele med far, og i de tilfellene ønsker far av hele sitt hjerte å være med barnet sitt.
Jeg kjenner et tilfelle hvor mor flyttet så langt vekk fra barnefaren, langt inne i gokk uten busstilganger, og når han ikke selv har bil eller noen til å kjøre han den eneste dagen på det eneste tidspunktet han får lov å se babyen, så ble det så mye for han at han følte han bare måtte holde seg unna til en viss tid. Stakkars..

Men når far skal være så vanskelig å ikke bry seg med å ha noe med barnet sitt å gjøre så må man som regel være ganske bestemt over noen ting. Kommunikasjon er veldig vanskelig når begge foreldre ikke kan samarbeide:p
Det blir noe helt annet om de ikke vil, og du som mor vil bli veldig frustrert hvis han ikke kan svare deg på når han skal hente ungen i helga, når han skal ha han i ferien fordi du selv skal jo planlegge ferie osv osv hehe

Men det er så godt å høre at han ihvertfall prøver litt, og ikke lar deg være helt alene. Når ungen kommer skal du se at han kommer til å få et så stolt ansikt at det er det største øyeblikke i hans liv som det er i ditt!!:))

Jeg skal være helt ærlig å si at jeg ikke vet om jeg hadde klart det uten samboeren ved min side. Å være en familie er så sterkt for meg og jeg føler meg veldig heldig som har en mann som gleder seg til fødselen!
Jeg skal føde 23.august:)

Håper barnefaren ikke blir så vanskelig å jobbe med etter fødselen:))

Ønsker deg masse lykke til videre og måtte lykkerusen storme over deg ved babyen på bryste ditt og måtte gleden og kjærligheten være der til du ikke har mer åndedrag!:)

Hei! :) så snill du er da!! <3 takk skal du ha.

Han er ikke så aller verst den her barnefareen skkjønner du. Han kan visst han vil :) så det er stort sett viljen det står på! Hehe. Han presterte å innrømme for meg at han gleda seg litt! Hvem skulle trodd ;)

Ja, mann/samboer og støttespiller er nok gull verdt det altså. Har savna det maaange ganger. MEN, jeg har en fantastisk familie og venner som støtter meg og hjelper meg. Så jeg er så absolutt ikke alene om dette her. Heldigvis! :)

Lykke til videre mot fødsel du også! :) det nærmer seg nå! Gleder meg <3
 
32 UKER

Tada! Hvalen har kommet seg til 32 uker. 8 igjen!
Begynner å merke på formen at det er tungt og at det nærmer seg slutten :) spesielt i denne varmen. Du store min tid :p tenk at jeg skulle svette og klage så innmari mye på varmen her i NORGE :eek: fryser meg jo alltid halvt ihjel om sommerene! Tror nok jeg skal være glad for at den sydenturen ble lagt på hylla!

♥Termin: 07.august

♥ Uker på vei: 32+1

♥ Uker igjen: 8+2 :) 59 dager

♥ Kjønn: Jente

♥ Navn: Jeg har fått vilja mi :D

♥Utålmodig: Ja!!

♥ Vektøkning: Sist jeg veide meg var jeg gått opp 10 kilo. Vekten her hjemme har streika, så må vente til jeg blir målt hos jordmor eventuelt.

♥ Hodet ned: Nei

♥ Hodet festet: Nei

♥ Aktivitet innenfra: Ja, hun er meget aktiv. Ikke ofte hun sover, tror jeg :p

♥ Høygravid: Nei. Men det er bare 18 dager igjen.

♥ Søvn: Det er dårlig stilt med søvn for tiden. Tipper det er pga varmen :(

♥ Form: Jeg føler meg totalt utslitt. Jeg puster og peser som en hval av den minste bevegelse. Det er ganske slitsomt :( ryggen og føttene verker også.

♥ Plager: Tett nese!!!!!!! ÅÅÅÅH så lei jeg er av å være tett!!!

♥ Barnerom: Dele rom med meg

♥ Utstyr: Det meste er i boks. Mangler noe småtterier av klær her og der. Pluss flere håndklær.
Ellers har jeg jo ikke kjøpt stelleprodukter osv, og heller ikke brystpumpe. Mangler også badebalje.

♥ Melk: Det lekker vertfall.

♥ Matkikk
: Sjokolade, frukt (sur) og kaaaaldt vann.

♥Kynnere: Oftere og oftere.

♥ Tungt: Ja.

♥ Strekkmerker: Nei.

