Vekt..

Haha.... Fullamming og trilling hjelper for NOEN.. ikke for alle... Desverre :) det kan bli en stor nedtur om man tror at alt ordner seg selv...

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
Hehe :) Men mener jo at man må ha et sunt kosthold også! Kjenner flere som la på seg mere etter fødsel, men det var også fordi de spiste mye snop og kaker. Så selv om man fullammer, må man tenke på kostholdet for å gå ned de ekstra gravidkiloene :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
9+4 og har gått ned 2kg... Kvalmen har gjort at jeg ikke klarer spise så mye, men prøver til gjengjeld å spise sunnt. Heldigvis hekta på vann og kiwi ! Litt bekymret, men leser det er normalt og at knøttet får det h*n trenger ? Noen fler som føler at dere ikke får plass til så mye mat som vanlig? Altså når jeg er i fin form og er sulten så blir jeg så fort mett? Jeg er vant til å spise større måltider! Vanligvis glad i mat frøkena her ;)
Sniker litt. Slet selv med kvalme og endte opp med å bli innlagt i fem dager. De små får det de trenger, jeg fikk en gutt på 3,2 kilo et lar dager på overtid
 
Husk at det er veldig individuelt. For noen holder det ikke bare med et sunt kosthold, men mosjon må også ofte til. Kjenner fler som har lagt på seg over 30kg tross at de har spist sunt hele svangerskapet. En del forsvinner raskt etter fødselen, men ofte sitter man igjen med 5-10kg i pluss som man må jobbe litt med, om man ønsker og det trengs selvfølgelig. Hadde jeg lagt på meg 5kg hadde jeg bare blitt glad. Ikke moro å være undervektig som gravid heller.
 
Husk at det er veldig individuelt. For noen holder det ikke bare med et sunt kosthold, men mosjon må også ofte til. Kjenner fler som har lagt på seg over 30kg tross at de har spist sunt hele svangerskapet. En del forsvinner raskt etter fødselen, men ofte sitter man igjen med 5-10kg i pluss som man må jobbe litt med, om man ønsker og det trengs selvfølgelig. Hadde jeg lagt på meg 5kg hadde jeg bare blitt glad. Ikke moro å være undervektig som gravid heller.


Ja,vi er nå en gang forskjellige.. :) det kan være viktig å ha i bakhodet..der er ingen fasit, så man må bare ta det som det kommer. :) resultatet er jo verdt det uansett <3

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
 
Ja,vi er nå en gang forskjellige.. :) det kan være viktig å ha i bakhodet..der er ingen fasit, så man må bare ta det som det kommer. :) resultatet er jo verdt det uansett <3

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
Helt enig! Og selvfølgelig er vi forskjellige :) For meg hjalp var det ikke nok bare å fullamme som det kanskje gjør for noen. Det var først da jeg var flink med daglige trilleturer og kuttet ut godteri og sukker - da begynte kroppen å justere seg selv med et sunt kosthold i bunnen. Så det har jeg tro på :)
Vekt og forbrenning er et veldig følsomt tema, og vi er alle forskjellige - så vi må bare finne den balansen som passer oss best selv. Jeg skal i alle fall prøve å passe på at det ikke blir + 25 kg i svangerskapet denne gangen ;)
 
Ja, alle er forskjellige. Tenker at det ikke er lurt å drive med slanking når man er gravid, heller bære godt bevisst på hva man putter i seg...?:) jeg syns bare jeg hadde lagt på meg mye, men går vel litt i bølger det også.
 
