Når kan man starte snøfreseren på morgen?

Jeg står opp en halvtime tidligere og hopper i varmedressen i pysjen - så dusjer jeg og sånn etterpå. Går også an å parkere ytterst i gården hvis det er meldt mye snø på natten.

Men det er ikke så lett når man er alene med 3 barn under 4,5 år..
Så alle løsninger passer ikke alle.

Og at noen sammenligner snøfreser med gressklipping finner jeg skikkelig idiotisk!

Men dere kommer vel ut med bilen uten at hele gårdsplassen er måkt? Er det en snøhaug etter traktoren,er det vel bare å måke bort den med spade? Det gjør iallfall vi,for her er det ikke snakk om å begynne med fresen så tidlig om morgenen.
Selvfølgelig trenger vi ikke måke 900kvm for å komme ut med bilen..men veien fra gårdsplassen er 50 meter og den må jo måkes;) og det gjør ikke jeg for hånd;) ingen traktor som måker først for oss for å si det såbn!

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Unnskyld meg, men er det dummeste jeg har hørt på en stund, at du kan sammenligne å klippe gresset med gressklipper og snøfreser! Glad jeg ikke har slike naboer som klager over slike ting, har heller aldri hatt det på noen av plassene jeg har bodd!

♧ Sendt fra app'en ♧

Det var ingen direkte sammenligning. Jeg vet jo at man ikke MÅ klippe plenen på morran!

Kall meg gjerne dum.

Men jeg har ofte lest tråder her inne om folk som irriterer seg over naboer som klipper plenen midt i barna leggetid.
Kan ikke det sammenlingnes med å vekke barn om natta? Forstyrre innsovinga.

Om du ikke klarte å lese det utifra det jeg skrev, så tror jeg noen trenger briller før de uttaler seg ;)

Kjenner jeg blir litt trist av å lese dette svaret. Selv når jeg var 18 å flyttet for meg selv tok jeg hensyn til mine naboer. Dette er ren folkeskikk som jeg har lært hjemme fra. Bråke minst mulig mellom 23-07, må man bråke utenfor ta kontakt med naboene, ikke ringe mellom 22:00 og 10:00 om du ikke vet at de du ringer er oppe.
Så jeg er veldig uenig med deg. Ett godt naboforhold betyr at man skal vise hensyn til hverandre, og da kan man ikke støye som man vil hele døgnet. Jeg har for det meste koselige naboer som viser hensyn heldigvis. Men vet at det er mange mennesker i Norge som er plaget av mye støy fra naboene.

Jeg har gode naboforhold;) ingen av naboene som plages av freser. Og alle freser når det passer seg best.

Det er nok ikke sånn overalt, men sånn har vi det her :)

Ikke rart det er krig i verden om man blir sur hvis naboen må bruke snøfresen sin for å komme seg til jobb!

Kanskje litt irriterende å bli vekt ja, men det finnes virkelig større problemer i verden.
Ikke alle som kan måke for hånd, mange som har problemer med rygg osv.

Her har vi traktor som tar alle gårdsplassene i boligfeltet, og for å rekke over holder han på fra klokken er 05 på natten.. Litt irriterende, men jeg er evig takknemlig for at han gjør det, så vi kommer oss på jobb. :)

Gressklipper er noe helt annet, da man ikke trenger nyklipt gress før jobb (!)

Det finnes de som irriterer seg over at barna ikke får sove om kvelden fordi naboen klipper plenen. Derfor jeg dro inn det. Men det er en helt annen diskusjon.

Var vel aldri snakk om å klippe plenen om morran? Jeg skrev aldri det.

Kjenner jeg blir litt trist av å lese dette svaret. Selv når jeg var 18 å flyttet for meg selv tok jeg hensyn til mine naboer. Dette er ren folkeskikk som jeg har lært hjemme fra. Bråke minst mulig mellom 23-07, må man bråke utenfor ta kontakt med naboene, ikke ringe mellom 22:00 og 10:00 om du ikke vet at de du ringer er oppe.
Så jeg er veldig uenig med deg. Ett godt naboforhold betyr at man skal vise hensyn til hverandre, og da kan man ikke støye som man vil hele døgnet. Jeg har for det meste koselige naboer som viser hensyn heldigvis. Men vet at det er mange mennesker i Norge som er plaget av mye støy fra naboene.
Hensyn må jo vises begge veier og da. Hvis du har en nabo som du vet får det veldig mye lettere hvis han freser litt før han drar på jobb av forskjellige grunner. Vil du ikke ta hensyn til han da? Utrolig teit diskusjon btw

Det finnes de som irriterer seg over at barna ikke får sove om kvelden fordi naboen klipper plenen. Derfor jeg dro inn det. Men det er en helt annen diskusjon.

Tror nok ikke dette var ment til deg, men til meg ;)
Jeg mener at det er ikke mer greit å bråke vinterstid enn sommertid.
Så om man kan frese døgnet rundt kan man klippe gresset også.
Jeg ser ingen nødvendighet med å dra frem freseren tidlig morgen, de aller fleste biler klarer å kjøre selv om det har snødd mye, har man fått en brøytekant, kan man trå til med spaden av hensyn til sine naboer.
Så denne gressklippingen er ment til meg og ikke deg :p

Hensyn må jo vises begge veier og da. Hvis du har en nabo som du vet får det veldig mye lettere hvis han freser litt før han drar på jobb av forskjellige grunner. Vil du ikke ta hensyn til han da? Utrolig teit diskusjon btw

Hvorfor er det en teit diskusjon?
Er det å vise hensyn til andre mennesker teit?
Snøfresing er faktisk nevnt flere steder når det gjelder nattero , mange mennesker plages med støy som igjen går utover helsen. Er det greit å plage naboen?
Jeg mener at den som må bråke skal vise hensyn. Jeg viser hensyn til min nabo med å ikke bråke til visse tider i døgnet, dette forventer jeg å få tilbake ;)

Veldig merkelig at man MÅ ha snøfreser? Og at dette selvfølgelig må taes hensyn til at dette tydeligvis er helt grunnleggende nødvendig for å komme seg på jobb. Guriland vi har det forferdelig i 2014 om vi faktisk må gjøre et stykke manuelt arbeid...

