Jeg merker ikke noe til at lavkarbo er ut.. Og jeg forstår ikke hvordan noen kan kalle lavkarbo skadelig.. Jeg spiser lavkarbo, og jeg har aldri følt meg bedre. Jeg har kutta ut brød, poteter, ris, pasta, søtsaker++ Og spiser heller masse grønnsaker, fisk, salater, bær og kjøtt. Driver ikke og stapper i meg bacon og majones og masse fett, som mange forbinder med lavkarbo. Lavkarbo er den eneste måten jeg kan spise meg mett uten å legge på meg, og jeg har ALDRI lyst på søtsaker lenger! Med en gang jeg spiser lavkalori/høykarb blir jeg oppblåst, søtsugen, konstant sulten, gretten og jeg legger på meg.. Og lavkarbo er et variert kosthold, har aldri spist så variert før jeg ;p
Enig. Jeg spiser ikke lavkarbo nå lenger pga jeg ikke orka diskutere med legen min (og andre for den saks skyld) hvorvidt det er bra når man skal bli/er gravid.
Eneste negative med lavkarbo syns jeg er andres negative holdninger og kommentarer.
Jeg gikk tilbake til "normalt" kosthold før jeg ble gravid og det funker helt greit.
Men jeg vet at kroppen min har det mye bedre med lavkarbo. Og i alle fall hvetemel.
Jeg elsker å bake og det er helt klart flere alternative der med "høykarbo". I alle fall som jeg får til og blir fornøyd med.
Men så har jeg jo mange års erfaring med "vanlig" baking,og ikke så mye med lavkarbo så det er jo ikke så rart.
Men har bakt mye godt med lavkarbo også,og laget sunt snop med mørk sjokolade osv.
Og når jeg spiser lavkarbo har jeg jo ikke lyst på søtt så ofte heller så da er det jo greit.
Og nei,jeg har aldri spist lavkarbo for å slanke meg. Jeg er fornøyd med vekta mi,men kroppen har det bedre med lavkarbo.