Håndarbeidstråd

Fant ut i går at jeg hadde gjort feil ivognteppet jeg hadde begynt på. Ikke så lett med litt mønster.... Siden det var noen omganger å ta opp orket jeg ikke å ta maske for maske på pinnene, så endte med å rekke alt opp. ikke noe flink til å få maskene på pinnen igjen om jeg drar den ut, og så kunne jeg få ordnet på en liten feil jeg oppdaget litt seint...

Endte opp med å ta opp to ganger for når jeg så la opp klarte jeg å ta ti masker for lite.... Ser ut som jeg er på rett spor nå så blir spennende å se om jeg er ferdig til november ;-p

Fant ut i går at jeg hadde gjort feil ivognteppet jeg hadde begynt på. Ikke så lett med litt mønster.... Siden det var noen omganger å ta opp orket jeg ikke å ta maske for maske på pinnene, så endte med å rekke alt opp. ikke noe flink til å få maskene på pinnen igjen om jeg drar den ut, og så kunne jeg få ordnet på en liten feil jeg oppdaget litt seint...

Endte opp med å ta opp to ganger for når jeg så la opp klarte jeg å ta ti masker for lite.... Ser ut som jeg er på rett spor nå så blir spennende å se om jeg er ferdig til november ;-p

Godt du har god tid ennå ;)
Hehe

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

Jeg har ærlig talt omtrent ikke strikket en maske jeg siden jeg ble gravid. lagde en mariusgenser i en pp der det ikke klaffet men nå er jeg altfor trøtt/har for mye å gjøre.. men håper på å få strikken mange fine ting fremover. spess etter oul :)

Så mye fint dere lager altså! Jeg har ikke fått begynt enda. Jeg er veldig glad i å strikke, så kommer nok til å starte på et babyteppe om ikke alt for lenge. Skal legge ut når det er ferdig :D Har planer om gensere, sokker, luer osv. når jeg har tid. Har også lurt litt på å lage meg et babynest. Fant ut at det ikke var så vanskelig som det så ut til :)

Begynner å nærme meg like langt på teppet som jeg var da jeg måtte rekke det opp. Går mange dager uten strikking og hver omgang tar litt tid så går sakte fremover... Tok det med ut i sola i dag men ikke heilt gunstig å sitte med bøy i albuen for får så rart skille da etter sola......

Jeg tror og håper strikkeysten kommer tilbake nå snart når det blir litt mindre å gjøre ellers. Må strikke ferdig kofte til typen først da før jeg kan lage babyting. Blir uansett mer stas når jeg vet kjønn :):)

I følge mønsteret kommet 1/7 på vei på vognteppet jeg strikker. Men søt brukt ett garnnøste og i følge oppskriften var det beregnet fem nøster, så må få kjøpt mer etterhvert :-) men gøy når en ser mønsteret :-)

Jeg har Akkurat fullført et babytepe til min nevø. I mini alpakka, heklet, ble kjempedeilig :)

Ellers har jeg faktisk ikke orka noe håndarbeid, den derre kvalmen altså. Håper det kommer seg. Har en julekalender, brodert, som det gjennstår litt på. Strikking kan jeg ikke enda :)

Jeg har Akkurat fullført et babytepe til min nevø. I mini alpakka, heklet, ble kjempedeilig :)

Ellers har jeg faktisk ikke orka noe håndarbeid, den derre kvalmen altså. Håper det kommer seg. Har en julekalender, brodert, som det gjennstår litt på. Strikking kan jeg ikke enda :)
Så kjekt å kunne hekle da :) det kan ikke jeg. Kanskje jeg må prøve meg på det etterhvert også :) Nå har jeg begynt på igjen på kofta til typen etter en lang pause :) Litt storprosjekt å strikke herrekofte i xl da ;) men kjekt

Sent from my iPhone using BV Forum

Så kjekt å kunne hekle da :) det kan ikke jeg. Kanskje jeg må prøve meg på det etterhvert også :) Nå har jeg begynt på igjen på kofta til typen etter en lang pause :) Litt storprosjekt å strikke herrekofte i xl da ;) men kjekt

Heftig, å når du kan det, så tror jeg nok et hekling er lett som bare det :)

Motivasjonen min for håndarbeid er nok en gang borte. Svinger opp og ned sammen med resten av "meg" ;p Men satser på jeg får kjempemotivasjon etter oul ! :)

For tre dager siden begynte jeg på tanteteppe fra "Myk start" som niesen min skal få i dåpsgave, akkurat slik storesøsteren hennes fikk til sin dåp. :-) Begynner å komme langt nå, og håper på å bli ferdig i løpet av neste uke. Bruker tynnere garn og pinner enn i oppskriften, så det blir et fint og lett sommerteppe. :-) Etter dette skal jeg gjøre ferdig mariusgenseren til typen, før jeg endelig kan begynne å strikke litt til den lille. :-D Gleder meg!

1398979396787.jpg

Heftig, å når du kan det, så tror jeg nok et hekling er lett som bare det :)
Du har nok rett i det :) er bare å komme i gang som er utfordringen tror jeg. Sånn er det ko med det meste egentlig

For tre dager siden begynte jeg på tanteteppe fra "Myk start" som niesen min skal få i dåpsgave, akkurat slik storesøsteren hennes fikk til sin dåp. :-) Begynner å komme langt nå, og håper på å bli ferdig i løpet av neste uke. Bruker tynnere garn og pinner enn i oppskriften, så det blir et fint og lett sommerteppe. :-) Etter dette skal jeg gjøre ferdig mariusgenseren til typen, før jeg endelig kan begynne å strikke litt til den lille. :-D Gleder meg!

Vis vedlegget 59447

Nydelig teppe!
Jeg skal strikke bestemorsteppe fra den boka :)

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

Snart ferdig med 2/7 av teppet :-) fikk kjøpt mer garn i går så hvertfall nok nå, litt rester gjør ikke noe. Ei stund siden jeg kjøpte første nøstene så veldig fornøyd med jeg fikk samme innfarging :-)

ImageUploadedByBV Forum1399233134.773663.jpg

Back
Topp