Pass til Tyskland?

Det er jo det hun gjør. Politiet sier religiøse hodeplagg er lov. Da kan ikke en på passkontoret bare finne på nye regler for moroskyld ;)

Sent from my iPhone using BV Forum
Hun får bare dra tilbake å snakke med noen andre. Tydlig at den hun snakket med ikke viste svaret da :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Mannen min vil jeg skal få pass, for han vil ha meg med til Tyskland, så jeg får nok bare gå inn og høre om de har fått disse nye reglene her i Bergen eller ikke, i Oslo var det veldig aktuelt, men det skal tas videre med Islamsk Råd, fordi det har ikke vært ett problem tidligere, er bare blitt sånn siste par ukene, og kun ett sted, tydeligvis.

Spent på hva dere blir enige om på passkontoret, for her blir det jo ihvertfall ingen enighet :-P

Hvis det blir dumt å flekke ut ørene, hvorfor ikke ta av hijaben for bildet, siden det hevdes at muslimske jenter kan "velge"? Gjør det noe?

Håper du får pass uansett.

Men er man ikke alltid i krig mot ikke-troende?? Skal man ikke ALLTID jobbe for at verden skal se "sannheten" om Allah og Muhammed?
Og er ikke dette tatt fra den 8. Hadith?

Sent from my GT-P5110 using BV Forum mobile app
Den 8. Hadith??? Nå tror jeg du er langt ute å sykler. Det finnes rundt 100.000 hadith, klasifiserte etter troverdighet, så den åttende hva da?

Hvis du ikke godtar NORGES regler, så dra her ifra da. Ingen tvinger deg til å være her.

Når man drar ifra hjemlandet sitt, og reiser til et annet, så får man gå etter landets regler. Noe annet er respektløst. :)

Joda, jeg kan sikkert dra hjem til Sverige, jeg er jo halvt svensk. I Sverige er jo rasismen enda verre, etter at SD fikk mer å si...

Hvis det blir dumt å flekke ut ørene, hvorfor ikke ta av hijaben for bildet, siden det hevdes at muslimske jenter kan "velge"? Gjør det noe?

Håper du får pass uansett.
Jeg gjør ikke det. Jeg kan ikke velge. For meg er det obligatorisk, de lærde jeg følger i alle andre spørsmål, tolker det dithen, da kan ikke jeg bare velge. Jeg følger Guds ord.

Det er jo det hun gjør. Politiet sier religiøse hodeplagg er lov. Da kan ikke en på passkontoret bare finne på nye regler for moroskyld ;)

Passkontoret er på politistasjonen, og det er politi som sitter og utsteder passene. Samme folka, altså...

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Passkontoret er på politistasjonen, og det er politi som sitter og utsteder passene. Samme folka, altså...

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Fullt klar over dette, men de over disken på passkontoret må følge de reglene som er. De har mest sannsynlig ikke vært med på å bestemt passreglene for Norge, selv om de er politi ;)
Her følger ikke passkontoret sine egene regler, de finner på noen nye isteden. Slik skal vi ikke ha det ;)
Og du jeg har fått pass mange ganger, jeg er en voksen kvinne. Jeg vet hvor passkontoret er og hvem som jobbet der.

Fullt klar over dette, men de over disken på passkontoret må følge de reglene som er. De har mest sannsynlig ikke vært med på å bestemt passreglene for Norge, selv om de er politi ;)
Her følger ikke passkontoret sine egene regler, de finner på noen nye isteden. Slik skal vi ikke ha det ;)
Og du jeg har fått pass mange ganger, jeg er en voksen kvinne. Jeg vet hvor passkontoret er og hvem som jobbet der.
Ok, beklager, var ikke meninga å være nedlatende, men det finnes sikkert folk som tror det er to forskjellige ting, og det bare virka som om du trodde det og, iom at du gjorde forskjell på politiet og på passkontoret, når det nå engang er slik at det er en og samme ting, og de samme folka.

Og jeg opplever ofte at jeg kommer til et sted og får beskjed om helt andre regler enn det de har oppgitt på hjemmesidene sine. Det er ufattelig frustrerende og regelrett teit, det burde ikke skje, og de som jobber et sted bør strengt tatt være oppdatert på bestemmelsene de har å forholde seg til. Men det skjer.

Joda, jeg kan sikkert dra hjem til Sverige, jeg er jo halvt svensk. I Sverige er jo rasismen enda verre, etter at SD fikk mer å si...

Jeg er ikke rassist over hodet, så det må du ikke tro. Jeg bare tenker at norge har sine regler, og bor man her, så får man godta reglene. Men har du sjekka det opp på nytt med tanke på hva som sto på nettet angående regler, og det du ble fortalt når du var innom for å høre etter pass?

Jeg er ikke rassist over hodet, så det må du ikke tro. Jeg bare tenker at norge har sine regler, og bor man her, så får man godta reglene. Men har du sjekka det opp på nytt med tanke på hva som sto på nettet angående regler, og det du ble fortalt når du var innom for å høre etter pass?

