*** IKM uke 20 ***

Hva gjør dere med trening og alkohol i dpo land?

Jeg trener vanligvis en del, blant annet med en PT to ganger i uken.. Men da han pisket meg rundt i dag - begynte jeg å tenke på om det var så bra i starten (om jeg er gravid da;) )

Drikker ikke store mengder i utgangspunktet - men deler jo en flaske med mannen i ny og ne. Spiller det noen rolle så tidlig? Hva gjør dere?

Sent from my iPhone using BV Forum

3 dpo i dag og har startet med Crinone. Jeg er alltid pessimist mellom ca 3-8 dpo. Andre som er det??

Jeg trener vanligvis en del, blant annet med en PT to ganger i uken.. Men da han pisket meg rundt i dag - begynte jeg å tenke på om det var så bra i starten (om jeg er gravid da;) )

Drikker ikke store mengder i utgangspunktet - men deler jo en flaske med mannen i ny og ne. Spiller det noen rolle så tidlig? Hva gjør dere?

Jeg tar det litt som det kommer, og vi nyter sjeldent alkohol. Og gjør vi det, så er det bare for å kose oss, ikke bli stupfull. Foreløpig orker jeg ikke å anta at jeg er gravid i dpo-land, jeg skal leve livet selv om jeg er prøver også. Dessuten tror jeg mannen min hadde sett rart på meg hvis jeg gjorde det og dessuten vil jeg ikke gjøre det pga mannen nettopp har blitt klar for et søsken. Er redd for å skremme han slik at han ikke vil prøve på søsken.
Skyt meg de som vil, men foreløpig er jeg ikke gravid ;) Og derfor lever jeg slik til testen lyser positivt i mot meg :) Men DA er det slutt på alkohol!

Det spiller nok mest sannsynlig ingen rolle siden det tar en stund før embryoet har blodsirkulasjonen oppe å gå, men jeg gidder ikke å drikke dpo. Jeg drikker ikke så ofte, og dpo lar jeg være eller later som jeg drikker, men drikker ikke. :)

Jeg er 4 dpo i dag.... kan ikke tida gå litt fortere da :-p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg er 4 dpo i dag.... kan ikke tida gå litt fortere da :p

Jeg er og 4 dpo! Gleeeder meg til å teste! Fikk vite at ei god veninne er gravid i dag og fikk ikke akkurat mindre lyst til å være gravid da;)

Når tenker du å teste?

Jeg er og 4 dpo! Gleeeder meg til å teste! Fikk vite at ei god veninne er gravid i dag og fikk ikke akkurat mindre lyst til å være gravid da;)

Når tenker du å teste?
Jeg vet ikke helt. Håper å holde meg til søndag/mandag i det minste. Vi får se ;-)

Jeg er også 4 dpo. Planen er å ta første test fredag morgen, 8 dpo.

Sent from my iPad using BV Forum

Hva er egentlig dpo........?

Days past ovulation, altså dager etter eggløsning. Selve eggløsningsdagen blir dag 0, dagen etter er man 1 dpo osv.

Du finner alle forkortelser i en tråd i Våre viktigste tråder på toppen av forumet her. :)

Days past ovulation, altså dager etter eggløsning. Selve eggløsningsdagen blir dag 0, dagen etter er man 1 dpo osv.

Du finner alle forkortelser i en tråd i Våre viktigste tråder på toppen av forumet her. :)

Ååå.... Dager på overtid tenkte jeg..haha :)

Ååå.... Dager på overtid tenkte jeg..haha :)

Nei, det har ikke en egen forkortelse. Det blir jo eventuelt dager over IKM. IKM som er ikke kommende mensen, altså datoen du forventer mensen, men ikke vil at den skal komme. :)

Kontantstøtten har jeg også regnet med, den ble vel høynet til 6000 for barn ett til to år. Med litt planlegging går det meste bra :-)

Jeg planlegger å ha jobben jeg har nå i noen år videre. Jeg vet ikke helt hva jeg vil jobbe med - men kommer nok til å søke meg mer bort fra å jobbe med mennesker. Per i dag jobber jeg veldig tett på, og det har definitivt sin utløpsdato. Så vi får se :-)

Så spennende det må være å jobbe med forskning! Wow :-) Det har jeg faktisk savnet i utdanningsløpet, at vi kunne hatt "Forskeruka" eller noe tilsvarende - hospitering hos noen som jobber direkte med forskning. Hva liker du best med å jobbe innen forskning? Ser for meg fantastiske fagmiljø og diskusjoner :-)

Jeg har alltid tenkt at det er så lurt å bli sykepleier siden man har så utrolig mange muligheter til hva man kan jobbe med :). Skjønner st det kan bli tungt å jobbe med mennesker hele tiden, jeg beundrer alle som klarer det!

Å jobbe med forskning er helt supert. Det beste er å kunne fordype seg skikkelig i et fagfelt man er engasjert i, og at alle rundt en er like engasjert. Det verste er at det er veldig kompetativt og at kontraktene er midlertidig som regel. Men det er greit for en periode så kan det nok hende at jeg ser meg om etter noe annet om noen år.

Jeg drikker veldig sjeldent så jeg har ikke hatt "lyst" i dpo-land foreløpig og da er det lett å bare unngå det. Ellers lever jeg helt som normalt!

Jeg er 4 dpo i dag.... kan ikke tida gå litt fortere da :-p

5 dpo i dag og tar første test på fredag ettermiddag (9 dpo). Den ene gangen jeg har vært gravid (kjemisk) fikk jeg best utslag på testene på ettermiddagsurin, så prøver det denne gangen også :)

Takk for forklaringen :)

(10 dager dpo) Hihi

Du skriver bare 10 dpo. D står for days, så "dager" foran blir overflødig. :)

Om du er 10 dpo så hører du vel til IKM uke 19. :)

Jeg venter mensen mandag 12 mai. 1 pp så mulig jeg ikke har fullstendig oversikt over syklusen min foreløpig.

Har masse mensensmerter selv om den er en uke til jeg venter den.. Men tror også det er litt spenning som ligger i luften :)

Last edited:
Back
Topp