Skravletråd Lag RØD Slankekrigen...

Jippi ny seier til oss på RØDT lag :gen014

Kjempe bra lag innsats av hele laget på utfordringen :)

Gratulerer kjempe masse Drømmeren som ukens superslanker , kjempe bra jobba ! ! !
 
Noen med gode ideer til noe nytt til ukesutfordringen ?

Eller skal vi kjøre same utfordring en uke til ?
 
Jeg likte det som var nå jeg! Men kanskje skippe hverdagsaktiviteter!
 
Tenkte å være flink på en lørdag! Dra med med barna opp på treningssenteret, og ta en spinningtime! Det har jeg ikke gjort på nesten ett halvt år! Har hatt mest fokus på styrke!!!

Hva skal dere idag da?
 
Vi skipper hverdagsaktiviteter og kjører samme som forrige uke, det må jo bli bra?

;) God helg, alle.
Her blir det trening, tur i Dyreparken, besøk og masse kos i dag og i morgen <3
Herlig med helg :D
 
Lagde bare ny ukesutfordring, og håper noen kan hjelpe med utregning til fredag :D

Skal vi putte inn en ny ting, eller? Noe spennende nytt :p
 
Kjempe bra at ny ukes utfordring er kommen , da er jeg klar for en ny uke i slankekrigen :D

Utrolig motiverende med desse utfordringene :thumleft

Kjempe bra at poengene på vann og sunn mat er litt større og håper dette vil motivere flere til å bli med på utfordringen :happy119

Kjempe flott ide , med bonus , får å få mer liv og motivasjon :wav
 
ble dobbelt her
 
Dette blir gøy, og om alle er flinke til å komme med innlegg så blir det bonus kanskje ;)

Jeg er egentlig nysgjerrig på å vite om dere har endret på noe siden vi startet slankekrigen? Kostholdsendringer? Mer trening?
Alle går jo ned, noe mye, andre lite mindre... .
Jeg trenger masse motivasjon og tips får å holde ut resten, får jeg går jo ikke ned så :p
 
Jeg gleder meg ekstra til ukene med utfordringene , fordi det handler ikke bare om vekten , da misser jeg fort fokuset , men når det er flere ting en må fokusere på gjennom hele uken , da holder fokuset hele uken :D

Problemet her er at når utfordringen er over fredag ettermiddag , da får jeg et spise kick ... men ikke på usunn mat da men sunn mat i mengder ... hele fredag;s kvelden ...

Denne slankekrigen har jeg egentlig gjordt store endringer og som jeg skrev , jeg har nå motivasjonen og fokuset hele uken . Gjennom det 7 siste ukene har jeg faktisk bare hatt 3 usunne utskeielser ... en helg med ostekake , fastelavensboller en søndag og bursdagskake nå på torsdag . Det er noe nytt for meg ! Men jeg har totalt gått på med stooore smeller alle 3 gangene !

På vinteren har jeg en veldig kranglete kropp , det vil si mye smerter og utmattelse . Men presser meg på gå turer 3 - 4 ganger i uken nå . Mange sier at jeg burde heller gå litt hver dag , men det fungerer ikke . Må ha noen hvile dager innimellom ... Da har jeg mer kontroll på kroppen . Ellers er jeg redd å bli liggende flere dager eller ikke klare noe på flere uker .

Så i bunn og grunn har jeg denne vinteren hatt en ok vinter , tror jeg har funne min nøkkel , hvordan jeg skal klare denne kranglete kroppen og det vil i utgangspunktet si max 2 dager med hvile !
 
Du er flink, Lucillen :D

I dag skal vi kose oss i Dyreparkenk (bor 2 mil fra Kr.Sand så har årskort :D). Så nå steikte jeg opp vaffelrøra fra i går, litt kos må vi ha med!

Fra og med i dag til 24mai skal jeg kutte ut hvetebakst(så vaflene får ungene spise i dag :p), sjokolade, smågodt og desserter (kun til bursdager!)
Noen som joiner resten av slankekrigen?

Litt ekstemt, men jeg vet at da går vekta ned :D Prøvd det før i seks mnd..
 
Takk Saturnia :D

Masse lykke til i dyreparken ! Kjempe koselig søndagstur :)

Kjempe utfordring du har forran deg !

I utgangspunktet er det dette jeg har gjordt siden nytt år ... Kanskje derfor jeg pluselig fikk det vekthoppet i posetiv retning ...

Men du skriver at du prøvd dette 6 månder før og kun til bursdager , kan jeg spørre hvordan det gjekk når du
" liksom " kunne spise dette ? Jeg er helt ekstrem og helt på jorde når jeg har prøvet dette siden nyttår ...

Den helgen jeg spiste ostekake ble det en halv kake , det ble 4 fastelavensboller og ikke mindre enn en hel sjokoladekake på 350 gram på torsdagen ...

