Når kan man starte snøfreseren på morgen?

Er det ikke mer smålig å vekke naboen opp hver dag klokken 05?
Liker å både være sær og smålig jeg da :)
For jeg hadde reagert om jeg ble vekket av snøfreser klokken 05 og jeg hadde aldri startet opp en freser i fare for å vekke mine naboer.
Uff, for en smålig person jeg er :)

En kan bare vere enige om å vere uenige, folk reagerer på forskjellige ting :) Du er smålig og sær på noe, og jeg er sikkert det på noe annet :) Ikke søren om jeg hadde stått med 2 unger på morningen som skulle på skolen og i bhg, og jeg på jobb med bekkenproblemer delux med en spade for å måke ut bilen viss jeg hadde hatt snøfreser!

Hadde du komt å krevd det av meg, så hadde jeg ledd av deg å lurt på om du var seriøst, beklager..( ja, du og andre som har lik mening om dette temaet er sikkert glad av å ikke ha meg som nabo etter denne setningen, men hallo...) ;)

Dette her gjelder naboer og ikke de som brøyter for kommunen. Her jeg bor skal det være stille mellom 23-07. Starter du da opp snøfreseren din 05 slik at alle i nabolaget blir vekket er man hensynsløs mener jeg.
Nå som det har snødd hverdag i 14 dager så er det mye for små barn å bli vekket hver morgen etter en trøblete natt. Hvorfor er det vanskelig å utvise hensyn til naboene sine?[/quolik som her så har det snød mye i så og si helle januar. Og om gårdsplassen her har vært brøyti på kvelden når vi la oss. så har det kommet nærmere 20-30cm med snø når vi står opp kl 06, og da kommer ikke jeg ut av garasjen en gang hvis en ikke har måkt
Det er ikke alle som har arbeidsgivere som godtar at en kommer for seint hver dag pga at de ikke kan starte snøfreseren kl 6-7 tiden fordi naboen mener at det bråker for mye med at freseren går
Og hvordan kan naboen vite at naboen sliter med at ungene ikke sover eller er våken om natta

Jaggu er jeg glad jeg bor slik til at ingen naboer bryr seg hva jeg gjør. Tror jeg hadde blitt helt gal av å ha naboer som hadde blitt sur for det
Da vi hadde melkedyr så måtte veien her være ferdig brøyti til kl 05 for da kom melkebilen, og hørte aldri noe fra de som bor 600m nede i gata fordi vi startet å fresse veien ut, men vi er vel mer runde i kantene de som bor på bygda virker det som til tider.
For meg virker det som at mange av de som bor i boligfelt snart ikke tåler at noen driver med noe

Men er dere nødt å måke hele gårdsplassen helt fri for snø da? Må vel være nok å bare måke bort brøytekanten etter traktoren vel? Biler kommer seg jo frem om det er noen cm.med snø........
Er vel dere som absolutt MÅ starte fresen kl 05-06 om morgenen som er sær?????
Må ikke måke hele plassen, men fra huset til veien er der en ca 50 meters vei som må brøytes og det gidder IKKE jeg å gjøre med en spade eller skuffe!

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Skjønner at folk må frese/måke for å komme seg på arbeid av og til, heldigvis kommer det sjeldent så mye snø på en gang her! Men så fort det har kommet noen fnugg må naboen her ut å skrape innkjørselen sin, som er rett utenfor soverommet vårt.. Hadde det vært mye snø hadde jeg skjønt det, men er snakk om 2 cm, og da kan jeg fort bli irritert når han begynner med det før sju om mårran.. Spesielt siden han ikke har en jobb han skal rekke når han er hjemme,da han jobber på sjøen..

Ser jeg intet problem med.

Her er vi ute av dørene innen 7 uansett. Og skulle vi ha tatt oss bryet med å frese, måtte vi begynt i halv seks-sekstiden. Vi er derimot litt for glad i senga. Så vi trør galant over. Og måker på ettermiddagen.

Jeg hater virkelig alle naboene mine akkurat når de holder på med både snefreser og gressklipper og sag. Meeeen har forståelse for at det som må gjøres, det må gjøres.
Er bare sovehjertet mitt som overskygger fornuften :P

Eneste jeg blir riktig forbanna på, er naboen til foreldrene mine (de deler oppskjørsel).
Han VET jeg med sikkerhet at bare elsker å bråke og måke og sage og alt annet kjedelig. Han er av typen som løøøøper ut døren kl 5 om morgenen hvis det har lagt seg så mye som et rimfnugg utenfor. -.-

Dette må være den dummeste diskusjonen... sammenligner dere virkelig snøfresing og gressklipping??

Må si jeg er glad ingen av dere er mine naboer, her brukes det både snøfres og firehjuling med brøyte skjær.
Å det hender faktisk jeg våkner om natta av at jeg hører en traktor, men da sovner jeg igjen med et smil om munnen pga da blir neste morgen så mye greiere for meg!
Her jeg bor har det vært snørekord, 3. mest snø i hele landet! Det har ikke kommet 5 cm i løpet av natten, ikke 10 heller men opp i mot 40 og 50 cm! At noen velger å bruke fres for å komme seg på jobb kan jeg ikke se noen problemer med, syns nå heller dere som ser på det som uhøflig er smålige.. Dere vet jo faktisk ikke om det er en grunn for fresingen fremfor håndmåking heller.
Så til dere som måker og ønsker å gjøre det, fortsett med det. Men la nå de som lever i 2014 og har funnet gleden av ting som kan gjøre hverdagen en smule enklere få lov til å holde på med det..!
:)

