Skravletråd Lag RØD Slankekrigen...

Nja, det gikk egentlig greit i en periode. Jeg hadde vendt meg til å ikke ha søtt og behovet var der ikke lengre!!

Men så kom noen uker der ting gikk tilbake til det gamle igjen, og nå er er lysten og vanen tilbake igjen :p

Sluttet å trene en periode i høst og spiste usunt så det jeg gikk ned under godteslutten kom tilbake igjen :confused:

Jeg kan fint la være å spise potetgull , smågodt , sjokolade , dessert , is og drikke cola i lange perioder ! Desse svakhetene frister ikke mye lengre . Her klarer jeg å tenke at helsa mi ikke har godt av dette . Må nesten være en god grunn til litt kos .

Men er sååå ennormt svak for bakeverk :(

Vet ikke helt om det gode minner fra barndommen der bakeverk var noe en gledet seg til hver helg eller om det er fra det tidene jeg trøstespiste bakeverk - jeg gjorde dette i veldig mange år ! Tror det er en kombinasjon kanskje , får jeg mister alle hemninger når jeg er hjemme og det er bakeverk ! Ute i selskaper spiser jeg bakeverk helt normalt om en kan si det en slik måte ... Har klart å la være trøstespisingen i 3 år , før den tiden var det bakeverk mer eller mindre hver dag uken lang ...

Posetivt å høre om din erfaring , der du hadde så god kontroll i en god treningsperiode !
 
Takk!! ;) Jeg sliter litt med å få i meg ting som rømme og majones potetsalat osv. hvis kesam likner noe av det er det nok ikke noe for meg. Stopper i munnen, og vokser! :( men yoghurt spiser jeg.
Har begynt å vende meg til litt grønnsaker, så kål, salat, agurk, paprika, stangselleri, vårløk, kålrot og gulrot liker jeg. Og hvis jeg småhakker (nesten pure) løk, tomat, chili og annet så kan jeg ha det i div. retter. Prøver være flink, men synes det er vanskelig å finne ut hva som passer til hva. Derfor dropper jeg det ofte. Før jeg ble over tjue spiste jeg aldri noe grønt! Å det er vanskelig å vende seg til å ha det synes jeg!
Om noen har tips er det bare å komme med de! Tar gladelig imot! ;)

Det var litt dumt da ! Kan jo bruke litt yoghurt både i smoothie og på fruktsalaten .

Bra at du har fått litt og litt smaken på grønnsakene .

Av og til lager jeg rotmos av potet , kålrot og gulrot , koker dette og har i noen ss kesam eller litt under 1 dl melk sammen med pepper og muskat .

Nå for tiden har jeg blitt hekta på løk , squash , sjampinjong og grønn paprika . Steker alt i stekepannen , har i stekt kyllingfilet og 1 - 2 ss creme fraiche . Krydder med hvitløk , chili og pepper .

Når jeg lager potetmos , tar ofte oppi noen never med spinat .

Har endelig klart å mikse en gucamole jeg synes er god !

Når jeg lager til spagetti , pasta eller lasanje - lager jeg sausen rett i karbonadedeigen sammen med paprika og løk . Tar tomater og grovhakker dem selv . Har i masse krydder .

Så her bruker jeg avokado , chili , grønn paprika , gulrot , kålrot , sjampinjong , rosenkål , blomkål ( litt sjeldnere ) , squash , tomat , brokkoli, spinat og hvitløk .

Jeg trikser og mikser med grønnsaker , og blander alltid chili , grønn paprika , sjampinjong , squash , tomat , spinat og hvitløk inni middagen . Utanntak når jeg koker gulrot , kålrot og brokkoli .

Av frukter har jeg fått sansen får eksotiske fruktene papaya , mango ( gulrot - smak ) , vannmelon og ananas .

I smoothie bytter jeg på bringebær pg bjørnebær . Eple er fast følge . Bytter på banan og avokado .
 
Nettopp løpt ei mil nå, kjempe deilig å endelig kunne løpe i plussgrader ;)

Jeg elsker grønnsaker, all slags egentlig. Både kokt, rått og stekt! Bruker det hver dag (så fremt vi ikke har salat) til middag.. Ungene er også glad i det :D

Vaniljekesam er utrolig godt med oppkuttet frukt ja (jeg bruker det når mann og barn har vaniljesaus f.eks), og jeg begynner å like mager kesam til dip.. Veldig glad i dip og grønnsaker (stangselleri, gulrot, paprika, agurk, blomkål) men pleid å bruke lettrømme frem til i det siste :)
 
Må være herlig å kunne løpe ute nå når det går mot vår og varmere og varmere i været :D

Jeg ønsker å bli flinkere med å lage salater til lunsj , er jo kjempe godt når en først lager ...

