*** IKM uke 20 ***

Spennende! Er virkelig ikke lenge til fredag nei!

Nei, det er jo egentlig ikke det. :D

Men jeg skulle ønske man kunne få vite det nå med en gang. For om egget ikke ble befruktet så har det jo dødd allerede. Litt frustrerende at man må vente så lenge med å få vite hva som skjer inni magen. :p Selv om det ikke er lenge da. Hahaha..

Nei, det er jo egentlig ikke det. :D

Men jeg skulle ønske man kunne få vite det nå med en gang. For om egget ikke ble befruktet så har det jo dødd allerede. Litt frustrerende at man må vente så lenge med å få vite hva som skjer inni magen. :p Selv om det ikke er lenge da. Hahaha..
Hahaha...akkurat d jeg satt og tenkte her i dag. Skulle ønske jeg kunne ha hatt et innvendig kamera så jeg kunne ha sett om d gikk denne pp eller ikke..... :-p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hahaha...akkurat d jeg satt og tenkte her i dag. Skulle ønske jeg kunne ha hatt et innvendig kamera så jeg kunne ha sett om d gikk denne pp eller ikke..... :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Ja. Helt enig. Hva skjer nå liksom? Er det befruktede egget på vei nedover egglederen, eller har det gått til grunne og livmoren bare venter uvitende og skal snart forstå at det bare er å begynne å blø. Arg. Jeg er ikke skapt for så mye venting!

Hi hi! Jeg er så enig med dere! Hater å ikke vite! Og ikke minst... Hater å vente! ;) vil vite nå!!! Skulle helst hatt to streker i går liksom... ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

foreløpig så har jeg fått mine vanlige ømme pupper etter EL. Ikke vondere enn vanlig, så det er ikke noe tegn :p

foreløpig så har jeg fått mine vanlige ømme pupper etter EL. Ikke vondere enn vanlig, så det er ikke noe tegn :p

Samme her! .. men kan ikke huske å ha såå ømme pupper rundt el før.. meeen så har jeg ikke fulgt syklusen min så tett før heller så..:p tipper jeg kommer til å finne alle mulige tegn de nermeste dagene...:p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg er 5 dpo og har allerede litt innbilt kvalme, må nesten le av meg selv! Skikkelig leting etter symptomer her nå;) Håper på en travel uke på jobb - så tiden til fredag går lynraskt!! Kanskje litt tidlig med første test på fredag, men jeg tror ikke jeg klarer å vente lenger;)

Ser ut som mange skal teste på fredag - krysser fingrene for oss alle sammen! :)

Jeg er 5 dpo og har allerede litt innbilt kvalme, må nesten le av meg selv! Skikkelig leting etter symptomer her nå;) Håper på en travel uke på jobb - så tiden til fredag går lynraskt!! Kanskje litt tidlig med første test på fredag, men jeg tror ikke jeg klarer å vente lenger;)

Ser ut som mange skal teste på fredag - krysser fingrene for oss alle sammen! :)

Jeg håper også at denne uken suser avgårde!!:) har også plan om å teste på fredag, og jeg er i dag kun 2 dpo..:p heh.. så jeg syntes du også kunne slengt deg på!;p

Kommer nok til å teste neste mandag jeg. Ikm er på torsdag. Burde kanskje ventet lenger, men skal til legen på mandag og kan være greit å vite om jeg er gravid:)

Er enig med dere i at man skulle fått vite det med en gang!! :-) men synes stort sett at dagene og ukene flyr av sted. Kanskje ikke så rart med to små på 2 og 4 i hus;) er ikke mye tid igjen til å kjede seg akkurat ;)

Spontant neseblod 2 dpo. Symptom? He he... Stod bøyd og skulle ta på mini up and go bleie, så bare begynte det å renne blod ut av høyre nesebor ;) he he

