Vi som temper(Ny)

Så rart, jeg er på cd 6, siste tr-dag i går. Idag har jeg el smerter(?) eller lignende og "watery" cm. Neg el test. Greitt jeg har litt kortere syklus, men dette var da voldsomt.

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg gikk fra noen lunde normal syklus med EL på dag 16, de siste ppene har jeg fått EL på dag 12-13. Gikk fra å starte testing på dag 9 til så fort jeg var ferdig med TR.

Nå er det vel bare å teste og følge med :)

❤️❤️❤️❤️

Er det flere som kjenner til det, at nå det er noe som har gledet/irritert en i lenger tid, og man først sier det, så skifter det plutselig helt av seg selv? Jeps, nå kommer jeg rett inn på FF igjen, etter to uker hvor jeg skulle skrive passord hver dag. Merkverdig. Men deilig da ;)

Får ikke tempet jeg. Er jo noe hele tiden på natta eller tidlig morgen.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Jeg temper kl.06 hver morgen, i går våknet jeg kl.05 og var vel våken i 5 min før jeg sov en time til.. Kan det ha påvirket tempen da??

Så rart, jeg er på cd 6, siste tr-dag i går. Idag har jeg el smerter(?) eller lignende og "watery" cm. Neg el test. Greitt jeg har litt kortere syklus, men dette var da voldsomt.

Sent from my iPad using BV Forum

Sånn har jeg hatt det de siste 4-5 syklusene, samt åpen tapp, men likevel har jeg ikke fått el før mellom cd15 og cd25

Jeg temper kl.06 hver morgen, i går våknet jeg kl.05 og var vel våken i 5 min før jeg sov en time til.. Kan det ha påvirket tempen da??
Ja. En bør sove sammenhengende 3-4 timer før en temper. Våkner jeg 1 time før jeg skal tempe, temper jeg da og legger på 0,05 per halvtime :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Kan
Ja. En bør sove sammenhengende 3-4 timer før en temper. Våkner jeg 1 time før jeg skal tempe, temper jeg da og legger på 0,05 per halvtime :)

Kan du se på grafen min og se hvor mye jeg må legge på, på gårsdagens temp!??;)

Kan

Kan du se på grafen min og se hvor mye jeg må legge på, på gårsdagens temp!??;)
Ja. Målte du 36,56 kl.05?

Ja. Målte du 36,56 kl.05?

Da blir den isåfal 36,66 :)

Men altså, om man våkner (nok til å for eksempel registrere hva klokka er) men døser av igjen på noen minutter, teller det? Jeg registrere ofte kjærestens alarm, men slukner som et lys igjen, og tester når min test-alarm ringer. Altså tolker det ikke som å våkne. Har noen ganger tester til begge tider, og det er da ofte 0,01 forskjell i tempen. Men jeg et jo også nybegynnere, så kan være noen andre har noen kloke svar til deg mammaaaaa :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

For min del påvirker ikke slike ting som tar kort tid tempen min. Men det er jo noe jeg har funnet ut over tid. Jeg kan fint gå på do om natten uten at det påvirker meg i veldig stor grad.

Så kom mensen her. Vet ikke helt hva jeg tenker her nå. Etter at jeg sluttet på pillene har jeg hatt sykluser på 35 -34 og nå 29 dager. Det er jo topp at det er kortere syklus, så håper det holder ved, for så blir det jo oftere sjanse til å prøve! Håper virkelig jeg kommer ned på cirka 29 dager, men husker fra før p-pilletid at jeg ikke hadde "normal 28 dagers syklus", men lengre.

Forresten, når har man kort luthealfase? Min kom på 11 denne måneden, første hvor jeg temper. Har jo alltid tenkt jeg hadde 14 dagers, men er 11 dager fint? Er det først når man kommer ned på 8-9 dager det er et problem?

Uansett, denne måneden starter vi ordentlig med prøving! Gleder meg! Er vi heldige, og jeg holder meg på litt kortere syklus, kommer EL rett før bonusbarn helg. Krysser fingrene, ellers lander den rett i barnehelg, og det er jo ikke helt ideelt :P

Så kom mensen her. Vet ikke helt hva jeg tenker her nå. Etter at jeg sluttet på pillene har jeg hatt sykluser på 35 -34 og nå 29 dager. Det er jo topp at det er kortere syklus, så håper det holder ved, for så blir det jo oftere sjanse til å prøve! Håper virkelig jeg kommer ned på cirka 29 dager, men husker fra før p-pilletid at jeg ikke hadde "normal 28 dagers syklus", men lengre.

Forresten, når har man kort luthealfase? Min kom på 11 denne måneden, første hvor jeg temper. Har jo alltid tenkt jeg hadde 14 dagers, men er 11 dager fint? Er det først når man kommer ned på 8-9 dager det er et problem?

Uansett, denne måneden starter vi ordentlig med prøving! Gleder meg! Er vi heldige, og jeg holder meg på litt kortere syklus, kommer EL rett før bonusbarn helg. Krysser fingrene, ellers lander den rett i barnehelg, og det er jo ikke helt ideelt :P

Hvis tr kom 11 dpo så ender du med bare 10 dpo, fordi den siste blir cd 1 i ny syklus i stedet. Jeg har lest at mange regner alt under 12 dager lutealfase som kort, mens andre sier 10 og kortere. Du har nok litt kort lutealfase, men det kan være greit å sjekke noen sykluser før du gjør noe med det. :)

*Taster på app på mobilen*

Back
Topp