**SKRAVLETRÅD**

Status
Stengt for ytterligere svar.
Er litt rart dette.
Det å se på dpo-land som en julekalender har faktisk fått testene til å rope lavere.
De pleier å begynne allerede 2 dpo, og denne gang er de nesten stille fremdeles.

Sitter å tenker..
På tirsdag 10. desember når jeg er 10 dpo, skal vi ta over nytt hus.
Kanskje jeg bare skal ta med en test å ta den der :P

Ja, blodprøve er jo både billigere og enklere og behandling enklere. Jeg står jo i fare for å betale masse for videre utredning som ender opp med at jeg får beskjed om at alt inni "ser bra ut" og så må vi ta blodprøve? Hihi.. Jeg hadde heller aldri hørt om at habituell abort må være kartlagt ved blodprøver, men da skal jeg passe på det heretter, også når vi eventuelt prøver på nummer to eller tre...

*Taster på app på mobilen*
Ikke jeg heller før jeg leste det på nette. Med
Er litt rart dette.
Det å se på dpo-land som en julekalender har faktisk fått testene til å rope lavere.
De pleier å begynne allerede 2 dpo, og denne gang er de nesten stille fremdeles.

Sitter å tenker..
Kanskje jeg bare skal ta med en test å ta den der :p
Hadde det ver så vel at de roper lavere her og så hadde jeg vert fornødd. Her roper de som aldri før. Er vel mest sansynlig for jeg vil ha svar på om jeg har eggløsning, mensen eller håp om å være gravid igjen.

Er litt rart dette.

Sitter å tenker..
Kanskje jeg bare skal ta med en test å ta den der :P

Oj, så bra. Mine har begynt å småprate litt, men det går alltid greit frem til 7 dpo, det er etter det at det begynner å bli vanskelig.

Last edited:
Men EL-testene skriker også denne syklusen, siden jeg fikk stigning på dem i dagene før positiv g-test forrige syklus. Hahahaha... Jeg er jo ikke helt vel bevart.

Nå må du huske at ja, enkelte EL-tester blir positive ved en graviditet, men de fleste får en stigning i LH-hormonet like før tante-besøk...

Ikke de fleste, noen får det. De fleste har høyt progesteron, progesteron er den sterkeste hemmeren av LH i kroppen (derfor man ikke skal begynne med f.eks. Crinone før EL, kan jo forhindre hele LH-stigningen og dermed EL). Så om man har lite progesteron, og kraftig progesteronfall en stund før tr, så kan kroppen rekke å få opp LH. Hvis progesteron er høyt (f.eks. om man i tillegg til kroppens naturlige progesteron også bruke Crinone) så er det svært lite sannsynlig med LH stigning. ;)

Ikke de fleste, noen får det. De fleste har høyt progesteron, progesteron er den sterkeste hemmeren av LH i kroppen (derfor man ikke skal begynne med f.eks. Crinone før EL, kan jo forhindre hele LH-stigningen og dermed EL). Så om man har lite progesteron, og kraftig progesteronfall en stund før tr, så kan kroppen rekke å få opp LH. Hvis progesteron er høyt (f.eks. om man i tillegg til kroppens naturlige progesteron også bruke Crinone) så er det svært lite sannsynlig med LH stigning. ;)

Så det du sier er at de som får økning i LH-hormonet like før TR kan ha lite progesteron?

Så det du sier er at de som får økning i LH-hormonet like før TR kan ha lite progesteron?

Ja, eller at progesteron har falt noen dager før tr? Det er nok ikke sånn for alle, men progesteron skal jo forhindre EL og passe på egget som allerede har løsnet. Så det forsvinner jo når kroppen skal prøve helt fra start på nytt igjen.

Men om du får stigning på EL-tester (ikke positiv test, men sterke tester) før tr så kan du jo ikke vite om det var LH eller hcg uten å ta en blodprøve. Fordi det kan ha vært et befruktet egg som sneiet forbi uten å gi nok hcg til g-test. Dessuten kan nok progesteron gå noe nedover i dagene mot tr og da kan LH gå noe opp, så det er jo vanskelig å bedømme de EL-testene før tr - og sikkert derfor man ikke burde bruke dem før IKM. Bare forvirrende egentlig.

Heisann :-) Hvordan går det med dere "skravlejenter" da? Har ikke vært her på en stund, og orker ikke å lese gjennom alt. Her er det travelt som vanlig, både på jobb og hjemme, ja helst litt ekstra nå før jul ;-)

Heisann :) Hvordan går det med dere "skravlejenter" da? Har ikke vært her på en stund, og orker ikke å lese gjennom alt. Her er det travelt som vanlig, både på jobb og hjemme, ja helst litt ekstra nå før jul ;-)

Jeg og lykkeliten er i DPO-land, og tuppeline er gravid.

Ellers så går det bra med meg.
Hvordan har du det?

Å, så heldige dere er, Tuppeline! Klaff med en gang, dere er jo superfruktbare :-) Gratulerer og lykke til :-)

Og jeg er som vanlig i.... aner ikke-land.

Lillyhammer <3

Hmm... Syklusdag?

16.

Og enten en dag eller to etter EL, eller mer trolig ikke hatt enda, og har om.... ei uke eller tre?

Men såpass høy temp at det frustrerer meg VELDIG at jeg ikke får opp de orale målingene mine. Jeg ville se på dem på nett, og ville inn på nettsiden, husket ikke passordet, trykket på glemt, FIKK IKKE mailen siden påstår er sendt, men passordet ble resatt så jeg kommer inne inn fra app.

Og jeg hadde 36,5 om jeg ikke husker feil i dag. Klokka fem. Altså mer 36,6 sånn ved normal måletid, og det er høyt...

Rekker jeg det da? *regne litt*

Ja, det rekker du da. :) Akkurat. Jeg er 5 dpo i dag og jeg vil jo få EL-termin 26.8. Så med EL i dag blir det vel 31.8, og om du er ett par dpo så er det jo helt perfekt. :D

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp