Lenebeb dagbok!

Jeg tilhører riksen og vi har spurt om å få sette inn to egg. Vi fikk tilbud om det på fryseforsøket, men da overlevde bare det ene egget. Ved ferskforsøket fikk vi ikke da jeg hadde egg av topp kvalitet. Hadde jeg hatt middels gode egg hadde vi fått lov til å sette inn to.
jupp sånn sa de til meg også :)

bare tenkte på en sak....når man går under ivf...når beregner man fra unnfangelsen? fra dagen egget ble satt inn? hvis det er dagen, så får jeg faktisk et barn som er født i oktober ...30 oktober. jeg er født i oktober, datteren min er det også...hehe hadde vært morsomt egentlig og dyrt for sambo haha nei da :) bryr meg ikke om hvem måned babyen blir født i jeg :) bare plutselig kom over tanken, for på en måte aldri følt meg så nærme graviditet som nå på 3,5 år.

Jeg fikk forståelsen av at de beregner fra to uker før egguttak, altså som om du skulle ha blitt gavid på egenhånd. For jeg var lengre på vei enn det jeg først trodde da jeg hadde min forrige runde :)

Jeg fikk forståelsen av at de beregner fra to uker før egguttak, altså som om du skulle ha blitt gavid på egenhånd. For jeg var lengre på vei enn det jeg først trodde da jeg hadde min forrige runde :)
oisann nærme datteren min sin bursdag da...som er den 11.10 :) det visste jeg ikke :) trodde de regneet med fra innsett jeg :)

Rugedag 3: Tidlig å se etter symptomer...så venter med jakten på det til et par dager ;) kjenner en del stikkinger og oppblåst som ei gravid ei haha ironisk nok! Hornoner tuller med systemet. :) ellers bare super trøtt...så sovet mye siden innsett. Jeg slapper av og prøver å få tiden til å gå.

Kan jeg spørre hvor gamle dere er? Kan det spille noen rolle på om de setter inn ett eller to frys?
vi er 28 år :) så aner ikke om det skal ha noe å si da...

Litt vell detaljert i mine øyne i en dagbok, men her kommer det. Virker nesten som jeg skal eggløsning, for nesten samme type slim/ fuktighet der nede... får en følelse at jeg tisser på meg, går på do og en del av det kommer ut som blank, gjennomsiktig utflod/ slim på papiret. noen som opplever dette med crinone? jeg har aldri opplevd dette før med crinone...noe jeg tok når jeg gikk på pergotime før prøverør... Så JA symptomjakten er i gang :D

Litt vell detaljert i mine øyne i en dagbok, men her kommer det. Virker nesten som jeg skal eggløsning, for nesten samme type slim/ fuktighet der nede... får en følelse at jeg tisser på meg, går på do og en del av det kommer ut som blank, gjennomsiktig utflod/ slim på papiret. noen som opplever dette med crinone? jeg har aldri opplevd dette før med crinone...noe jeg tok når jeg gikk på pergotime før prøverør... Så JA symptomjakten er i gang :D
Det er nok så fuktig her og.... Går og på crinone. Men har hatt det sånn der andre gangene og :) Men jeg har blitt gravid begge gangene og da (selv om jeg mistet den ene i uke 6), så har ikke noe å sammenligne med.

Det er nok så fuktig her og.... Går og på crinone. Men har hatt det sånn der andre gangene og :) Men jeg har blitt gravid begge gangene og da (selv om jeg mistet den ene i uke 6), så har ikke noe å sammenligne med.
får tolke dette godt da ;)

Rugedag 4: Ja dagene går litt trege når man er hjemme, men jeg har nok å sette henda i...ferdig med å rydde klesskapet mitt, kastet en svart sekk med klær som skal gå til Fretex. Nå er dte neste skap, som er badet. Jeg må få tiden til å gå så jeg slipper å tenke og bekymre meg over at det kanskje ikke går. liten nedtur dag... en uke før mensen så får jeg alltid veldig mye luft i magen...om er et dårlig tegn for meg...så nå har jeg ikke helt trua på at det går... men men den negative holdningen går fort over serru, :)

Skjønner at det er litt lange dager og jeg kjenner igjen det om symptomjakt. Det er også veldig vanlig med svingninger i negative og positive tanker om forsøkets utfall. Godt du fyller dagene med ting og gjøre, og om en liten uke har du nok svaret. Tenk om det skulle vise seg å være en liten huleboer hos deg da<3
God klem:-)

Skjønner at det er litt lange dager og jeg kjenner igjen det om symptomjakt. Det er også veldig vanlig med svingninger i negative og positive tanker om forsøkets utfall. Godt du fyller dagene med ting og gjøre, og om en liten uke har du nok svaret. Tenk om det skulle vise seg å være en liten huleboer hos deg da<3
God klem:)
hehe ja sier noe!!! igår følte jeg meg gravid...hvis du forstår...idag føler jeg meg tom! stort sett har jeg rett med slikt, men tiden vil vise :) det forhåpentligvis bare svigninger med gode og dårlige dager. ja det hadde vært det beste på lenge hvertfall <3 ser for meg selv med en gravid mage igjen og den stoltheten med kropp og den lille inni der... åååh finnes ikke noe bedre <3 takk den klemmen trengte jeg :) klem :)

Rugedag 5: Ting føles lettere idag...tror jeg! fredag allerede og jobb neste uke...litt usikker på om jeg skal eller ikke! tanke på neste uke er det ekstremt mye stress på jobb, men dog så hadde det vært godt å komme inn i vanlig hverdag igjen også. så jeg får smake litt på det til søndag. får sykemeld hele neste uke om jeg måtte trenge det. Men vi får se. Nå blir det å spise frokost, så begynne å rydde litt i skaper...som trengs!