♥ Tanker om fødselen: Jeg gruer meg til fødselen. Samtidig vil jeg bare få det overstått, og få jenta mi i armene <3
Sånn det ser ut nå, så blir både barnefar og mamma med. Jeg vil gjerne ha de der begge to. Men det får selvfølgelig være opp til de selv. Det viktigste for meg er at noen er der sammen med jenta mi dersom noe skulle skje med meg. Da er det jo pappaen og mormoren som er mest ønskelig. Når jeg tenker meg om så vet jeg faktisk ikke om jeg gruer eller gleder meg. Haha. Er mest nervøs for om jeg må gå OVER termin. DA altså….

♥ Neste kontroll: Hehe, siden jeg bomma på klokkeslettet forrige gang, så har jeg fått ny time igjen nå på torsdag ;) det passa seg egentlig ganske bra, for jeg hadde litt forhøyet blodtrykk sist jeg var der. Så greit å få sjekka opp det. Er litt bekymra for svangerskapsforgiftning, siden mamma hadde det ganske heftig da hun fikk meg.

♥ Barnefar: Akkurat NÅ har barnefar og jeg en ganske ok tone. Vi snakker sammen daglig, og han er interessert i hvordan det går med meg og med "kidden", som han sier. Han var på besøk her i helga, og det trengte vi nok begge to. Han skal ha for at han er flink til å beklage seg over den bedritne oppførselen sin. Jeg forstår han jo på én måte. Kan neppe være lett å være han heller :/
Men sånn er jo situasjonen. Vi må bare gjøre det beste ut av det. Jeg TROR, og håper, at vi skal klare å samarbeide ganske greit fremover. Han er jo interessert, og har til og med innrømt til meg at han gleder seg litt. OG!!! Han har gittt etter for navnet. Hihi!
 
32+5 ❤️

7y5a8aza.jpg


I dag er vi på 81% blank. 54 dager til termin. 14 dager til jeg har status høygravid. Tommel opp for det. Det begynner nemlig å bli tungt å være meg, så litt fortgang hadde ikke vært feil.

For tiden er jeg 100% sykemeldt. Det er for det første ganske kjedelig. For det andre er det også litt skummelt. Jeg har forhøyet blodtrykk, og det er visst ikke noe å spøke med. Mitt ligger nå på 145/95, og jeg er derfor henvist videre til sykehuset for ultralyd og ekstra sjekk. Vet ikke helt HVA de sjekker, men tipper de er ute etter å utelukke svangerskapsforgiftning.
Når det er sagt, så er det kun blodtrykket som tyder på det. Urin et negativ, og jeg har ingen ødemer sier jordmor. Jeg selv mener jeg har det, bittelitt. Men vi får se på sykehuset hva de kommer frem til der.
Så her er det kun én ting på planen, og det er; ta det aldeles med ro.
Bare syns jeg er så dårlig til å ligge/sitte stille. Gaaah!!

Dagene går sakte. Men jeg har heldigvis litt å tuske med i leiligheten jeg skal flytte inn i. Sommerferien har starta for fullt. Lillebror hjemme, og familien komplett :)
Jeg har bestått mine eksamener med glans, og er VELDIG fornøyd :D var virkelig ikke i Eksamensmodus i år. Slet med rygg og ellers med gravidform. Men det gikk jo bra!!! :D tar ferie med god samvittighet i år.

Tenk - på sensommeren får jeg den fineste belønningsen noen gang!! ❤️❤️ ååå, jeg gleder meg sånn. Mamma og lilleA ❤️:)


Sent from my iPhone
 
Kjedelig å høre at du har høyt blodtrykk! :/ Håper de sier alt annet er i orden på kontroll :) Har selv 100% svangerskapspenger så vet hvordan det er å gå hjemme.. kan bli kjedelig i blandt! Men det er i hvertfall SOMMER :D så vi får kose oss med det! :)
 
32+5 ❤️

7y5a8aza.jpg


I dag er vi på 81% blank. 54 dager til termin. 14 dager til jeg har status høygravid. Tommel opp for det. Det begynner nemlig å bli tungt å være meg, så litt fortgang hadde ikke vært feil.

For tiden er jeg 100% sykemeldt. Det er for det første ganske kjedelig. For det andre er det også litt skummelt. Jeg har forhøyet blodtrykk, og det er visst ikke noe å spøke med. Mitt ligger nå på 145/95, og jeg er derfor henvist videre til sykehuset for ultralyd og ekstra sjekk. Vet ikke helt HVA de sjekker, men tipper de er ute etter å utelukke svangerskapsforgiftning.
Når det er sagt, så er det kun blodtrykket som tyder på det. Urin et negativ, og jeg har ingen ødemer sier jordmor. Jeg selv mener jeg har det, bittelitt. Men vi får se på sykehuset hva de kommer frem til der.
Så her er det kun én ting på planen, og det er; ta det aldeles med ro.
Bare syns jeg er så dårlig til å ligge/sitte stille. Gaaah!!

