**SKRAVLETRÅD**

Status
Stengt for ytterligere svar.
Å ta vare på hverandre er viktig, og å fokusere på det man har, ikke bare det man ønsker seg. Selv om lengselen er stor, det et vi jo.

Jeg klemmer litt ekstra på Fri Johnsen i kveld, det er jo fryktelig lenge til "innen april" i en slik sammenheng. Jeg håper dere lykkes innen den tid, men mannen din burde jo testes før du settes på pergo, så det er jo dumt at de lar det drøye så lenge. Ring og spørr om det er mulig å få en avbestilling (Noen blir jo helt sikkert gravid i en så lang kø....)

Trodde alltid mannen skulle utredes før pergo? April høres lenge ut. Er det så vanskelig å få levert en spermprøve for å sjekke at alt er i orden?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Dere som temper og tester, blir dere ikke stressa? Selv tror jeg at jeg hadde blitt gal. Men, vi får se, kanskje er jeg på tester'n om noen mnd jeg også... :p
Sist ble jeg gravid etter 3 mnd. Det er vel ca 2 mnd siden jeg slutta på p-ring nå, så blir spennende å se hvordan det går denne gangen :D
Jeg syns det er mer avslappende og teste. da vet eg når jeg har eggløsning og vet med 99%sikkerhet hvilken dag jeg får mensen. På en måte kunne jeg tenke meg å teste når jeg er ferdig med unger, for da vet jeg når jeg får mensen. Er mer avslappet då. Skulle jeg tempet meg tror jeg jeg hadde blitt mer stresset. Blir så mye å tenke på. Alle forhåndsregler for at tempen skal stemme.

Hvordan fungerer tellingen. For meg virker det bare ut som stress og mas. Har forstått en må ta tempen med en gang en våkner før en står opp. Stiger tempen rett før eggløsning? Hvor lenge før? Kor tid synker tempen etter eggløsning hvis en ikke er gravid? Er det 0, 5 grader den stiger?

Jeg prøvde å tempe forgje måned. Siden jeg fikk ørebetennelse gikk ikke det. Denne pp har jeg prøvd å late som om jeg ikke prøver å få barn. Med å fylle tankene med helt andre ting. For se om det har funket. Har hørt av alle mine venner som er gravid, at de puttet pute under rumpen den måneden de ble gravide.

Hvordan fungerer tellingen. For meg virker det bare ut som stress og mas. Har forstått en må ta tempen med en gang en våkner før en står opp. Stiger tempen rett før eggløsning? Hvor lenge før? Kor tid synker tempen etter eggløsning hvis en ikke er gravid? Er det 0, 5 grader den stiger?

Hvis du leser tredje innlegg på første side i "Vi som temper" så får du en innføring i temping. Jeg brukte vel noen dager på å sette meg inn i det, men så var jeg avhengig. :p

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg prøvde å tempe forgje måned. Siden jeg fikk ørebetennelse gikk ikke det. Denne pp har jeg prøvd å late som om jeg ikke prøver å få barn. Med å fylle tankene med helt andre ting. For se om det har funket. Har hørt av alle mine venner som er gravid, at de puttet pute under rumpen den måneden de ble gravide.
Ikke så godt å begynne tempingen då nei. Er typisk at en blir syk når en planlegger sånne ting. Lykke til med prøvingen.

Hvis du leser tredje innlegg på første side i "Vi som temper" så får du en innføring i temping. Jeg brukte vel noen dager på å sette meg inn i det, men så var jeg avhengig. :p

Ok. Tusen takk. Tenkte jeg skulle lese gjennom tråden, men når jeg fan ut hvor mange sider det var, så forandret jeg fort mening.

Ok. Tusen takk. Tenkte jeg skulle lese gjennom tråden, men når jeg fan ut hvor mange sider det var, så forandret jeg fort mening.

Ikke noe poeng å lese hele tråden nei. :) Og det er jo bare en fortsettelsestråd, så de er jo eviglange. Derfor jeg har forsøkt å lage en kort introduksjon på den første siden. :)

Håper eggløsningstesten blir positiv i dag. Den var nå ganske sterk nå, men ikke like sterk som kontrollstreken. Så tar en senere på dagen, så får jeg svar. Er ikke nå jeg skulle hatt eggløsning, men gjør ikke noe om den kommer før tiden. Er løye. Hver gang jeg mister så endrer sykluslengden seg og jeg får masse andre symptomer når mensen er på veg. Typiske tegn som før gjorde at jeg med sikkerhet kunne sei at eg er gravid, men nå er det masse graviditetssymptomer men ingen graviditet. Er så frustrerende.

E det mulig å få falsk positiv EL- test?:rolleyes: Nån som vet....:)

Etter som jeg har lest er det lite som skal til før den viser feil, men er usikker på hvor stor sjangs det er for at den skal være falsk positiv. He forstått at det skal lite til for å få feil resultat. For mye og for lite veske hvis en holder seg for lenge eller for lite kan det gi feil resultat har jeg forstått.Jeg har til nå aldri fått en falsk positiv. Har lett etter eggløsning i 2 år snart og fått positive dagen før eggløsning. Jeg legger merke til eggløsning.

Du kan få falsk positiv på morgenurin, siden du kan ha samlet LH hele natten.

*Taster på app på mobilen*

Trodde alltid mannen skulle utredes før pergo? April høres lenge ut. Er det så vanskelig å få levert en spermprøve for å sjekke at alt er i orden?

Det var vår tanke også. Gynekologen min sa jo at det var viktig å teste han så fort som mulig, så han kom seg til legen, tok blodprøver også fikk vi brev i posten etter flere uker om at vi ikke var prioriterte. Så da så.

Det var vår tanke også. Gynekologen min sa jo at det var viktig å teste han så fort som mulig, så han kom seg til legen, tok blodprøver også fikk vi brev i posten etter flere uker om at vi ikke var prioriterte. Så da så.
For noe dritt!! Håper det ordner sef for dere snart :-)

Så utrolig teit. Ring og si at dere kan ta avbestillingstimer? Sykehuset jeg jobber på elsker å ha pasienter man kan ringe på kort varsel. :-)

*Taster på app på mobilen*

Mannen var søt igår og sa "jeg lever heller et helt liv uten barn, enn et helt liv uten deg" :love7

Fornuften sier til meg: "Ikke spis er punchrull"
Tante Rød roper: "Spis mer punchrull!! Du blir lykkelig!!" med en fløyelstemme som får meg til å tro på henne!

TR vinner igjen. Jeg spiser en punchrull til og blir faktisk lykkelig- i to sekunder- til jeg blir kvalm.

Fornuften sier til meg: "Ikke spis er punchrull"
Tante Rød roper: "Spis mer punchrull!! Du blir lykkelig!!" med en fløyelstemme som får meg til å tro på henne!

TR vinner igjen. Jeg spiser en punchrull til og blir faktisk lykkelig- i to sekunder- til jeg blir kvalm.
Den forbaska tanta altså. Et troll spør du meg! Så skjønn mannen din er da <3 :-) Det klaffer nokk for dere snart.

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp