Så du tror du får mindre melk om du spiser ordentlig godt grovt brød i stedet for kneip og naturris/fullkornsris i stedet for hvit ris... og fullkornspasta fremfor vanlig pasta. Og bedre med sjokolade enn en neve med nøtter?
I såfall tror jeg du har gått helt feil retning altså. Å kutte med til halvparten med ris på pletten og heller spise mer kjøtt og grønt vil garantert gi deg bedre melk, samme med å spise nøtter kontra godteri. Det gir kroppen din mye mer næring og stabilt blodsukker så kroppen din klarer å lage melk jevnt og ikke får sånne fall i blodsukker som kan gjøre kroppen mer sliten. Jeg kan ikke forstå det jeg altså. Det har ingenting med slanking å gjøre og jeg virkelig forstår ikke at noen mener hvit ris og pasta er bedre enn fullkorn. Mulig jeg er stokk dum, det er absolutt ikke bevist verken det ene eller andre. Men dette har jeg lært siden jeg var liten... loff er ikke bra, grovere jo bedre.
Hvorfor tror man ikke det samme i 2013?
Man bør få i seg masse fisk, kjøtt (gjerne lett fordøyelig og mye næring), mye grønnsaker, mye vann, nøtter, linser osv når man ammer, det gir en så mye bedre. Ting med mye næring og mat til kroppen, ikke tomt vomfyll som spyttes ut i andre enden. Men vær så snill å forklar meg hvorfor hvit ris og hvit pasta er bedre for oss, til vanlig og når vi ammer. Og hvorfor vi må spise en stor mengde av dette fremfor grønnsaker til middag. Hvorfor bør brødet ikke være grovest mulig og hvorfor er hvetemelet så veldig viktig fremfor andre grovere mel?
Jeg vil veldig gjerne høre hvorfor det er slik?