♡ Drømmen vår ♡

Du er jo fortsatt bare på 9 dpo. Det vil si at det er veldig tidlig å få positiv test, og mensen skal i hvert fall ikke komme enda! Denne tempinga er slettes ikke dum, men den kan nok skremme oss unødvendig mye til tider, for det er jo helt naturlig at tempen svinger en del... Det trenger IKKE bety at tr er på vei, det er jo alt for tidlig!
Jeg har fortsatt trua! :thumright

Hihi.. Jeg har det litt bedre igjen nå.

Men tempen er jo altfor lav, og veldig rar dpo. For hvis du ser på alle mine tidligere grafer så har jo de vært høye dpo. Den negative testen tok jeg egentlig ikke så tungt, det er for tidlig. Det var tempen jeg ble lei meg for, jeg har jo aldri hatt noe ustabil temp dpo jeg, bare perfekte grafer som er superenkle å tyde. :p

Håper du har rett i at tr ikke er på vei, det hadde vært så kjipt.

Takk for oppmuntringen. :)

Sent from my iPad using BV Forum

Men selv om du har hatt "perfekt dpo-temp" tidligere, så har du jo heller ikke blitt gravid... Tenk om det er nå, som tempen tuller at spira sitter...;)
Min temp har vel aldri svingt så mye, og til og med til under coverline, som den syklusen jeg ble gravid med min yngste! ;)

Men selv om du har hatt "perfekt dpo-temp" tidligere, så har du jo heller ikke blitt gravid... Tenk om det er nå, som tempen tuller at spira sitter...;)
Min temp har vel aldri svingt så mye, og til og med til under coverline, som den syklusen jeg ble gravid med min yngste! ;)

Dette var hvert fall AKKURAT det jeg trengte å høre nå. <3

Nei, jeg har jo bare hatt kjemiske, og det er jo tvilsomt om de festet seg godt nok til å tulle med systemet.

Så gøy det hadde vært om rotete graf betyr gravid. :p

Da får jeg vel bare vente og se.... Vente og vente...

Håper du får positiv test de neste dagene☺️. Jeg krysser fingre og tær

Sent from my iPhone using BV Forum

Tusen takk. :)

Testetøsas bekjennelser, del 2

OK. Here goes. Siden Anonym brukte både g-tester og EL-tester så klarte den dansende testetøsa og overbevise meg om å teste ut det samme. Jeg hadde jo akkurat forstått Sara sitt poeng med hvorfor man ikke skal bruke EL-tester, men holde seg til g-tester, men ja. Klarte ikke å holde meg til logikk og fornuft midt i min kvalme og forhåpningsfulle tilstand. Så 7 dpo tok jeg en EL-test (og ville jo ikke innrømme det høyt, siden jeg akkurat hadde sagt i Skravletråden at jeg ikke skulle gjøre det). Så innså jeg dagen etter (i går) at hcg eventuelt stiger, så jeg må jo sammenligne tester når EL-testen ikke var positiv (dansende testetøsa sin logikk, ikke min). Den testen var sterkere, så da måtte jeg teste i dag og. Og den er enda litt sterkere.

Kanskje kroppen prøver på EL på nytt? Eller hcg? Eller tilfeldig (selv om jeg aldri, bortsett fra i den forferdelige lange "ventetiden" (virket som kroppen prøvde på EL fire ganger?) på EL denne syklusen har fått noe annet enn veldig svake EL-tester utenom EL-perioden, jeg har jo tatt en del tester i noen av de første syklusene fordi jeg startet å teste altfor tidlig med EL på dag 17. Alltid supersvake streker.)

Tja. Og nå googlet jeg, og fant en testetråd på et amerikansk forum hvor mange hadde testet med EL tester (eller opk som de kaller det da) og fått stigning på opk før de fikk en BFP (big fat positive, som betyr positiv g-test). Jaja. Jeg kan nå erklæres for gal hvert fall. Og hyklersk. Og uten impulskontroll rundt urin. Om det ikke er noen graviditet nå så LOVER jeg at mannen skal få ha ansvar for oppbevaring av tester for all fremtid.

