Folat

Men hvis du tar flere forskjellige vitamin-tilskudd må du passe på at du ikke får i deg for mye a-vitamin, det kan nemlig være skadelig for fosteret. Gravide bør få i seg 0,8mg a-vitamin. Det er jammen mye man skal tenke på :)
Får heller kjøpe slike gravidpiller :p
 
Tar det frem til jeg eventuelt begynner å kaste opp... ;-) Kommer ikke til å gå hele første trimester da.
 
Har tatt fra rett før EL til tanta kom siden vi begynte prøvingen for nesten 1 år siden.
Holder fortsatt på, og holder spira seg i magen denne gangen skal jeg kjøpe slike Life for gravide på apoteket :)
 
:dance011 Jupp
 
Jeg har ikke tatt folat hele tiden, begynte med en gang jeg mistenkte at jeg var gravid. Loppa mi var vel kanskje en uke da, så jeg satser på at ting går som det skal :) Jeg hadde ikke turt å gamble ved å ikke ta noe folat i hvertfall :/
 
Tar folat og omega 3 :)
 
Fant ut i dag at jeg var gravid så i mårra blir det folsyre innkjøp, i fikk egentlig beskjed av legen og ta folsyre etter at jeg fikk dattra mi for 6mnd side Pga av av vist lite av det, kanskje jeg må ta dobbel dose??;)
 
Fant ut i dag at jeg var gravid så i mårra blir det folsyre innkjøp, i fikk egentlig beskjed av legen og ta folsyre etter at jeg fikk dattra mi for 6mnd side Pga av av vist lite av det, kanskje jeg må ta dobbel dose??;)

Sikkert ikke dumt med dobbel dose ;) men kanksje bare ringe legen først å bekrefte at det er en god ide? selv så tar jeg 2,5 dobbel dose ;) siden jeg har hatt lite, men trolig ikke nå lenger da jeg har tatt den dosen i ett år :p
 
Jeg var hos legen min igår, når jeg først var der så spurte jeg han om det holdt at jeg tok Folat og Omega 3, det var kjempe fint sa han, men han hadde sett mye til at gravide hadde for lite D vitaminer, så jeg kjøpte det også jeg like godt :)
 
Jeg var hos legen min igår, når jeg først var der så spurte jeg han om det holdt at jeg tok Folat og Omega 3, det var kjempe fint sa han, men han hadde sett mye til at gravide hadde for lite D vitaminer, så jeg kjøpte det også jeg like godt :)

Ja det er veldig sant :) derfor tar jeg tran året rundt ;) sunn D-vitmamin og omega 3
 
Jeg prøver å huske det ja:) har glasset stående i et kjøkkenskap, burde kanskje flyttet det ned på benken:)
 
Back
Topp