Ivf Haukeland

Det er bare en god ting å ha mulighet å være til støtte for de som måtte trenge det :) :) Ja, det vil alltids være tungt nok før det en gang blir egen glede :D Det vil nok være veldig viktig for deg å prøve å ha forsamtalen som et lyspunkt og delmål i hele denne prosessen, det er nok med nettopp slike delmål at prosessen går mer smertefritt og igrunn litt fortere på en måte :) Viktig å finne styrken i de positive tingene man vet man har i vente :)

En ting til jeg lurer på, når vi er på forsamtale, må de ha noen papirer fra fastlege? Eller noe info fra han?

Dere får tilsendt i posten en del papirer om avtaler og diverse før en forsamtale... og på ene arket skal dere i tillegg til info om dere selv skrive navn på fastlege og var det vel adresse også. Men til forsamtalen trenger dere ikke ha med noe papirer eller info fra fastlegen :)

Dere får tilsendt i posten en del papirer om avtaler og diverse før en forsamtale... og på ene arket skal dere i tillegg til info om dere selv skrive navn på fastlege og var det vel adresse også. Men til forsamtalen trenger dere ikke ha med noe papirer eller info fra fastlegen :)
Men en skriver vel ikke under på at de får tilgang til journalen noen steder? Sånn som vi feks må gjøre når vi bytter fastlege? Er litt redd for at min sykdom kan hindre at vi får godkjent forsøk :-O vet jo ikke hva som kan gjøre at de avslår noen. Men jeg har litt hjerteproblemer, og vil ikke la det stoppe meg liksom. :)

Nope, ingen skriv om at de får tilgang på journal! :) :) Det skal nok gå så bra så!! :)

Yey :-D spennende. Har du kontakt med andre som er igjennom forsøk? Hadde vært kjekt å kjenne noen som vet hva en går igjennom! :)

Jeg prater bare med en til som er like langt som meg i prosessen, så ingen som har vært gjennom ivf på haukeland nei.. men det er bare å lese diverse dagbøker og ellers innlegg til de som har vært gjennom forsøk andre steder i landet :)

Jeg prater bare med en til som er like langt som meg i prosessen, så ingen som har vært gjennom ivf på haukeland nei.. men det er bare å lese diverse dagbøker og ellers innlegg til de som har vært gjennom forsøk andre steder i landet :)
Gleder meg til å høre når du har satt i gang og :-D spesielt siden vi skal samme sted :) hvor i bergens område hører du til?

Gleder meg til å høre når du har satt i gang og :-D spesielt siden vi skal samme sted :) hvor i bergens område hører du til?

Har du sendt søknad? :) Vi skal sende nå i slutten av mnd..

Dette blir spennende! Jeg er ganske ny her inne, så da har jeg hvertfall to andre jeg kan følge! <3

Vi har valgt å få oss ny gyn, som er litt mer tilgjengelig , så nå håper jeg vi får sendt søknad 2 august istedenfor :-D regner med hun ikke trenger nye undersøkelser eller prøver eller noe som helst, siden alt er tatt, og det fremdeles er på volvat. Eneste forskjellen er ny gyn :-)
Hva tror dere?

Skulle jo tro hun ikke trenger noe mer for at dere skal kunne sende søknad :) Da er det bare noen dagers forskjell fra oss to! :)

Hei!
Jeg er så heldig å endelig blitt gravid med hjelp fra Haukeland.
Kan fortelle kort om ventetidene fra vi søkte til oppstart..
Søknad sendt i januar 2012, fikk brev om tid med forsamtale etter ca 1mnd. Skulle egentlig inn til samtale i mai, men ringte dem å sa jeg kunne tidligere om de fikk avbestilling. Endte opp med å komme til allerede i mars :D Første forsøk var i juni :) Det som avgjør når man starte opp etter forsamtale er om de har ledig time i forhold til hvordan syklus du har og når du evt. får mensen.

Ved det siste forsøket våres fikk jeg beskjed om at hvis mensen kom før 12.mai måtte i vi vente, fordi det var fult! Jeg fikk heldigvis mensen 13.mai og kunne starte på sprøyter kort til etterpå :)

Til deg lykke! Gratulerer så mye! :)

Satser på at det ikke trengs mer da :) spesielt siden de vet hvor problemet ligger og de sier vi trenger hjelp ! Har dere sendt søknad nå?
Hvordan ble det gjort? :)
Vi fylte ut søknadsskjema og fikk beskjed om at vi kom til å få brev om forsamtale innen tre-fire uker. Etter det kunne vi ringe å purre på i tilfelle det skulle være mulighet for forsamtale tidligere. I tillegg sa hun at vi kom til å være i gang med første forsøk innen seks måneder! :) Nå venter vi i spenning og hver time kjennes ut som en uke ;-)

Lykke til med timen deres i morgen! ;-)

Hei!
Jeg er så heldig å endelig blitt gravid med hjelp fra Haukeland.
Kan fortelle kort om ventetidene fra vi søkte til oppstart..
Søknad sendt i januar 2012, fikk brev om tid med forsamtale etter ca 1mnd. Skulle egentlig inn til samtale i mai, men ringte dem å sa jeg kunne tidligere om de fikk avbestilling. Endte opp med å komme til allerede i mars :D Første forsøk var i juni :) Det som avgjør når man starte opp etter forsamtale er om de har ledig time i forhold til hvordan syklus du har og når du evt. får mensen.

Ved det siste forsøket våres fikk jeg beskjed om at hvis mensen kom før 12.mai måtte i vi vente, fordi det var fult! Jeg fikk heldigvis mensen 13.mai og kunne starte på sprøyter kort til etterpå :)

Til deg lykke! Gratulerer så mye! :)

Gratulerer så mye! Var det 2012 dere sendte søknad eller 2013?

Takk :) Vi sendte inn i 2012, har vært igjennom flere forsøk det siste året.

Back
Topp