11 uker, ned 2 kg men har noe å ta av fra før... Kiloene kommer nok så fort matlysten kommer:)
 
Trur eg skal skylde like mye på jula som magen:p er rett over 6 uker;) opp ca 1,7
 
10 uker, vekta er uendra, men i og med at magen er større/dvaskere er nok noen muskler tapt. Forrige gang var det rett opp tre kg ved positiv test, så jeg er egentlig litt overraska. Totalt sist gikk jeg opp ca 15. Gikk ned igjen ca 18 takket være tvungen trilling for å få barnet til å sove samt fullamming. Og så trappa jeg ned amminga uten å trappe ned den daglige sjokoladeplata tilsvarende, og havna vel da på den såkalte trivselsvekta igjen ;)
Jeg håper å få energi til å klare å trene litt igjen snart. Det gjorde veldig godt i forrige svangerskap. Vektmessig er jeg foreløpig mest bekymra for å samle store mengder vann til sommeren. Samla noen liter sist, og da var det vinter og minusgrader.
 
Hadde vel egentlig ikke vanskelig for å ta det av igjen. Fødte i januar, og til 17. mai brukte jeg bunaden min men hadde igjen 2-3 kg til startvekten. Men har lagt på meg 5 kg igjen i løpet av året og nå i høst egentlig spesielt - under prøvetiden. Ikke pga prøvingen, men pga andre ting egentlig og for lite trening. Men er veldig bestemt på å være mer bevisst på sunt kosthold denne gangen. Fikk veldig dilla på sjokolademelk sist - det gikk 0,5-1 liter nesten hver dag, hehe :oops:.

Det at jeg har lagt på meg nå skyldes overhodet ikke graviditeten, er 6 uker i morra ;) Men har kost meg for mye i desember og trent for lite. Men nå skal jeg starte sunt i januar :D

Jeg fikk også sjokomelkdilla sist! Det siste jeg gjorde før fødselen starta var å helle nedpå bortimot en liter kakao :D som kom rett i retur :eek:
 
10 uker, vekta er uendra, men i og med at magen er større/dvaskere er nok noen muskler tapt. Forrige gang var det rett opp tre kg ved positiv test, så jeg er egentlig litt overraska. Totalt sist gikk jeg opp ca 15. Gikk ned igjen ca 18 takket være tvungen trilling for å få barnet til å sove samt fullamming. Og så trappa jeg ned amminga uten å trappe ned den daglige sjokoladeplata tilsvarende, og havna vel da på den såkalte trivselsvekta igjen ;)
Jeg håper å få energi til å klare å trene litt igjen snart. Det gjorde veldig godt i forrige svangerskap. Vektmessig er jeg foreløpig mest bekymra for å samle store mengder vann til sommeren. Samla noen liter sist, og da var det vinter og minusgrader.


Er det noen måte å unngå vannamsamling i kroppen om sommeren? Tips mottas med takk:)
 
Er det noen måte å unngå vannamsamling i kroppen om sommeren? Tips mottas med takk:)
Jeg håper også på tips!! Visstnok drikke mye vann, spise minimalt med salt, og trene/mosjonere. Jeg håper noen kommer med en hemmelig vidunderkur;)
 
Jeg håper også på tips!! Visstnok drikke mye vann, spise minimalt med salt, og trene/mosjonere. Jeg håper noen kommer med en hemmelig vidunderkur;)
Jeg og venter i spenning på vidunderkuren ;) :p I mellomtida får jeg prøve å holde meg mest mulig unna sukker og snop... Og trene ja... har jeg nesten glemt hvordan man gjør!
 
jeg hadde nesten ikke vann i kroppen sist, var hoven i beina en gang, da hadde vi vært i navnefest og vi satt ved et bord hele dagen. Ellers var det minimalt, var mer plagsomt at jeg gikk opp så mye, planen er å være liiiiitt flinkere denne gangen, hehe :p Så håper jeg å være litt flinkere med trening etter fødsel, magen er fortsatt deigete etter forrige gang!
 
Hadde mye mye vann i kroppen sist. Å drikke mye vann, spise lite salt og være aktiv ska vel hjelpe ;-) jeg hadde kraftig bekkenløsning, så da var det ikke lett å være så aktiv :) håper vi slipper å få så mye vann :) blir varmt nok å gå høygravid på sommeren :p vekta tør jeg ikke gå på igjen på en stund :p

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app
 
Back
Topp