♡ september 2014 ♡

Jeg har selv problem med både bekken, rygg, armer og bein.
Min far har problemer med hjerte, alikevel må man vise hensyn.
Og det er ytterst sjeldent det kommer så mye snø i løpet av en natt slik at man er snødd inne. Bilen bør klare å kjøre i fem cm snøfall om ikke bytt bil, den er livsfarlig på veien.
Kommer det mye snø så får man frese før 23 om kvelden.
Slik at man får bilen sin ut 0500 om man må ut da.
Hadde det kun kommet 5 cm, så hadde jeg ikke finni fram spaden engang før jeg kjørte ut. Men når det kommer 20-30 cm i løpet av natta+ at brøytebilen legger en god del ekstra i innkjørselen, så er det ikke så lett å komme ut. Og når snøhaugene begynner å bli store, så får man virkelig ødelagt rygg hvis man skal spa den snøen. Valget blir lett når man da kan velge mellom å bruke fres i max 20 min, eller spa i 1,5 time. Man trenger jo ikke å måke hele gårdsplassen før man skal på jobb, eller kommer hjem fra nattevakt

Ja, dette tenkte jeg på også.
Tenk å må ta i en spade for å ta hensyn til naboen :eek:
Kanskje ikke rart vi blir større og større når vi må ha maskiner til å gjøre det meste for oss :)
Måking er veldig bra trening!
Får både opp pulsen og musklene i kroppen blir brukt :)

Skulle likt å se deg spa opp 50 meter vei med 40 cm snø med skeivgrodd ryggbrudd og prolaps...

Vi også har nedkjørsel til huset,men vi har da aldri måttet måke plassen for å komme oss på jobb......da har dere for dårlige dekk på bilen deres.. Måke kan vi gjøre etter jobb!

Endelig fikk jeg svaret på noe jeg har lurt på lenge... "Hvorfor kommer jeg meg ikke de 50 meterne opp bakken til vegen uten å fjerne snø når det har snødd 35-40 cm i løpet av natta ?"
Må ut og kjøpe nye dekk til bilene (stasjonsvogner med dertil hørende bakkeklaring...) i morgen skjønner jeg.

Selvfølgelig trenger vi ikke måke 900kvm for å komme ut med bilen..men veien fra gårdsplassen er 50 meter og den må jo måkes;) og det gjør ikke jeg for hånd;) ingen traktor som måker først for oss for å si det såbn!

Men.50 meter er jo ikke akkurat langt da... ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Veldig merkelig at man MÅ ha snøfreser? Og at dette selvfølgelig må taes hensyn til at dette tydeligvis er helt grunnleggende nødvendig for å komme seg på jobb. Guriland vi har det forferdelig i 2014 om vi faktisk må gjøre et stykke manuelt arbeid...
Enig. Vi har ikke snøfreser.
Her.måkes det med.spade. Det går helt fint. Er ikke store flekken, men likevel.

Dessuten kommer bilen min helt fint ut og inn av garasjen selv om det ikke er måkt.
Vi fikk ikke.måkt på et par dager her, og da var det kommet.mye snø. Snøen.gikk helt oppunder bilen, men kom meg da frem uten problemer likevel.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Vi også har nedkjørsel til huset,men vi har da aldri måttet måke plassen for å komme oss på jobb......da har dere for dårlige dekk på bilen deres.. Måke kan vi gjøre etter jobb!
Hvis dere aldri har måtte måke for å komme dere på jobb så er dere heldige! Men jeg er temmelig sikker på at du ikke hadde stått på morningen å skuffet en halvmeter med snø for hånd ( ja så mye kan det komme i løpet av natten) i tilegg til brøytekanten fra brøytebilene på hovedveien! Dekka på bilen min er kliss nye piggdekk av ypperste kvalitet, men har ikke så mye å si når det er så mye snø;)

Jeg har fint klart å komme.meg ut og inn av garasjen i 20-30 cm snø altså. Har hatt snø oppunder bilen i noen dager jeg fordi vi ikke har fått måkt eller det har snødd igjen. Gått helt fint det altså. Ikke vært noe problem.;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Hadde jeg hørt at naboen hadde begynt å klippe gresset feks mellom 05-06 om morningen, hadde jeg lurt på om han var begynt å bli litt dement, hadde han derimot startet fresen på morningen i samme tidrommet, hadde jeg ikke tenkt noe mer over det ;) Hadde ikke lugget i sengen å brukt energi på å forarget meg over det, smålig..

Naboen klippet gresset sitt lørdag morgen kl 8, 18 mai ifjor!!!
Halleluja :P

Jeg synes alltid man skal vise hensyn ovenfor naboene sine. Men bråk fra snøfres er noe jeg ser på som nødvendig, og ville ikke reagert om naboene freste tidlig på morgenen. Ene naboen har kols, ville vært urimelig å be han bruke spade føler jeg. Også tenker jeg det er såpass korte perioder, så jeg ville ikke forventet at noen skulle slite seg ut for at jeg skulle slippe par min støy i ny og ned. Selv måkker jeg helst med spade, ingen sjarm med bensinstank :-P

Man må ikke bruke freser heller altså.,
Ganske mange som ikke har freser, men likevel en jobb å dra på. Og i Norge har man også regler for det må vi ha for vi klarer ikke å vise hensyn.
Men alikevel er det slik at noen ikke
bryr seg om reglene å bråker i vei for jeg må jo gjøre dette. En uting synes jeg. Liker å vise hensyn jeg :) .

Back
Topp