Vogn og bilstol.

Jeg kommer til å kjøpe Emmaljunga City cross og MAXI Cosi Cabriofix. Jeg har vært inne å sett på tester osv, sikkerhet er det viktigste for meg, og både Emmaljunga city cross og Maxi Cosi cabriofix har kommet utrolig bra i testene. Maxi cosi cabriofix er med Iso fix base og scoret 82 poeng i sikkerhetstesten. Anbefaler alle å ta en titt innom testen her:
http://www.dinside.no/881663/her-er-de-beste-bilstolene
Det var i 2007 maxi cosi var best.. før de andre kom med 5 punktsseler

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Det var i 2007 maxi cosi var best.. før de andre kom med 5 punktsseler

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Det er sant, men det er alikevell ikke mange som har fått 82 poeng i en slik test, tror det er en stol til i den kategorien som har fått 82 poeng, som er det høyeste en bilstol har fått til nå(som jeg kan se) :) Det var en litt eldre test, men det er en nyere test og, der Maxi Cosi var best, men fant ikke den linken her, har den linken på maskinen som jeg har hjemme, er i syden nå så er litt dårlig nett her :)

Hva koster det? If medlem? Forsikring der?

<3 sønn nov 07 og ny spire på vei 4.2.14 <3

Hvis du har forsikring i If koster det 89 kr mnd å leie sete. Hvis du ikke har det koster det 109 kr mnd. Du får nytt sete etterhvert som barnet vokser (totalt 3 seter) :)

Etter mye råd fra andre har bestemt oss for å kjøpe TFK joggster twist..
Viktigste for valget er brukervennliget. Vognen er en av de letteteste på markedet, og når du slår den sammen blir den veldig liten og det er lett å få plass til i bilen. Det er svingbarthjul forann, slik at vognen er lett svinge med. Store gode hjul, så den er fin på vinterføre. Pluss at liggebaggen er lett å bære med seg da skjermen har en ramme/håndtak som man kan lett bære med seg baggen.

vogn, tfk.jpg

tfk quickfix hard bag

tfk sport.jpg

Sportsdelen..

Vi har bestemt oss for en svart vogn, noe samboeren er veldig fornøyd med.

Et annet tips er å bestille vognen fra Tyskland.. Da får du vognen nesten til halvpris. Barnevogner er vist også tollfritt :thumleft

Viktigste for valget er brukervennliget. Vognen er en av de letteteste på markedet, og når du slår den sammen blir den veldig liten og det er lett å få plass til i bilen. Det er svingbarthjul forann, slik at vognen er lett svinge med. Store gode hjul, så den er fin på vinterføre. Pluss at liggebaggen er lett å bære med seg da skjermen har en ramme/håndtak som man kan lett bære med seg baggen.

Vis vedlegget 26700

tfk quickfix hard bag

Vis vedlegget 26701

Sportsdelen..

Et annet tips er å bestille vognen fra Tyskland.. Da får du vognen nesten til halvpris. Barnevogner er vist også tollfritt :thumleft

Vi har denne vognen til storebror. Men turde aldri bære baggen i bøylen. Leste at folk opplevde at den knakk, så jeg holdt rundt liggedelen.

Men veldig fornøyd med vognen:-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Vis vedlegget 26700

tfk quickfix hard bag

Vis vedlegget 26701

Sportsdelen..

Vurderer å kjøpe denne jeg og, har kjøpt en simo kombi, men har innsedd i ettertid at jeg ikke har plass i bilen til den :p så tenker ha den som sovevogn, så kan jeg ha tfk som vogn jeg kan ha med i bilen :)

16.02.14 <3

Har allerede bestemt oss for vogn og muuuligens bilstol.
Kommer nok til å begynne å handle inn så smått når vi har vært på ultralyd og er over den magiske 12 ukersgrensa :)

Det er masse dyre ting som å handles inn og da er det greit å fordele det litt slik at ikke alt kommer med en gang.
Begynner med å holde av en viss sum i mnd.
Er en stund siden Turbotrollet var baby nå så :p

Her blir det denne(litt usikker på om vi går for denne fargen eller helsvart)
bugaboo-2013-buffalo-schwarz-petrol-2.jpg

Er dette en typisk guttefarge? :p

Og denne bilstolen
prod_000000_pebble_jetblack-1.jpg

Er egentlig greit å begynne tidlig å tenke slik at man kan få med seg eventuelle tilbud som kommer iløpet av tiden ;)

Elsker denne fargen og synes ikke den er noe typisk guttefarge :) vi bestilte Brio happy i går i denne fargen, som ser veldig lik ut på den du viser.

http://www.brio.net/To_Go_Stroller/Prams_and_Pushchairs/Happy/Happy_Pram.aspx

Ville ha den selvom jeg ikke vet om det blir gutt eller jente ennå! Den er dessuten fantastisk fin sammen med dyp lilla vognpose og stæsj dersom det blir jente ;)

Vis vedlegget 26700

tfk quickfix hard bag

Vis vedlegget 26701

Sportsdelen..