Dagene går sakte. Men jeg har heldigvis litt å tuske med i leiligheten jeg skal flytte inn i. Sommerferien har starta for fullt. Lillebror hjemme, og familien komplett :)
Jeg har bestått mine eksamener med glans, og er VELDIG fornøyd :D var virkelig ikke i Eksamensmodus i år. Slet med rygg og ellers med gravidform. Men det gikk jo bra!!! :D tar ferie med god samvittighet i år.

Tenk - på sensommeren får jeg den fineste belønningsen noen gang!! ❤️❤️ ååå, jeg gleder meg sånn. Mamma og lilleA ❤️:)


Sent from my iPhone
Håper alt går bra med deg. Eg e 50 % sykemeldt, men e bare i 3 uker til så e det sommerferie og etter sommerferien e det permisjon. Så skal ikkje jobbe så myemer.

Likte den appen din. ka heter den ??
 
Kjedelig å høre at du har høyt blodtrykk! :/ Håper de sier alt annet er i orden på kontroll :) Har selv 100% svangerskapspenger så vet hvordan det er å gå hjemme.. kan bli kjedelig i blandt! Men det er i hvertfall SOMMER :D så vi får kose oss med det! :)

Ja, ikke noe kjekt det. Hååååper det stabiliserer seg av seg selv :)
Veldig kjedelig. Spesielt når andre er på jobb og skole :/
Men må man så må man :) ruging er viktig!



Sent from my iPhone
 
Håper alt går bra med deg. Eg e 50 % sykemeldt, men e bare i 3 uker til så e det sommerferie og etter sommerferien e det permisjon. Så skal ikkje jobbe så myemer.

Likte den appen din. ka heter den ??

Er bare 2 uker her også foreløpig. Men da er det jo snary perm uansett ;) går ut i ferie fra fredag neste uke, faktisk :)

Appen heter Gravid App :) veldig kjekk!!


Sent from my iPhone
 
33 UKER

Jippi! Tid for ny ukesoppdatering :D denne siste uken har jo bare flydd avgårde. Det må jeg få innrømme :p :) er veldig fornøyd med at tiden går fort, for jeg er mer enn klar nok for juli/august og termin.
Er under "utredning" for svangerskapsforgiftning for tiden. Blodtrykket mitt har steget sakte, men sikkert, gjennom hele svangerskapet. Det starta så fint på 120/70, og ligger nå på 147/96. Det er litt for høyt, og jeg er derfor 100% sykmeldt. Men det er kun blodtrykket som er problemet. Urin er negativ, og jeg har ingen ødemer. Men blir likevel godt og tett oppfulgt, heldigvis. Føles bra at de tar det på alvor, om ikke annet. Var på sykehuset i går, hovedsaklig for å sjekke fosterveksten. Jenta mi var HELT perfekt :D med et vekstavvik på kun 0,9% kunne hun vel ikke vært mer perfekt nesten ;) koselig å få smugkikke på henne igjen. Får ny kontroll om 3 uker, så da får jeg jammen kikke på henne da også! Små gleder i hverdagen ;)

♥Termin: 07.august

♥ Uker på vei: 33+1

♥ Uker igjen: 7+2 :) 51 dager

♥ Kjønn: Jente

♥ Navn: Jeg har fått vilja mi :D

♥Utålmodig: Ja!!

♥ Vektøkning: Sist jeg veide meg var jeg gått opp 10 kilo. Vekten her hjemme har streika, så må vente til jeg blir målt hos jordmor eventuelt.

♥ Hodet ned: Nei. Hun ligger i seteleie :( håper hun snur seg.

♥ Hodet festet: Nei

♥ Aktivitet innenfra: Ja, hun er veldig aktiv. Selv om det kan variere fra dag til dag. Nå i det siste har hun funnet ut at det morsomste i verden er å sitte å humpe på blæra mi. Sier det bare... en vakker dag tisser jeg på meg :p

♥ Høygravid: Nei. Men det er bare 11 dager igjen.

♥ Søvn: Sover dårlig om nettene. Får ikke helt roen i meg. Må jo på do heeele tiden, pluss at jeg må opp for å drikke og ta nesesprat x antall ganger om nettene. Det er sinnsykt slitsomt. Får liksom aldri hvilt ut :(

♥ Form: Jeg føler meg totalt utslitt. Jeg puster og peser som en hval av den minste bevegelse. Det er ganske slitsomt :(ryggen og føttene verker også.

♥ Plager: Tett nese fortsatt. Har også fått de berømte menssmertene. Ikke så ille, men nok til at jeg kjenner det.

♥ Barnerom: Dele rom med meg

♥ Utstyr: Neste på lista er å kjøpe ferdig det jeg trenger av sengesett og håndklær/kluter. Trenger også badebalje og brystpumpe. Nå i slutten av mnd skal jeg hente vogna mi også :D det blir stas.
Så har jeg fått ei vugge av tanta mi. Så den står nesten klar i stua. Har en sengekant på vei i posten :) koselig :D

♥ Melk: Det lekker vertfall.

♥ Matkikk
: Sjokolade, frukt (sur) og kaaaaldt vann. Ny på lista: LAKRIS

♥Kynnere: Oftere og oftere.

♥ Tungt: Ja.

♥ Strekkmerker: Nei. Men magen er så stram som den kan få blitt stor jeg. Så jeg tipper de kommer i nærmeste fremtid :)

♥ Tanker om fødselen: Nå som jeg VET at hun ligger i seteleie så gruer jeg meg. Vet jo at hun har god tid til å snu seg enda. Men status per i dag er jo at hun ligger med rumpa nedover. Derfor gruer jeg meg greit mye til å evt måtte ta et valg ang ks eller vaginal setefødsel. Den tid den sorg, kanskje ;)
Er også veldig nervøs for at fødselen skal starte mens jeg er alene. Man vet jo aldri :p

♥ Neste kontroll: Var hos jordmor forrige torsdag, og på sykehuset i går. Skal til jordmor igjen nå på torsdag :) hovedsaklig for å sjekke urin og måle blodtrykket.

♥ Barnefar: Det er helt ok mellom oss nå. Jeg håper han vil ta seg en tur hjemover igjen med det første. Jeg føler meg så alene, og trenger på en måte å vite at han bryr seg litt mer enn det han har vist frem til nå. Vet ikke hvorfor jeg "savner" han, for jeg trenger han jo egentlig ikke. Tror bare det er så mye hormoner og følelser i sving at kroppen min er helt forvirra. :p
Han er snill og "normal" for tiden da, så jeg skal ikke klage.
 
Så koselig å lese oppdateringene dine :) Håper blodtrykket kommer seg!
 
Vurderte eller vurderer du 3D ul? Er vel ikke for sent?:)


Sent from my iPho

Jeg har vært på 3D jeg :) var i uke 27.
Hele 6 uker siden det, gitt :eek:

Tror kanskje babyen er litt veel stor inni her nå, men jeg vet ikke jeg. Har du vært?


Sent from my iPhone
 
Magebilde 33 uker [emoji173]️

ra8yhuru.jpg



Sent from my iPhone
 
F
du2agyze.jpg


50 dager igjen til termin i dag :)
Nå nærmer det seg, og det føles bra!!!


Sent from my iPhone
 
Jeg har vært på 3D jeg :) var i uke 27.
Hele 6 uker siden det, gitt :eek:

Tror kanskje babyen er litt veel stor inni her nå, men jeg vet ikke jeg. Har du vært?


Sent from my iPhone
Ååja.:)
Ja var forrige uke 4 ganger! Fikk ikke noen gode bilder så ga opp. Får jo se han masse når han kommer ut;)

Ser du ikke har fått noen strekkmerker enda:) fikk ganske tidlig, men magen min er enda strekkmerkefri! Enn så lenge;p

Fortsatt lykke til videre:))


Sent from my iPho
 
Ååja.:)
Ja var forrige uke 4 ganger! Fikk ikke noen gode bilder så ga opp. Får jo se han masse når han kommer ut;)

Ser du ikke har fått noen strekkmerker enda:) fikk ganske tidlig, men magen min er enda strekkmerkefri! Enn så lenge;p

Fortsatt lykke til videre:))


Sent from my iPho

Oi, såpass ;) skikkelig sta luring du har i magen din da! Ikke et eneste bilde? :eek:
Jenta mi var også vanskelig på 3D. Lå med ansiktet inntil morkaka, og hadde begge bein og hender foran. Men fikk da lurt oss til noen bilder likevel. Så fikk jeg bekrefta følelsen av at hun ligna på pappaen sin ;)
... og hun viste oss tydelig at hun var ei jente!

Har ikke fått noen nei. Enn så lenge! :p
Har vel mange uker å få de på enda, så tørr ikke juble for høyt. Magen er sinnsykt stram, så tror ikke det skal så mye til før det sprekker!

Takk. Og lykke til du også :D


Sent from my iPhone
 
Back
Topp