Vogn og bilstol.

Vi har emmaljunga navydream (som grey flowers bare i blå) fornøyd med den, selv om den er litt tung, men med søskenbrett kan vi trille til barnehagen :)

Vi har også 3 bilseter
et britax som jeg er veldig fornøyd med, et acta graco og et maxi cosi er ikke fornøyd med maxi cosi da det kun er 3 punkts sele, men når man er førstegangs å ikke vet bedre så kan man takke seg selv.

Oi.. Det med selen har jeg aldri kommet på :-/

Nr. 2 er på vei ~ 20. Februar 2014

Tredjemann som kommer her så vi har det meste i hus allerede. Vi har en Simo kombi men siden lille storebror mest sannsynlig fortsatt sover på dagen i februar må vi muligens kjøpe en ny vogn... Men da blir det noe i samme gate for den har eg vært veldig fornøyd med.

Vi har også maxicosi cabriofix som eg håper vi kan bruke igjen. Kjøpte den ny til andremann, men var uheldige og fikk mus i bilen som spiste på den ene selen :( Så hvis vi ikke får kjøpt og byttet sele må vi nok kjøpe ny stol. Men da blir det nok den samme igjen. Liker den godt og den kommer veldig bra ut i tester :)

Tredjemann som kommer her så vi har det meste i hus allerede. Vi har en Simo kombi men siden lille storebror mest sannsynlig fortsatt sover på dagen i februar må vi muligens kjøpe en ny vogn... Men da blir det noe i samme gate for den har eg vært veldig fornøyd med.

Vi har også maxicosi cabriofix som eg håper vi kan bruke igjen. Kjøpte den ny til andremann, men var uheldige og fikk mus i bilen som spiste på den ene selen :( Så hvis vi ikke får kjøpt og byttet sele må vi nok kjøpe ny stol. Men da blir det nok den samme igjen. Liker den godt og den kommer veldig bra ut i tester :)

Det jeg også har fått inntrykk av..?

Vi har maxi cosi fra forrige, veldig fornøyd med det.
Vi har Simo duo vogn (superbra til ¨vugging¨og på snø), også har vi en Emmaljunga et eller annet, som rett & slett bare er finere! :p
Blir nok å bruke Simoen på vinteren, også bytte over til Emmaljungaen når det blir vår.. HVIS det er jente (noe jeg tviler på akkurat nå) for den er KNALL rosa! :p

Oi.. Det med selen har jeg aldri kommet på :-/

Er mange stoler med 3-punkts seler som gjør det veldig bra i tester... Og personlig syns eg det er lettere å stramme 3-punktsselene ordentlig en de 5-punkts som også går over lårene. De strammer godt over lårene, men mindre godt over skuldrene :/ Så eg vil tro de er like trygge (men akkurat det bygger eg jo mest på at de gjør det minst like bra i tester ;) )

Er mange stoler med 3-punkts seler som gjør det veldig bra i tester... Og personlig syns eg det er lettere å stramme 3-punktsselene ordentlig en de 5-punkts som også går over lårene. De strammer godt over lårene, men mindre godt over skuldrene :/ Så eg vil tro de er like trygge (men akkurat det bygger eg jo mest på at de gjør det minst like bra i tester ;) )
finnes det stoler med 3punkt som er plus godkjent?

ja ok. uff, er mye å sette seg inn i..

Ja, det skal ikke være lett!! Så er det jo en ting at stoler er best i test men passer absolutt ikke i alle biler. Mange skryter jo så av Max-way som er så nett og bra(stol 2 da) Men i vår bil tar det minst like mye plass som besafen og storebror har faktisk mindre benplass i den den besafen!! Så også viktig å teste stolene i bilen. Men som sagt, dette gjelder da først og fremst stol i kategori 2.

Ja, det skal ikke være lett!! Så er det jo en ting at stoler er best i test men passer absolutt ikke i alle biler. Mange skryter jo så av Max-way som er så nett og bra(stol 2 da) Men i vår bil tar det minst like mye plass som besafen og storebror har faktisk mindre benplass i den den besafen!! Så også viktig å teste stolene i bilen. Men som sagt, dette gjelder da først og fremst stol i kategori 2.

såpass ja, hvordan bil har dere?

vi har emmaljunga city cross og maxicosi etter storebroren! Skal på UL 10.juli og finner da ut om det er en eller fler :D Om det er flere og jeg må ha tvillingvogn tror jeg at jeg vil gå for tfk

såpass ja, hvordan bil har dere?

Vi har både toyota Landcruiser og avensis. Og det samme gjelder i begge bilene :/ Men vet om andre som er superfornøyde med max-way og syns besafe tar så mye plass. Veldig rart dette der altså! Men så går max-wayen opptil 25 kilo da, det var grunnen til at vi kjøpte det. Dermed kan snart 4-åringen sitte bakovervendt ihvertfall til minsten kommer i februar ;)

Men nå har besafe kommet med ren bakovervendt stol som går opptil 25 år. Spent på hvordan den er! Det er jo en ren vitenskap å finne fram i dette med bilstoler!

emmaljunga mondial etter storebror, elsker den vogna :-)
litt tung, men stor og god bag og synes den er veldig fin å se til ;-)
tror det blir en besafe izi go med isofix! Vil kjøpe quinny zapp og bruke til :-)

har emmaljungavogn og maxicosi stol fra før, men lurer på å bytte til britax stol, og ønsker meg tfk. vi får se:)

nr 3 ventes 21.02.14♥

Back
Topp