Vet at på sikt er det en vinn vinn situasjon ! Men eier ikke begrensninger når det gjelder ting jeg er svak for !

Kaker i mitt tilfelle ! Jeg tror jeg må slutte helt å bake og kansje heller gå på et bakeri en sjelden gang , bare for å få et lite kake stykke , for det merkelige er da hadde jeg bare kjøpt en lite kake stykke !

For jeg klarer fint å kontrollere cola , smågodt , sjokolade , desserter , is og potetgull . Ingen problem , bare potetgull om sommeren kan være et problem når det er varmt .

Blir helt på jorde når det gjelder kaker ! Der finnes det null begrensninger !

Men lager av og til , havrevafler og det inneholder jo bare sunne ingredienser og der er det enkelt å begrense seg !

Tøff utfordring Saturnia ! Men jeg har stor tro at dette klarer du ! ! !

Bra å starte så tidelig før påske , for da blir alle påske utfordringene mye lettere vil jeg tro !
 
Tøft gjort saturnia! Jeg er med, men er nødt til å ha fredagspottisen min! Men trenger virkelig å snevre inn inntaket av snop. Begynte året så bra, med bare på lørdager, men de siste to ukene har jeg ikke klart å holde meg unna! Tar ikke i store mengder, men litt her og der. Og da blir det mye tilslutt! Så kun en potetgull pose (ikke hele selvfølgelig, deler jo med barn og mann)
Ellers spiser jeg knekkebrød istedet for brød (begynte i høst), også spiser jeg det vi har til middag, bare mindre porsjoner. Også hender det en gang iblant at jeg tar meg en banan eller ett eple. Er ikke spesielt glad i frukt og grønt.
 
Kjempe bra innsats Chaba ! ! !

Jeg mener at en kan ha noe ekstra i helgen , så lenge en klarer å begrense dette :)

Synes at du har gjordt mange gode endringer i hverdagen !

Jeg kan anbefale deg smoothie eller en fruktsalat med vanilje kesam . Jeg er selv ingen frukt person , men får i meg frukt på denne måten . Liker ikke vanilje , men digger vanilje kesam .

Da jeg skulle lære meg å like grønnsaker for 3 år tilbake , måte jeg bare prøve meg frem ... og i dag har jeg funne mine grønnsak favoritter , og jeg bruker mye grønnsaker hver dag til middag . Kjøper inn alle grønnsakene jeg liker og mikser og trikser hver dag .
 
Men du skriver at du prøvd dette 6 månder før og kun til bursdager , kan jeg spørre hvordan det gjekk når du
" liksom " kunne spise dette ? Jeg er helt ekstrem og helt på jorde når jeg har prøvet dette siden nyttår ...

Nja, det gikk egentlig greit i en periode. Jeg hadde vendt meg til å ikke ha søtt og behovet var der ikke lengre!!

Men så kom noen uker der ting gikk tilbake til det gamle igjen, og nå er er lysten og vanen tilbake igjen :p

Sluttet å trene en periode i høst og spiste usunt så det jeg gikk ned under godteslutten kom tilbake igjen :confused:
 
Kjempe bra innsats Chaba ! ! !

Jeg mener at en kan ha noe ekstra i helgen , så lenge en klarer å begrense dette :)

Synes at du har gjordt mange gode endringer i hverdagen !

Jeg kan anbefale deg smoothie eller en fruktsalat med vanilje kesam . Jeg er selv ingen frukt person , men får i meg frukt på denne måten . Liker ikke vanilje , men digger vanilje kesam .

Da jeg skulle lære meg å like grønnsaker for 3 år tilbake , måte jeg bare prøve meg frem ... og i dag har jeg funne mine grønnsak favoritter , og jeg bruker mye grønnsaker hver dag til middag . Kjøper inn alle grønnsakene jeg liker og mikser og trikser hver dag .

Takk!! ;) Jeg sliter litt med å få i meg ting som rømme og majones potetsalat osv. hvis kesam likner noe av det er det nok ikke noe for meg. Stopper i munnen, og vokser! :( men yoghurt spiser jeg.
Har begynt å vende meg til litt grønnsaker, så kål, salat, agurk, paprika, stangselleri, vårløk, kålrot og gulrot liker jeg. Og hvis jeg småhakker (nesten pure) løk, tomat, chili og annet så kan jeg ha det i div. retter. Prøver være flink, men synes det er vanskelig å finne ut hva som passer til hva. Derfor dropper jeg det ofte. Før jeg ble over tjue spiste jeg aldri noe grønt! Å det er vanskelig å vende seg til å ha det synes jeg!
Om noen har tips er det bare å komme med de! Tar gladelig imot! ;)
 
Back
Topp