Pass til Tyskland?

Da må man jo bare velge. Religion eller å ha pass. :)

Sent from my GT-N8020 using BV Forum mobile app

Det er jo ikke sånn at man kan vise knærne og så dekke anklene, det er jo fordi man skal ha ett fra- og til-område, forsåvidt. Og den gang gikk man ofte med masse ringer etc rundt anklene. Menn den gang kanskje hadde andre definisjoner også av hva som var feminint. Og menn i dag kan jo ha fot-fetisher, hva vet vi.

For meg handler det om at Gud vet hva som er best. Og så ser det jo helt teit ut å dekke håret men ikke ørene, jeg synes det er stygt, men jeg er sikkert for gammel hehe...
Men menn KAN jo ha fetish for hijab og? Så da er man jo like langt da. De KAN ha fetish for henzer, øyne, osv osv.... så den er litt tynn å bruke som grunn.

Sent from my GT-P5110 using BV Forum mobile app

Akkurat det er jo ett løsrevet sitat fra Koranen, og ikke fra Profetens ord egentlig, om man bare leser neste vers, ser man jo at det gjelder i krigssituasjoner.
Men er man ikke alltid i krig mot ikke-troende?? Skal man ikke ALLTID jobbe for at verden skal se "sannheten" om Allah og Muhammed?
Og er ikke dette tatt fra den 8. Hadith?

Det er jo helt feil. Er en minoritetstolkning som sier hijab ikke er nødvendig, men bøkene taler sin klare tale. Man skulle ta sin khimaar, som var ett slør som lå på hodet allerede, og dra det rundt brystene. Hvordan skal man gjøre det uten å ha det på hodet? Og de første generasjoner muslimer var jaggu raske å dekke seg til, så hvorfor skulle ikke vi?
Hvis det er en lov, hvorfor kan man da velge om man vil bruke hijab? Hvorfor blir ikke de som går uten arrestert?

Jeg er ikke muslim, og har ikke lest den teksten, men om det står at man skal dra det rundt brystene, kan jeg vise deg mange måter å gjøre det på uten å dekke til ørene ;) Men det med hodet blir jobet tolknings-spørsmål, for enkelte vil si at ansiktet sitter på hodet, men mange viser ansiktet. Det finnes jo mange variasjoner, så sånn sett ville jeg si at teksten ikke er så klar som du påstår.

Første generasjon kristne gjorde masse rart, som de senere fikk beskjed om å slutte med, bl.a. steinet de folk som straff. En menighet av første generasjon kristne fikk også beskjed om at kvinnene (i den spesifikk menigheten) skulle tie i forsamlingen og dekke til hodet sitt i kirka. Det er vel et av de mest misbrukte versene i Bibelen, sammen med det om mannen som familiens overhode, og de stedene der folk har strøket ut alt utenom homofili.

Har all verdens respekt for folks valg om å bære religiøse antrekk og symboler. Men synes fremdeles ikke at enkeltgrupper skal forvente å få spesialbehandling for sine symboler, spesielt ikke så lenge andre nektes å bruke sine.

Er jo bra nok til de som er medlem av DNK, men det er langt fra alle kristne som er det! Så hva skal vi andre bruke?
Hvis man er Kristen og er medlem i en menighet,får man ett bevis derfra,hvis man ønsker.. Btw Mange Jøder dekker også til håret sitt. Vet om mange Kristene i andre deler av verden,som også dekker til håret sitt..

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Hvis man er Kristen og er medlem i en menighet,får man ett bevis derfra,hvis man ønsker.. Btw Mange Jøder dekker også til håret sitt. Vet om mange Kristene i andre deler av verden,som også dekker til håret sitt..

Sent from my iPad using BV Forum mobile app
Ja, jeg vet det. Og så? Vi snakker om ørene her.

Og det med bevis er vel en sannhet med modifikasjoner. Jeg har aldri fått det. Jeg kan sikkert få pastoren min til å skrive en lapp om at jeg er medlem, men det gjelder ikke som noe gyldig offisielt dokument. Og per idag venter jeg på et skjema, så jeg er medlem en helt annen plass enn der jeg er aktiv, så det hadde vært lett å lure systemet, om systemet hadde brydd seg.

Hvis du ikke godtar NORGES regler, så dra her ifra da. Ingen tvinger deg til å være her.

Når man drar ifra hjemlandet sitt, og reiser til et annet, så får man gå etter landets regler. Noe annet er respektløst. :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Kan også føye med at mannen og jeg har pass. Ingen av oss viser ørene, og det er gyldig i mange flere år.. :)

Hvis du ikke godtar NORGES regler, så dra her ifra da. Ingen tvinger deg til å være her.

Når man drar ifra hjemlandet sitt, og reiser til et annet, så får man gå etter landets regler. Noe annet er respektløst. :)

ok men hva med oss som er norske konvertitter da?
norge er mitt hjemland og har hvert det for familien min i mange hundre år

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app

OMG

Etniske nordmenn bør vel også respektere lover og regler? Joda, det er mange bestemmelser man kan stille spørsmål ved, diskutere og til og med kjempe mot, men om man til syvende og sist har så store problemer med majoriteten av bestemmelsene som styrer landet man bor i, har man også lov til å forlate landet og finne et som passer en bedre. Det er jo derfor en del innvandrer til Norge.

Den var drøy... Det er vel ikke ditt problem om hun vil vise frem øret eller ei. Det er kun hun det går utover....

Forresten,så er Meya Norsk. Så hvor skal hun dra???? :confused:

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Etniske nordmenn bør vel også respektere lover og regler? Joda, det er mange bestemmelser man kan stille spørsmål ved, diskutere og til og med kjempe mot, men om man til syvende og sist har så store problemer med majoriteten av bestemmelsene som styrer landet man bor i, har man også lov til å forlate landet og finne et som passer en bedre. Det er jo derfor en del innvandrer til Norge.
jeg har ikke store problemer majoriteten av bestemmelsene her i norge! jeg syns noe er helt bak mål som de fleste andre!
men i denne saken stoler jeg faktisk på hva som står på politiet sine hjemmesider og der står det ikke noe om ører og religiøst plagg er lov! så hvorfor skal det være forskjell når noen faktisk da går til politiet for å få pass?

Den var drøy... Det er vel ikke ditt problem om hun vil vise frem øret eller ei. Det er kun hun det går utover....

Forresten,så er Meya Norsk. Så hvor skal hun dra???? :confused:

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Okei. Da har jeg missforstått. Trodde ikke hun var norsk med tanke på alt hun skrev jeg. Da beklager jeg det. Jeg bare ser ikke problemet med å følge reglene :)

Bare godta Norges regler :)

Etter å ha lest gjennom det jeg kunne finne med de 40 hadith punktene osv, så finner jeg fortsatt ikke hvor det står at ørene skal være tildekket? Enlighten me...

Back
Topp