Lenebeb dagbok!

Her er jeg på rugedag 9, og merker ingen verdens symptomer jeg heller. Det er nok en god plan å sette opp noe positivt hvis dette ikke går veien. Jeg har testdag 21, og skal feire bursdagen min den 22. Så det blir en heidundranes feiring uansett, med eller uten alkohol :)

Jeg fikk beskjed om ei god kollega forrige helg at hun skal ha til sommeren, så kjenner meg såååå igjen i det du skriver! Det er vår tur nå!

Krysser fingrene for oss begge, måtte dette gå veien og oktober bli vår måned ❤️
Ja det må jeg eller så blir jeg gal! må ha noe å se frem til :D håpe bursdagsfeiring blir uten alkohol da ;) forresten hvor lenge har du vært prøver og alder? du ser ung ut hvertfall :) jeg selbv har vært prøver i 3,5 år og er 28 år :) har ei fra før av som satt av seg selv etter 8 mnd. hun er faktiks født i oktober og jeg også :) så hadde vært artig med oktober barn hehe :) ja krysser for oss begge! oktober er flott mnd å bli født i :)

ja man merker at nok er nok å høre om andre sine svangerskap fra nære og kjære , men det er snev av misunnelse. men går heldigvis over :)

Rugedag 6: Tja ingen symptomer, og orker ikke å lete heller. For ser heller typiske tegn til at mensen skal dukke opp, oppblåst, luft i magen, sinne så det holder. Men man skal vel aldri si aldri. Men bare noen ganger VET man at det ikke gikk.

Men har sagt til meg selv at går det ikke nå, skal jeg ta meg en liten fest og komme meg ut å danse litt :) det er så altfor lenge siden. og jeg og et par venniner snakker om å reise til Riga i løpet av april/ mai, så da kan vi planlegge dette:)

Itilegg er det to jeg kjenner godt som i løpet av helga har fortalt meg at de er gravide :( ja unner dem den gleden, men gjør vondt for meg som har ønsket dette såååååå mye og så lenge! jaja sånn går no dagan!
Æsj, den følelsen hvor man bare vet at det ikke har godt er ikke noe god. Men, den magefølelsen kan også ta feil noen ganger, og jeg håper det er tilfelle for deg denne gangen!
Vet godt hvordan det er å få nyheten om andres graviditet. Man unner andre det, men ønsker det så inderlig selv også...
Deilig med en jentetur i sikte- det blir i alle fall aldri feil:-)

Æsj, den følelsen hvor man bare vet at det ikke har godt er ikke noe god. Men, den magefølelsen kan også ta feil noen ganger, og jeg håper det er tilfelle for deg denne gangen!
Vet godt hvordan det er å få nyheten om andres graviditet. Man unner andre det, men ønsker det så inderlig selv også...
Deilig med en jentetur i sikte- det blir i alle fall aldri feil:)
ja håper den tar feil, men når jeg er sikker så er jeg sikker :)hehe men da blir jeg hvertfall positivt overrasket, husker jo ikke hvordan det føles med en gravidtest som lyser positiv føles en gang hehe ja vet....sårt og vondt er det. ja jentetur er nok midt i blinken :)

Rugedag 7: ja idag har jeg tenkt veldig lite på baby og det som skjer nærme testing, men plutselig nå på kvelden fikk jeg sånn at jeg har lyst til å teste!!!!! men det er så altfor tidlig, men da får jeg bekreftet at den el sprøyta er ute hvertfall...uansett vente til imorgen tidlig pga morgenurin. ja tenkte at jeg gjør det, slik at jeg får en ting ut av hodet med den sprøyta :)

Rugedag 8: Testet for å se om el sprøyta er ute og det er den :) Nå gjenstår det å se om jeg er gravid eller ikke på fredag....håper uka går fort. ellers ingenting annet at jeg kjente litt småmurringer igår kveld.

Speeeennende hihi :D :D uken går sviiisj fort ;)

Sent from my SM-P600 using Tapatalk

Første jobbdag på over to uker...sliiiiten av ingenting!!!! helt utslått...kunne lagt meg nå... ikke likt meg, men er vel alt i det siste som gjør det.

men bare har tenkt på en ting...om det ikke går denne gangen, så skal vi ha FER, men hva slags hormoner tar man da? og da slipper man vel unna de sprøytene regner jeg med, siden jeg skal ikke ha ut masse egg.

Første jobbdag på over to uker...sliiiiten av ingenting!!!! helt utslått...kunne lagt meg nå... ikke likt meg, men er vel alt i det siste som gjør det.

men bare har tenkt på en ting...om det ikke går denne gangen, så skal vi ha FER, men hva slags hormoner tar man da? og da slipper man vel unna de sprøytene regner jeg med, siden jeg skal ikke ha ut masse egg.
Fryseforsøkene er jo enklere og med mindre medisiner. Det gjøres enten i naturlig syklus, da trenger du ikke medisiner og de setter inn tre dager etter du får positiv eggløsningstest hjemme. Ulempen er at dersom dette faller på helg blir det utsatt en måned. I styrt syklus bruker du tabletter som heter Progynova! de lager en kunstig slimhimme. Du må da på ultralydkontroller for å kontrollere tykkelsen på livmorslimhinne. Tror jeg hadde innsett etter ca 14 dager med tablettene. Da må du og bruke progesteronstøtten etterpå. Men.....du blir jo gravid nå, så dette er jo kun aktuelt når det skal lages søsken :)