Takk for det, det håper jeg også. Tiden går sakte når man venter på noe godt :) Jobber som spesialsykepleier - er imidlertid svært klar for å slutte med turnusjobbing etter hvert, så holder på med en mastergrad. Fant ut at det passet veldig godt å bli gravid midt i, en såkalt "masterbaby". Ikke på grunn av arbeidsbelastning (for den er høy), men på grunn av økonomiske forhold. Trodde ikke mine øyne da jeg forsto at man får foreldrepenger og foreldrestipend samtidig. Litt over hundre tusen skattefrie kroner gratis fra lånekassen, bare fordi man er student. Og er jo arbeidstaker også, så full opptjening av foreldrepenger. Det gir rom for lengre permisjon, så ja takk :) Tenkte kanskje å forsøke å få til at barnet er 18 mnd ved barnehagestart. Spørs jo hvor godt det klaffer nå, selvfølgelig.. :) All forskning jeg har lest om tilknytning viser til at det er gunstig for barnet å oppleve trygg tilknytning til hovedomsorgspersonen spesielt fra 12-18 mnd, så jeg skulle ønske vi hadde samme permisjonslengde som de har i Sverige (18 mnd). Det hadde vært kjekt å ikke måtte ofre økonomien for å få det til. Men jeg gjør det gjerne, for jeg tenker at den perioden får man aldri tilbake igjen. Får heller være flink og benytte seg av åpen barnehage ved ønske om sosialisering. Mange fine tiltak man kan delta på i byen jeg bor i, så det ser jeg ikke på som noen utfordring.

Nååå ser jeg at det ble en liten digresjon her, beklager :P Blir litt revet med - i tillegg til at det er en rolig natt på jobb (foreløpig i alle fall, bank i bordet). Hva jobber du som? :)

Hva jobber dere andre som? :)

Så spennende med master, og for en flott ordning at man kan få både foreldrepenger og foreldrestipend! Skjønner hva du mener med å være hjemme så lenge som mulig. Synd at det skal være så vanskelig økonomisk. Jeg har ingen barn så jeg har ikke satt meg inn i dette men hva med kontantstøtte? Når starter det og hvor mye er det?

Hva kan du tenke deg å jobbe med videre etter masteren da?

Jeg jobber med forskning :)

Fnis! Symptomjakten er ikke lett å slippe unna!! Håper det går veien :)

Hei! Jeg er på ferie i Tyrkia, så har ikke vært på nett de siste dagene. La med vilje iPaden igjen hjemme, trengte litt avvenning;)

Jeg merker ikke noe spesielt, men har fått den vanlige kvisa på haka.

Veldig spent på å se testene deres til helga:D

Testedag 16 mai :)

Jeg er med!:D .. tror ikke jeg får se resultat så tidlig uansett da men... Jeg MÅ jo bare prøve!..:p

Hehe naar er ikm da? Den 16. er testedatoen jeg har faatt av legen, saa lenge jeg gaar paa progesteronstoette kan jeg ikke gaa etter ikm, da den hindrer bloedninger. Men spm er jo selvfoelgelig om jeg klarer aa holde meg saa lenge da, det var med noed og neppe sist :P

Hehe naar er ikm da? Den 16. er testedatoen jeg har faatt av legen, saa lenge jeg gaar paa progesteronstoette kan jeg ikke gaa etter ikm, da den hindrer bloedninger. Men spm er jo selvfoelgelig om jeg klarer aa holde meg saa lenge da, det var med noed og neppe sist :P

Heh.. ser jeg tenkte visst litt feil..:p ikm er den 16. Mai da, men jeg kommer nok ikke til å klare å holde meg helt til da!;p blir nok testing allerede nå på fredag!:p men igjen garantert den 16!;)
Du kan klare det!;) heh.. gjør vel ikke noe å teste litt før uansett vel?!...;)

Heh.. ser jeg tenkte visst litt feil..:p ikm er den 16. Mai da, men jeg kommer nok ikke til å klare å holde meg helt til da!;p blir nok testing allerede nå på fredag!:p men igjen garantert den 16!;)
Du kan klare det!;) heh.. gjør vel ikke noe å teste litt før uansett vel?!...;)

Nei forsaavidt ikke, men den 16 er foerste dagen testen evnt skal kunne slaa ut ifoelge legen, og jeg kjenner meg selv saapass at hvis jeg foerst begynner aa teste, saa har jeg det gaaende :P

Back
Topp