Her er testene:
De tre på toppen: Øverst 7 dpo, midten, 8 dpo, og nederst 9 dpo.
Den nederste: den positive fra CD 21.

ImageUploadedByBV Forum1384513204.057334.jpg

Hehe, det blir fort litt sånn når en går og venter:). Jeg tok også el-tester når jeg var i dpo-land og de ble sterkere og sterkere. Fikk positivt på de før jeg fikk på g-test, om jeg ikke husker feil;). Så det kan jo være det hos deg også:)

Hehe, det blir fort litt sånn når en går og venter:). Jeg tok også el-tester når jeg var i dpo-land og de ble sterkere og sterkere. Fikk positivt på de før jeg fikk på g-test, om jeg ikke husker feil;). Så det kan jo være det hos deg også:)

Haha.. Jeg hadde en plan om å ta prøvingen med ro, og være rasjonell. Det varte vel en halv syklus før jeg ble tussete og etter det har jeg ikke klart å roe meg ned.

Oj. Du har opplevd det du og ja. Jaha, nå ble håpet mitt bare enda litt større.

Og jeg sitter her med sure oppstøt og håper jo virkelig at det også er et godt tegn. Det kjennes ut som hele kroppen er på tur. Den er så utrolig rar nå.

Håper virkelig det er et tegn hos deg :-) Jeg trodde jeg var gravid for 3 pp siden, hadde mye tegn på at jeg var det. Tok en eggløsningstest dagen før ikm, og testen ble positiv: fikk smilefjes. Var jo sikker på jeg var gravid da, og klarte ikke sove hele natta pga var så spent på testing. Men ingen spire der, og fikk mensen to dager etter. :-/ Håper selfølgelig ikke det er tilfelle hos deg. Jeg har også hørt flere som før positive eggløsningstester før positiv graviditetstest. Krysser fingrene for deg :-)

Håper virkelig det er et tegn hos deg :-) Jeg trodde jeg var gravid for 3 pp siden, hadde mye tegn på at jeg var det. Tok en eggløsningstest dagen før ikm, og testen ble positiv: fikk smilefjes. Var jo sikker på jeg var gravid da, og klarte ikke sove hele natta pga var så spent på testing. Men ingen spire der, og fikk mensen to dager etter. :-/ Håper selfølgelig ikke det er tilfelle hos deg. Jeg har også hørt flere som før positive eggløsningstester før positiv graviditetstest. Krysser fingrene for deg :-)

Kanskje du hadde en kjemisk? Siden du hadde så mye symptomer også.. Umulig å si da. :p

Takk for at du krysser fingrene for meg, jeg er fullstendig klar over at EL-tester, og til og med negative EL-tester, ikke trenger å bety noe som helst. Skal ikke bli altfor optimistisk. Er vel mer det at jeg blir desperat etter å få vite hvorfor kroppen er så utrolig rar. Nå har jeg handlet natron for å teste om et glass vann med 1 ts natron kan hjelpe mot sure oppstøt. :p

Nå føler jeg at jeg "spammer ned" hele dagboka di, men må bare komme med et aldri så lite tips. :p
Gaviscon var min aller, aller beste venn da jeg plagdes med sure oppstøt og halsbrann i mine svangerskap. :cool: Det finnes i flytende og tyggetabletter, jeg foretrekker den flytende. Det smaker IKKE godt, nesten som kritt, men ååhh som det hjelper! ;) Ellers kan også lovehearts ta det verste, og det smaker i hvert fall godt. ;)

Og ja, el-testene dine ser også fine ut, men det er jo ikke så rart, siden du er gravid...

(sånn, da trekker jeg meg stille ut av dagboka di, igjen...:p )

Nå føler jeg at jeg "spammer ned" hele dagboka di, men må bare komme med et aldri så lite tips. :p
Gaviscon var min aller, aller beste venn da jeg plagdes med sure oppstøt og halsbrann i mine svangerskap. :cool: Det finnes i flytende og tyggetabletter, jeg foretrekker den flytende. Det smaker IKKE godt, nesten som kritt, men ååhh som det hjelper! ;) Ellers kan også lovehearts ta det verste, og det smaker i hvert fall godt. ;)

Og ja, el-testene dine ser også fine ut, men det er jo ikke så rart, siden du er gravid...