Hva pleier dere andre å ha i salater ? Ønsker alle mulige tips !

Hvilke dip eller krydder bruker dere til grønnsakene ?

Har bare prøvd hollyday .
 
Litt inspirert av all snakket om grønnsaker her! Hva lager dere til middag?? Oppskrifter! ;) Har liksom mine vanlige "kjedelige" middagsretter som, kjøttkaker, kylling og ris, lasagn, taco, fiskeboller(gutten min har lagt sin elsk på det) osv. Noen som har noe nytt og spennende!! ;) Elsker sterk mat jeg da! ;)
 
Litt inspirert av all snakket om grønnsaker her! Hva lager dere til middag?? Oppskrifter! ;) Har liksom mine vanlige "kjedelige" middagsretter som, kjøttkaker, kylling og ris, lasagn, taco, fiskeboller(gutten min har lagt sin elsk på det) osv. Noen som har noe nytt og spennende!! ;) Elsker sterk mat jeg da! ;)

I dag skal vi ha laks, wokgrønnsaker og nudler også blir det vel en sterk woksaus men den slumper jeg bare med :p

Jeg er ikke så fanzy, så bruke disse fryste wokgrønnsakene jeg! Findus er det vel?

Elsker frosne grønnsaker, og bruker mest det til hverdagsmiddager :rolleyes:
 
Må være herlig å kunne løpe ute nå når det går mot vår og varmere og varmere i været :D

Jeg ønsker å bli flinkere med å lage salater til lunsj , er jo kjempe godt når en først lager ...

Hva pleier dere andre å ha i salater ? Ønsker alle mulige tips !

Hvilke dip eller krydder bruker dere til grønnsakene ?

Har bare prøvd hollyday .

Jeg bruker bare Holiday, selv ;)

I salat har jeg mye rart.. Av grønt blir det litt av hvert ofte: Ruccola, rødkål, Eple, paprika, rødløk, agurk, stangselleri, vannkastanjer, minimais, ananas, tomat, vannmelon, mais etc.
Også som ekstra har jeg ofte bønner, oppkuttet kyllingpålegg, kokt egg, løvbiff av kalkun, stekt kylling, laks, peppermakrell (den på boks, Stabburet).
Også kebabdressing, hvitløksdressing eller Tatziki..

Så klart ikke alt sammen, men en salig blanding av noe av dette ;)
 
Klarer ikke stå så lenge med komfyren enda jeg.. så tror bare jeg slenger en fiskegrateng i ovnen, koker noen poteter og grønnsaker..hehe
 
Det hørtes godt ut, saturnia! Det fikk meg til å drømme meg bort til sommeren. Grillet laks med pestopasta eller pesto potetbåter!! Mmmm
 
Klarer ikke stå så lenge med komfyren enda jeg.. så tror bare jeg slenger en fiskegrateng i ovnen, koker noen poteter og grønnsaker..hehe

Fiskegrateng er jo knall godt, og min hjemmelagde smaker aldri like godt som den i frysedisken på Rema :p
 
Det hørtes godt ut, saturnia! Det fikk meg til å drømme meg bort til sommeren. Grillet laks med pestopasta eller pesto potetbåter!! Mmmm

Nam, nam.. Jeg digger laks, og den kan varieres i det uendelige syns jeg!!

Gleder meg til grilling på terrassen ja <3
 
Det går bra. Mye stivhet og smerter.. men blir bedre for hver dag. Er nok lenge til jeg kan trene. Må trene opp kneet fra scratch hos fysio først. Må regne med ca 6 uker på krykker og ca 6-12 mnd med opptrening hos fysio. Håper det ikke er altfor lenge til jeg kan gå tur og gå på spinning igjen ihvertfall... får bare ta tiden til hjelp frem til da ;)
 
Det går bra. Mye stivhet og smerter.. men blir bedre for hver dag. Er nok lenge til jeg kan trene. Må trene opp kneet fra scratch hos fysio først. Må regne med ca 6 uker på krykker og ca 6-12 mnd med opptrening hos fysio. Håper det ikke er altfor lenge til jeg kan gå tur og gå på spinning igjen ihvertfall... får bare ta tiden til hjelp frem til da ;)

Det var lenge ja... Kjipt når man er inne i en god treningsrytme!!

Svømming må vel være bra? Da belastet du det ikke så mye, mener jeg...
 
Ja får se hva fysioen sier når jeg kommer dit på mandag ;) jeg vil jo tilbake til trening fort.. savner treninga allerede
 
Back
Topp