Her jeg bor, sa de at de ikke hadde hørt om den nye regelen, men jeg kom for sent til å bestille pass den dagen, de hadde låst av maskina, nå har jeg ikke tid igjen før etter påske dessverre, jobber hver dag når passkontoret er åpent :P

Her jeg bor, sa de at de ikke hadde hørt om den nye regelen, men jeg kom for sent til å bestille pass den dagen, de hadde låst av maskina, nå har jeg ikke tid igjen før etter påske dessverre, jobber hver dag når passkontoret er åpent :P

Åja. Ja ikke alltid like lett når man jobber hver dag. Husker ikke når det var du skulle reise på ferie igjen nå, men jeg håper du får det til, og at det ordner seg! Lykke til :)

Åja. Ja ikke alltid like lett når man jobber hver dag. Husker ikke når det var du skulle reise på ferie igjen nå, men jeg håper du får det til, og at det ordner seg! Lykke til :)

Takk! Skal i utgangspunktet kun til Danmark og overnatte privat så det er ikke noe behov der for pass sånn egentlig. Men er ikke før til sommeren, så vi får se. Det ordner seg nok. Og blir jeg nøden nok, får eg bare flippe ut en parabol.

Takk! Skal i utgangspunktet kun til Danmark og overnatte privat så det er ikke noe behov der for pass sånn egentlig. Men er ikke før til sommeren, så vi får se. Det ordner seg nok. Og blir jeg nøden nok, får eg bare flippe ut en parabol.

Hihi ja. Rett innstilling :) Da får du oppleve verden mer i alle fall, og det er jo herlig :)

Den 8. Hadith??? Nå tror jeg du er langt ute å sykler. Det finnes rundt 100.000 hadith, klasifiserte etter troverdighet, så den åttende hva da?
Da må du gjerbe forklare meg, for jeg har prøvd å lese meg opp aå godt jeg kan for å konstruktivt kunne spørre om ting. Jeg finner myyye forskjellig, men slik jeg dorstår det er Hadith stort, men ingen mennesker er realistisk sett i stand til å følge ALT, og at det derfor er blitt representert som jeg har lest. Men må gjerne vise meg hvor resten står :-)

★☆★duppedingsen★☆★

Da må du gjerbe forklare meg, for jeg har prøvd å lese meg opp aå godt jeg kan for å konstruktivt kunne spørre om ting. Jeg finner myyye forskjellig, men slik jeg dorstår det er Hadith stort, men ingen mennesker er realistisk sett i stand til å følge ALT, og at det derfor er blitt representert som jeg har lest. Men må gjerne vise meg hvor resten står :)

★☆★duppedingsen★☆★
Jeg forstår ikke engang hva den åttende hadith er for noe. Vi har fire store samlinger, og hver av de har jo flere tusen hadither.

Klipper noe fra Islamnet.no

Vers fra Surah Attawbah sitert ute av kontekst
Det følgende verset fra Surah Attawbah er svært ofte sitert av kritikere for å mislede folk til å tro at Islam oppfordrer til vold, drap og brutalitet:

«… drep avgudsdyrkerne hvor enn dere finner dem…»
[Koranen 9:5]

Kritikere av Islam siterer faktisk dette verset ute av kontekst. Ikke bare unnlater de å sitere hele verset, men de unnlater også å nevne konteksten verset er sitert i. For å forstå sammenhengen er det nødvendig å lese fra det første verset av dette kapitlet. Versene forteller at det var en fredsavtale mellom muslimene og avgudsdyrkerne i Mekka. Denne avtalen ble brutt av avgudsdyrkerne. En periode på fire måneder ble gitt dem for at de skulle godtgjøre bruddet, ellers ville det bli erklært krig mot dem. Vers 5 av Surah Attawbah sier:

«Men da de hellige måneder er til ende, så drep avgudsdyrkerne hvor enn dere finner dem, og ta dem (til fange) og omring dem og ligg på lur etter dem på ethvert sted (som er egnet) for bakhold. Men hvis de omvender seg, forretter regelmessig bønn og betaler zakat(årlig veldedighet), så la dem dra sin vei. For Gud er tilgivende, nåderik.»
[Koranen 9:5]

Dette verset var sitert under en krig!

Dette er hva jeg finner på islam.no f.eks. ang hadith

Islam.no legger ut hadidth- samlingen Imam Nawawis Førti hadither i norsk oversettelse. Førti hadither er en verdenskjent hadith-samling som består av 42 hadither som ble satt sammen av imam Nawawi (ra). Hadith-samlingen har vunnet allmenn anerkjennelse og brukes som lærebok på de fleste islamske læresteder hvor den med kommentarer studeres nøye. Boka er oversatt til en rekke språk.

Dette er bare ett av flere steder det blir omtalt med 40 hadither.. Så beklager at jeg hoppet over de 99960 andre :-P Men da går jeh utifra at du kan alt på rams og følger det slavisk? ;-)
★☆★duppedingsen★☆★

Her er det en "regel lapp"
På politistasjonen over hvordan man skal ta passbilde. Det står det at ene øret skal vises. Samme fikk jeg beskjed om når jeg skulle ta bilde til sertifikatet mitt. Håret bak ørene, av med briller og hodet litt vridd så ene øret vistes. Akkurat det samme sto det når jeg tok passbilde for 10 år siden. Så som skrevet tidligere, de reglene er ikke nye.

Back
Topp