Vi kjøpte denne på tilbud nå på Babyshop. Nå står den i gangen. Vi har også valgt sort, elsker virkelig den vogna! :D

Elsker denne fargen og synes ikke den er noe typisk guttefarge :) vi bestilte Brio happy i går i denne fargen, som ser veldig lik ut på den du viser.

http://www.brio.net/To_Go_Stroller/Prams_and_Pushchairs/Happy/Happy_Pram.aspx

Ville ha den selvom jeg ikke vet om det blir gutt eller jente ennå! Den er dessuten fantastisk fin sammen med dyp lilla vognpose og stæsj dersom det blir jente ;)

Elsker fargen jeg også, men sambo nektet så det ble helsvart på oss.

Skal pimpe understellet og prøve å sy eget trekk til kalasjen etterhvert.
Må bare finne stoff og låne meg en symaskin :D

Termin 16 februar

Lurer litt på å kjøpe ny vogn. Alternativene er urban jungle eller joggster twist. Noen anbefalinger?

Godgutten vår skal bli storebror, termin 3.2.14

Lurer litt på å kjøpe ny vogn. Alternativene er urban jungle eller joggster twist. Noen anbefalinger?

Kan kun anbefale joggster siden jeg er frelst av den selv! Den har en av de største bagene på markedet med 82 cm lengde og har mange hendige finesser som innebygget myggnetting, håndbrems, kikkeluke i sportsdelen, blir utrolig liten sammenlagt! Vi fikk uten problemer plass til både bag og sportsdel i en golf!

I tillegg har den svingbart hjul og snur på en femøring ;)

Har noen geniale videoklipp på YouTube hvis du vil se?

Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014

Kan kun anbefale joggster siden jeg er frelst av den selv! Den har en av de største bagene på markedet med 82 cm lengde og har mange hendige finesser som innebygget myggnetting, håndbrems, kikkeluke i sportsdelen, blir utrolig liten sammenlagt! Vi fikk uten problemer plass til både bag og sportsdel i en golf!

Vurder joggster duo jeg nå

jenta vår skal bli storesøster 3.2.14
skravler med *oida* :)

Ja gjerne det, send link :) Det eneste jeg er litt skeptisk til er glidelåssystemet for å justere ryggen. Hvordan fungerer det?

Ja gjerne det, send link :) Det eneste jeg er litt skeptisk til er glidelåssystemet for å justere ryggen. Hvordan fungerer det?

Det fungerer veldig fint! Du drar ned to glidelåser for full liggestilling og en glidelås hvis ryggen bare skal senkes litt. Veldig enkelt :)

Nr. 2 er på vei ~ 20. Februar 2014

Da jeg jobber i barnehage har jeg vært borti bl.a den tfk-vogna det er snakk på her.

Jeg vil iallefall si meg uenig med de fleste her. Syns ikke den er god å trille, forhjulet er fryktelig langt foran, dulter borti det meste. Ungen ligger ikke rett (sportsdelen) selv om ryggen er helt nede, men med rumpa lengre nedi et "søkk", om det er forståelig. Om ungen sparker seg litt oppover i vogna blir den veldig baktung (ved håndtaket) så den lett kan tippe.
Skjønner at folk vil ha den pga den er lett, men det gjør den også vinglete og ustødig. Spesielt da den har bare tre hjul. Har ikke prøvd den med bag i, bare sportsdel.
Ja, også får man ikke brukt den "kurven" under vogna om ryggen er nede og ungen sover. Da er den i veien.

Jeg ønsker meg iallefall ikke denne vogna, men man har jo forskjellig smak og behov :)

Her blir det emmaljunga citycross og Maxicosi cabriofix ;)

Da jeg jobber i barnehage har jeg vært borti bl.a den tfk-vogna det er snakk på her.

Jeg vil iallefall si meg uenig med de fleste her. Syns ikke den er god å trille, forhjulet er fryktelig langt foran, dulter borti det meste. Ungen ligger ikke rett (sportsdelen) selv om ryggen er helt nede, men med rumpa lengre nedi et "søkk", om det er forståelig. Om ungen sparker seg litt oppover i vogna blir den veldig baktung (ved håndtaket) så den lett kan tippe.
Skjønner at folk vil ha den pga den er lett, men det gjør den også vinglete og ustødig. Spesielt da den har bare tre hjul. Har ikke prøvd den med bag i, bare sportsdel.
Ja, også får man ikke brukt den "kurven" under vogna om ryggen er nede og ungen sover. Da er den i veien.

Jeg ønsker meg iallefall ikke denne vogna, men man har jo forskjellig smak og behov :)

Har du noe bedre å si om urban jungle?

Vi har nok mest trolig bestemt oss for Emmaljunga Mondial Duo Combi med "cryptonite"-understell.. Noen med erfaringer å dele?
Vurderer også bilstolen fra Emmaljunga :) men bilstolen har jeg ikke satt meg inn i (..enda..)

Back
Topp