(sånn, da trekker jeg meg stille ut av dagboka di, igjen...:p )

Synsk? :p Jeg håper du har rett.

Tusen takk for tips, jeg tror faktisk natron fungerte. Nå har det vært rolig et par timer etter at jeg drakk ett glass med 1 ts natron.

Vi har lovehearts! Da skal jeg ta frem det i kveld, for synes de sure oppstøtene har så vidt begynt litt igjen nå. Og må kjøpe Gaviscon. På apotek?

Bare spam dagboken min, jeg elsker besøk!

Haha... EL-testene er jeg fortsatt flau over. Men det var jo litt spennende også da.

Når har du tenkt til å ta en g-test? Jeg er spent jeg også ☺️

Tok i dag og. Negativ, ingen skyggestrek eller noe. 10 dpo i dag. Kan fortsatt være tidlig da. Vi får se. Tester daglig fremover til tr kommer.

Testetøsas bekjennelse: Brukte opp den siste EL-testen også. Den var litt sterkere, men ikke positiv.

Ja, det er jo fortsatt tidlig, så streken kan fortsatt komme:)! Høres jo ut som de el testene prøver å si noe da;).

Ja, det er jo fortsatt tidlig, så streken kan fortsatt komme:)! Høres jo ut som de el testene prøver å si noe da;).

Lov å håpe hvert fall. Leste at om man har PCOS eller annet som gjør at man har litt forstyrrelser i hormonene så kan man få økning av LH før mensen. Så. I så fall er det jo ikke så positivt. :p

*Taster på app på mobilen*

Nei, det høres ikke like bra ut. Får krysse fingrene for at det ikke er grunnen til at de blir sterke:).

Nei, det høres ikke like bra ut. Får krysse fingrene for at det ikke er grunnen til at de blir sterke:).

Nei, håper det er hcg jeg. :D

PP 5, 10 dpo

Utålmodig som jeg er dpo har jeg begynt med kveldstemping. Det har jeg gjort et par sykluser fra sånn 7-8 dpo, og skremmende nok har jeg da sett tempfallet før tr allerede kvelden før tempfallet blir registrert i FF siden jeg har ca 0,5 grader høyere kvelds enn morgentemp. Det har stemt ganske greit med temp på 37,2-37,3 på kvelden i det siste og 36,6-36,75 på morgenen.

I kveld har jeg målt den høyeste kveldstemping hittil i dette kvelds-tempe-dpo-sluttspurt prosjektet jeg har hatt noen sykluser. Nå var tempen 37,5. Det var 0,2 høyere enn i går kveld. Lov å være håpefull litt til når man er bare 10 dpo. :p

Gale Lykkeliten kryper til køys nå hvert fall. Spent på både temp og test i morgen tidlig. :)

PP 5, 11 dpo

Vel. Morgentempen var 36,7. Så den er ikke så spennende. Testen var negativ.

Jeg tror kanskje WY gir meg de nye symptomene denne syklusen. Og ikke en liten spire. :(

I så fall rekker vi ikke bhg-fristen. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det. Æsj. Ser egentlig ut som vi er på vei mot pp 6.

I så fall regner jeg med tempfall i morgen og tr i over i morgen. Men det kan bli forskjøvet av WY. Så jeg venter og ser.

For å være litt håpefull fortsatt så har vi jo to positive fortsatt:
- Ikke noe blod enda da, men det har jeg jo aldri før 13 dpo. Alltid håp til tr kommer.
- Tempen steg ordentlig fra 3 dpo, så siden FF er usikker så kan jeg jo være kortere kommet enn jeg tror, kan være 9 eller 10 dpo.

*Taster på app på mobilen*

Last edited:
Back
Topp