Felles skravle 2015

Jeg har ikke noe mål, jeg bare skravler.
Vant stellevesken for mars skravlingen jeg :)
Ja, det stemmer jo! Jeg er over 300-grensen, så får holde meg til det. Tror ikke jeg rekker 800, og har ikke tid til å skravle så veldig mye. Men over 300 innlegg er flott det også :D

Var aldri tvil om at det skulle bli en rød en, spørsmålet var bare hvilken.
De fleste er Ripassoer

Vis vedlegget 62723
Storhandler på taxfree-en dere også? ;) Vinlageret vårt begynner å bli tomt, så får vel kjøpe en ny ladning når vi er på ferie i sommer. Mannen syntes det er litt kjipt at han må drikke vinen alene, men tror han klarer seg :P

Storhandler på taxfree-en dere også? ;) Vinlageret vårt begynner å bli tomt, så får vel kjøpe en ny ladning når vi er på ferie i sommer. Mannen syntes det er litt kjipt at han må drikke vinen alene, men tror han klarer seg :p
Er sjeldent utenlands, men liker å ha noe å velge mellom så jeg går amok på polet med ujevne mellomrom

Er sjeldent utenlands, men liker å ha noe å velge mellom så jeg går amok på polet med ujevne mellomrom
Haha, det kan jeg like! Vi er som oftest bare utenlands en til to ganger i året, og siden man kan kjøpe med seg fire flasker hver, hver gang, blir det storhandel da :)

Vin hørtes godt ut. Jeg MÅ selge som bare f på jobb på mandag så jeg kan stikke av ned den ene vinflaska i hylla :p

Vin hørtes godt ut. Jeg MÅ selge som bare f på jobb på mandag så jeg kan stikke av ned den ene vinflaska i hylla :p

Ungene er ikke hjemme, så nå som flasken er tom har jeg gått over på kartongen :P
Er i humør til å gi faen og bli en liten smule full.

Maten ble forresten svine god :)

Ungene er ikke hjemme, så nå som flasken er tom har jeg gått over på kartongen :P

Hadde jeg ikke gått på morfinlignende smertestillende så skulle jeg drukket meg full i dag jeg også. får ta det igjen til helga. Hva har dere spist fornoe Nam i dag ?

Det er lov og så fortjent :) Hadde en sånn kveld selv!

Taster på appen :)

Hadde jeg ikke gått på morfinlignende smertestillende så skulle jeg drukket meg full i dag jeg også. får ta det igjen til helga. Hva har dere spist fornoe Nam i dag ?

Står lengre bak i tråden

Hovedrett: Andebryst men en grateng av eple og selleri rot, rødvinssaus med eple og søtpotetmos.
Dessert: Hjemmelaget panna cota

Står lengre bak i tråden

Hovedrett: Andebryst men en grateng av eple og selleri rot, rødvinssaus med eple og søtpotetmos.
Dessert: Hjemmelaget panna cota
Mmmm jeg vil på restaurant anonym :D

And liker jeg ikke :p takler ikke den smaken.
Vi spiste lasagne i dag vi. Kjempe spennende middag

Aldri stekt andebryst før, eller laget panna cota, men fy faen så godt det ble
Det kan jeg tenke meg! Er jo bare såå godt :) vi spise andebryst på en litt fin restaurant i Wien, det var en opplevelse i seg selv!! Fy søren for et kjøtt :)

Aldri stekt andebryst før, eller laget panna cota, men fy faen så godt det ble
Panna Cotta er utrolig enkelt å lage! Første gang jeg lagde det, ble det perfekt ;)
Hos oss er det mannen som er andeeksperten, men eplergrateng har vi aldri prøvd på.

Hvordan lages det?

Fra mobil.

Panna Cotta er utrolig enkelt å lage! Første gang jeg lagde det, ble det perfekt ;)
Hos oss er det mannen som er andeeksperten, men eplergrateng har vi aldri prøvd på.

Hvordan lages det?

Fra mobil.

Har laget hel and fylt med epler og svisker noen ganger.
Det var der jeg fikk ideen fra.
Med andre ord, oppskriften er egenkomponert.
Var ikke eple grateng, men eple og sellerirot grateng.

Stekte opp litt løk i en gryte.
Helte over oppkuttet eple og sellerirot, og mat fløte.
Kokte til nesten ferdig og smakte til med salt og pepper under veis.
(Koker også opp i kjele først når jeg skal lage gratinerte kartofler, da har jeg bedre kontroll over krydder)
Når nesten ferdig helte jeg det over i en ildfast form og inn i ovnen en 15-20 minutter for gratinering.

Har laget hel and fylt med epler og svisker noen ganger.
Det var der jeg fikk ideen fra.
Med andre ord, oppskriften er egenkomponert.
Var ikke eple grateng, men eple og sellerirot grateng.

Stekte opp litt løk i en gryte.
Helte over oppkuttet eple og sellerirot, og mat fløte.
Kokte til nesten ferdig og smakte til med salt og pepper under veis.
(Koker også opp i kjele først når jeg skal lage gratinerte kartofler, da har jeg bedre kontroll over krydder)
Når nesten ferdig helte jeg det over i en ildfast form og inn i ovnen en 15-20 minutter for gratinering.
Dette må bli tilbehøret neste gang vi skal ha and! Håper det går greit at jeg har kopiert oppskriften din over i notatene på mobilen:)

Fra mobil.

Back
Topp