Fått en tankevekker idag! Har lagt på meg såååå masse de to siste årene...nærme 15 kg, så nå skal de av igjen! Depresjon har gjort at jeg har lagt på meg altfor mye .... NÅ er det nok!!! Fra nå av skal jeg ikke trøstespise, synes synd på meg selv med mat. Veier nå over 80kg! Noe jeg aldri har veid før. Vet jeg klarer å gå ned med vektklubb.no og ekstra trening, så går det unna bare på noen få uker. Ser på gamle bilder av meg selv og tenker....fy søren sånn vil jeg se ut igjen....skal jaggu ta ut et gammelt bilde av meg selv, henge det inni skapet og se på det hver dag når jeg egentlig ikke er sulten, men har lyst på noe. Nå er det på tide å ta enda bedre vare på meg selv! Jeg skal ned til 63 kg, men drømmen er 60kg :)

Last edited:
Fin innstilling, det er når man virkelig innser og inderlig ønsker noe at man kan få ting til, dette skal du få til Vettu! ! De første 5 kiloene går fort av grunnet vann i kroppen så ingen grunn til å fortvile hvis det går litt sakte etterhvert. Med trening så kommer også ekstra muskelmasse og det veier jo litt :):) jeg har klart å gå ned 5 kilo på tre uker nå m lavkarbo, love it!! :D

Sent from my SM-P600 using Tapatalk

Fin innstilling, det er når man virkelig innser og inderlig ønsker noe at man kan få ting til, dette skal du få til Vettu! ! De første 5 kiloene går fort av grunnet vann i kroppen så ingen grunn til å fortvile hvis det går litt sakte etterhvert. Med trening så kommer også ekstra muskelmasse og det veier jo litt :):) jeg har klart å gå ned 5 kilo på tre uker nå m lavkarbo, love it!! :D

Sent from my SM-P600 using Tapatalk
Så bra!!!! flinka! det er rirktig vei å ikke rase ned altfor mye ;) 5 kilo er perfekt på tre uker syns jeg ;) ja man klarer alt man vil og ned skal jeg :) tok oss en time lang tur med hunden vår og det merket jeg var godt, med masse oppover bakke :) Jeg begynner med en times tur hver dag og spise litt mindre til hvert måltid, og mindre fett fungerer hos meg :) devserre lavkarbo taklet jeg ikke, gjorde det en stund, men litt vanskelig med en unge i hus. Vektklubben er tingen for meg :) syns det er viktig at alle finner sin diett og sin treningsmåte :) hater vekter!!! men viktig å ta litt i løpet av uka og favoritten min er spinning og intervall løping :) f

Rugedag 6: Tja ingen symptomer, og orker ikke å lete heller. For ser heller typiske tegn til at mensen skal dukke opp, oppblåst, luft i magen, sinne så det holder. Men man skal vel aldri si aldri. Men bare noen ganger VET man at det ikke gikk.

Men har sagt til meg selv at går det ikke nå, skal jeg ta meg en liten fest og komme meg ut å danse litt :) det er så altfor lenge siden. og jeg og et par venniner snakker om å reise til Riga i løpet av april/ mai, så da kan vi planlegge dette:)

Itilegg er det to jeg kjenner godt som i løpet av helga har fortalt meg at de er gravide :( ja unner dem den gleden, men gjør vondt for meg som har ønsket dette såååååå mye og så lenge! jaja sånn går no dagan!

Rugedag 6: Tja ingen symptomer, og orker ikke å lete heller. For ser heller typiske tegn til at mensen skal dukke opp, oppblåst, luft i magen, sinne så det holder. Men man skal vel aldri si aldri. Men bare noen ganger VET man at det ikke gikk.

Men har sagt til meg selv at går det ikke nå, skal jeg ta meg en liten fest og komme meg ut å danse litt :) det er så altfor lenge siden. og jeg og et par venniner snakker om å reise til Riga i løpet av april/ mai, så da kan vi planlegge dette:)

Itilegg er det to jeg kjenner godt som i løpet av helga har fortalt meg at de er gravide :( ja unner dem den gleden, men gjør vondt for meg som har ønsket dette såååååå mye og så lenge! jaja sånn går no dagan!

Her er jeg på rugedag 9, og merker ingen verdens symptomer jeg heller. Det er nok en god plan å sette opp noe positivt hvis dette ikke går veien. Jeg har testdag 21, og skal feire bursdagen min den 22. Så det blir en heidundranes feiring uansett, med eller uten alkohol :)

Jeg fikk beskjed om ei god kollega forrige helg at hun skal ha til sommeren, så kjenner meg såååå igjen i det du skriver! Det er vår tur nå!

Krysser fingrene for oss begge, måtte dette gå veien og oktober bli vår måned ❤️

Back
Topp