Vogn og bilstol.

hadde jeg valgt om igjen hadde jeg valgt city cross istedenfor edgen..

Bilstol: Acta Graco Logico S, etter kommende storebror :-)

Vogn: Simo kombi, etter kommende storebror den og :-)

Kjekt å ha slikt fra før så vi slipper å handle inn så mye denne gangen :-) så fremt det ikke er to denne gangen da :-P hehe

Har begynt å kikke litt ja, gleder meg som en gal til å handle til babyen! Har Emmaljunga duo mondial etter storesøsteren, men kikker litt på tfk joggster twist som virker litt greiere i størrelse mtp bil. Skader jo ikke med to vogner.. ;)

Bilstol skal vi ha ny, vil ha med klikk-base denne gangen, men har ikke helt bestemt oss for hvilken enda. Lar meg inspirere litt av denne tråden ja!

hadde jeg valgt om igjen hadde jeg valgt city cross istedenfor edgen..

Når jeg er ferdig med bagen på mondialen denne gang skal jeg kjøpe meg citycross!
Synes citycross bagen er litt liten, derfor ble det mondialen sist. Men mondialen er veldig tung som sportsvogn :-)

Eg tenkte Emmaljunga- Mondial Duo Combi eller Edge Duo Combi. Noen som har erfaring??
Me har den, og e suuuper fornøyde! Stor og god bag, jenta mi hadde hatt plass enda, og hun er 1 år og 76 cm lang ca. Hadde nok vært litt trangt ja, men hun brukte den til 10 mnd.. Fra 8 mnd da vi kjøpte den.. Sportsdelen er også god i den :) kjempe fornøyde og bruker den til neste også med søskensete/brett :)

Vi har maxicosi fra før. Og har babyjogger city elite. Så trenger ikke tenke på vogn eller bilstol.

Men en ting som er greit å tenke på i forhold til vogn, er å ikke velge en som er altfor stor og tung. Vet om altfor mange som kjøper ny vogn etter bare et par mnd...eller et par uker faktisk...fordi de ikke orker slite med de store og tunge vognene. Og veldig mange unger liker å se litt mer fra de er 7-8 mnd ihvertfall. Og da er det mange som bytter til sportsdelen..

Har mountain buggy vogn fra før av. Kjempe kjempe fornøyd med den. Må eneste kjøpe bilstol. Det lånte vi sist, får se hva vi velger. ;)

♡♥ venter nr 2, 20 februar 2014 ♥♡

Bruker app'en!

Har Simo duo fra før og er veeeeeldig fornøyd me den. Når det gjeld bilstol så ska æ ha maxi cosi cabriofix me base som kan festes med isofix og bilbelte, hadde d sist gang oxo men solgte den etter første mann.

Hmm. Bilstol som kan brukes til baby Tilogmed 3 kg? Ser jeg feil? :p

Tror det blir maxicosi bilstol. Vogn vet jeg kun at ikke blir emmajlunga city cross. Må kikke litt :)

Jente født 24.02.2011 <3
Gravid igjen, med termin 21.02.2014 <3

Hei. Hvorfor ikke city cross?

Har mountain buggy vogn fra før av. Kjempe kjempe fornøyd med den. Må eneste kjøpe bilstol. Det lånte vi sist, får se hva vi velger. ;)

♡♥ venter nr 2, 20 februar 2014 ♥♡

Bruker app'en!

Signere den. For uten om noen uhell med pungtering er vi superfornøyd med MB urban jungel :)

Har også MB og skal ha denne til nestemann også. Har ellers Britax babysafe til bilstol som blir brukt denne gangen også. Har fått tak i adapter så jeg kan bruke bilstolen på vogna, det blir knall!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Har både simo kombi og simo duo etter førstemann, og er suuper fornøyd,.. .. hun brukte duobagen enda når hu var 1 år, og hadde fortsatt goood plass (hun var lita og likte best å ligge i bagen istede for sportsdelen) kan jo hende at nestemann blir større og ikke kan bruke den like lenge, men vet iallefall at det er GOD plass til vinterpose osv i den :)

Vi hadde Maxi Cosi Cabriofix sist, med isofix base, men den solgte vi.. det er 3-punkt seler i den, men jenta vår satt kjempegodt i den, selene satt godt og den var veldig lett og bære med seg.. Må kjøpe ny denne gangen, å da blir det samme :)

Har både simo kombi og simo duo etter førstemann, og er suuper fornøyd,.. .. hun brukte duobagen enda når hu var 1 år, og hadde fortsatt goood plass (hun var lita og likte best å ligge i bagen istede for sportsdelen) kan jo hende at nestemann blir større og ikke kan bruke den like lenge, men vet iallefall at det er GOD plass til vinterpose osv i den :)

Vi hadde Maxi Cosi Cabriofix sist, med isofix base, men den solgte vi.. det er 3-punkt seler i den, men jenta vår satt kjempegodt i den, selene satt godt og den var veldig lett og bære med seg.. Må kjøpe ny denne gangen, å da blir det samme :)

Vi har vurder Maxicosi pebble denne gang. Sjekk den ut. Ser helt genial ut. Storebroren til cabriofix ;)

Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014

Vi har vurder Maxicosi pebble denne gang. Sjekk den ut. Ser helt genial ut. Storebroren til cabriofix ;)

Vi også vurderer den.
Er ganske kjekt med en base som sier ifra om den er feilmontert og at bilstolen kan reguleres opp i en mer sittestilling med et enkelt grep.
Men det kjipe med det er at den er så mye dyrere og helt sikkert ikke kommer på tilbud slik som cabriofix :/

Vi også vurderer den.
Er ganske kjekt med en base som sier ifra om den er feilmontert og at bilstolen kan reguleres opp i en mer sittestilling med et enkelt grep.
Men det kjipe med det er at den er så mye dyrere og helt sikkert ikke kommer på tilbud slik som cabriofix :/

Vi også vurderer den.

ja.. Du sier noe der.. Men vi ser :) Likte også at det var en gummikant som holdt trekk og hetten på plass istedenfor den harde plasten :)

men den familyfix basen passer kanskje til cabriofix også?

ja.. Du sier noe der.. Men vi ser :) Likte også at det var en gummikant som holdt trekk og hetten på plass istedenfor den harde plasten :)

men den familyfix basen passer kanskje til cabriofix også?

Ja den skal visst gjøre det, men funker denne på samme måte som på pebble(med tanke på endre sittestillingen)?

Vi kommer nok til å vurdere dette nøye etterhvert :) Har heldigvis mange mnd på å få tak i bilstol :p

Ja den skal visst gjøre det, men funker denne på samme måte som på pebble(med tanke på endre sittestillingen)?

Vi kommer nok til å vurdere dette nøye etterhvert :) Har heldigvis mange mnd på å få tak i bilstol :p

tror ikke liggestillingen er med på cabriofix nei.. Men skal ikke si 100% sikkert! ;)
ja, vi har da goood tid :D

Jeg kommer til å kjøpe Emmaljunga City cross og MAXI Cosi Cabriofix. Jeg har vært inne å sett på tester osv, sikkerhet er det viktigste for meg, og både Emmaljunga city cross og Maxi Cosi cabriofix har kommet utrolig bra i testene. Maxi cosi cabriofix er med Iso fix base og scoret 82 poeng i sikkerhetstesten. Anbefaler alle å ta en titt innom testen her:
http://www.dinside.no/881663/her-er-de-beste-bilstolene

Back
Topp