Veldig merkelig at man MÅ ha snøfreser? Og at dette selvfølgelig må taes hensyn til at dette tydeligvis er helt grunnleggende nødvendig for å komme seg på jobb. Guriland vi har det forferdelig i 2014 om vi faktisk må gjøre et stykke manuelt arbeid...

Ja, dette tenkte jeg på også.
Tenk å må ta i en spade for å ta hensyn til naboen :o
Kanskje ikke rart vi blir større og større når vi må ha maskiner til å gjøre det meste for oss :)
Måking er veldig bra trening!
Får både opp pulsen og musklene i kroppen blir brukt :)

Er det mulig? Nei, jeg synes ikke det er teit å vise hensyn til andre mennesker. Diskusjonen var ikke teit i utgangspunktet, men hvia du leser igjennom forstår du kanskje hva jeg mener

Her starter snøfreserne i 5 tiden. Kunne ikke brydd meg mindre. Folk må da få komme seg ut og på jobb.
Sære folk som irriterer seg over det :p
Er vel ikke så sær dersom noen blir vekt av lyden av snøfreseren kl 05!!!!!!!!!!
Da er det jo fremdeles natta og folk vil SOVE
Er da vel mulig å komme seg på jobbuten å måtte bruke snøfreseren?

Nei, men det ble jo nevnt at det var det samme. Og nå mener jeg ikke det er det samme uansett!
Og, hvis man irriterer seg over alt mulig, må man flytte dit "ingen skulle tru nokon kunne bu" altså! :P

Da har kanskje ikke du så mye å måke på??

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
Men er dere nødt å måke hele gårdsplassen helt fri for snø da? Må vel være nok å bare måke bort brøytekanten etter traktoren vel? Biler kommer seg jo frem om det er noen cm.med snø........
Er vel dere som absolutt MÅ starte fresen kl 05-06 om morgenen som er sær?????

Mannen min kan ikke komme for sent på jobb fordi han skal ta hensyn til naboer. Vi kommer ikke ut uten å fjerne snø, siden vi har en nedkjørsel til huset. Måke for hånd tar for lang tid, og krever en dusj etterpå. Heldigvis jobber alle naboene også for pengene sine, så det får vi ikke klager på:)
Vi også har nedkjørsel til huset,men vi har da aldri måttet måke plassen for å komme oss på jobb......da har dere for dårlige dekk på bilen deres.. Måke kan vi gjøre etter jobb!

Hva er teit med denne diskusjonen?

Hadde vært enda kjedligere om vi alle var enige.....? :P

Det er da ikke forskjell på en gressklipper og snøfreser. Bråker like mye. Så om du kan snøfrese tidlig morgen så kan du klippe gresset også :)
Man MÅ jo ikke klippe gresset tidlig på morgenen/sent på kvelden. Det KAN jo stå til senere/neste dagen. Og er oppkjørselen full av snø og man må ut m/bilen, så må man jo frese (eller måke) der og da.... Så jeg syns det er en vesentlig forskjell - selv om begge tinga bråker like mye. Selv bruker jeg spaden, men fra/svigerfar/naboene måker når det trengs. Noen ganger hele dagen omtrent. Slik er det å bo i Norge! ;)

Man MÅ jo ikke klippe gresset tidlig på morgenen/sent på kvelden. Det KAN jo stå til senere/neste dagen. Og er oppkjørselen full av snø og man må ut m/bilen, så må man jo frese (eller måke) der og da.... Så jeg syns det er en vesentlig forskjell - selv om begge tinga bråker like mye. Selv bruker jeg spaden, men fra/svigerfar/naboene måker når det trengs. Noen ganger hele dagen omtrent. Slik er det å bo i Norge! ;)

Man må ikke bruke freser heller altså.,
Ganske mange som ikke har freser, men likevel en jobb å dra på. Og i Norge har man også regler for det må vi ha for vi klarer ikke å vise hensyn.
Men alikevel er det slik at noen ikke
bryr seg om reglene å bråker i vei for jeg må jo gjøre dette. En uting synes jeg. Liker å vise hensyn jeg :) .

Hadde jeg hørt at naboen hadde begynt å klippe gresset feks mellom 05-06 om morningen, hadde jeg lurt på om han var begynt å bli litt dement, hadde han derimot startet fresen på morningen i samme tidrommet, hadde jeg ikke tenkt noe mer over det ;) Hadde ikke lugget i sengen å brukt energi på å forarget meg over det, smålig..

Hadde jeg hørt at naboen hadde begynt å klippe gresset feks mellom 05-06 om morningen, hadde jeg lurt på om han var begynt å bli litt dement, hadde han derimot startet fresen på morningen i samme tidrommet, hadde jeg ikke tenkt noe mer over det ;) Hadde ikke lugget i sengen å brukt energi på å forarget meg over det, smålig..

Er det ikke mer smålig å vekke naboen opp hver dag klokken 05?
Liker å både være sær og smålig jeg da :)
For jeg hadde reagert om jeg ble vekket av snøfreser klokken 05 og jeg hadde aldri startet opp en freser i fare for å vekke mine naboer.
Uff, for en smålig person jeg er :)

Back
Topp