Fryseforsøkene er jo enklere og med mindre medisiner. Det gjøres enten i naturlig syklus, da trenger du ikke medisiner og de setter inn tre dager etter du får positiv eggløsningstest hjemme. Ulempen er at dersom dette faller på helg blir det utsatt en måned. I styrt syklus bruker du tabletter som heter Progynova! de lager en kunstig slimhimme. Du må da på ultralydkontroller for å kontrollere tykkelsen på livmorslimhinne. Tror jeg hadde innsett etter ca 14 dager med tablettene. Da må du og bruke progesteronstøtten etterpå. Men.....du blir jo gravid nå, så dette er jo kun aktuelt når det skal lages søsken :)
Oki :) takk for veldig god info :) jeg trur det beste alternativet er styrt syklus, siden jeg har så ustabil syklus. men ja håper jo at det er en spire i magen :) det hadde vært det beste :)

Fryseforsøk var en lek i forhold til alle medisiner, uttak og styr med ferskforsøk. Håper selvsagt du slipper, men om du må er det en trøst at det går så mye fortere og mindre medisiner.

Fryseforsøk var en lek i forhold til alle medisiner, uttak og styr med ferskforsøk. Håper selvsagt du slipper, men om du må er det en trøst at det går så mye fortere og mindre medisiner.
Ja men det er en lettelse å vite, derfor glad for at jeg har fått noen på frys :) bare de overlever opptiningen da :) ja syns faktisk det var veldig trøst :) så uansett hvordan det går, så er neste steg positivt tenker jeg :)

Rugedag 9: Var så sliten etter jobb igår at jeg føltes ut som jeg skulle dø nesten....nei da, men kke langt ifra. Idag har jeg migrene anfall og forkjølet. Jobben kaller, og jeg får prøve en dag til, er så ræva dårlig. sammenheng eller tilfeldighet? Tre dager til tesing, fredag er dagen!

Ikke lenge igjen nå ;-)

Ikke lenge igjen nå ;-)
Vet!!!! :D spent!!! men trur ikke helt på det :)men hvis blodprøven viser negativt, da er det helt sikkert at jeg ikke gravid sant? men en hjemmetest kan vise negativt på samme dag, selvom blodprøven er positiv? kommer til å ta en hjemmetst på morgen med urin først, så tikker å ta blodprøve :)

Ja det må jeg eller så blir jeg gal! må ha noe å se frem til :D håpe bursdagsfeiring blir uten alkohol da ;) forresten hvor lenge har du vært prøver og alder? du ser ung ut hvertfall :) jeg selbv har vært prøver i 3,5 år og er 28 år :) har ei fra før av som satt av seg selv etter 8 mnd. hun er faktiks født i oktober og jeg også :) så hadde vært artig med oktober barn hehe :) ja krysser for oss begge! oktober er flott mnd å bli født i :)

ja man merker at nok er nok å høre om andre sine svangerskap fra nære og kjære , men det er snev av misunnelse. men går heldigvis over :)

Glemte helt å svare på denne jeg! Jeg har prøvd i litt over 3 år, og fyller 29 år nå i slutten av februar :) Oktober er helt klart din måned, så vi krysser alt vi har for at denne spiren fester seg.

Vet!!!! :D spent!!! men trur ikke helt på det :)men hvis blodprøven viser negativt, da er det helt sikkert at jeg ikke gravid sant? men en hjemmetest kan vise negativt på samme dag, selvom blodprøven er positiv? kommer til å ta en hjemmetst på morgen med urin først, så tikker å ta blodprøve :)

Ja! Hjemme testen kan være negativ mens blodprøven er positiv. Pga at det tar lengre tid før hcg kommer ut i urinen
Krysser fingrene!!

Ja! Hjemme testen kan være negativ mens blodprøven er positiv. Pga at det tar lengre tid før hcg kommer ut i urinen
Krysser fingrene!!
oki :) godt å vite det da :) men lyse rosa på papiret sammen med crinone, blannet sammen...dårlig tegn :/ hver gang jeg får det...så er det ingen baby :(

Glemte helt å svare på denne jeg! Jeg har prøvd i litt over 3 år, og fyller 29 år nå i slutten av februar :) Oktober er helt klart din måned, så vi krysser alt vi har for at denne spiren fester seg.
Oki :) lenge nok å prøve det da. ja er det...så håpe den sitter nå :) men litt lyse rosa på pairet...noe som aldri er et godt tegn med meg...

Oki :) lenge nok å prøve det da. ja er det...så håpe den sitter nå :) men litt lyse rosa på pairet...noe som aldri er et godt tegn med meg...
Jeg krysser alt for deg ❤️ litt lyse rosa er nok muligens ikke et godt tegn, men ikke gi opp håpet, leste om ei her inne som spottet blod i de 4 første månedene så alt er mulig!! ❤️

Back
Topp