Er lavkarbo ut?

• Trådstarter Trådstarter Denne moderatorprofilen er ikke aktiv.
  • Opprettet Opprettet
D

Denne moderatorprofilen er ikke aktiv.

Guest
Ingen som snakker om lavkarbo lenger? Er det helt ut?

Hva er den nye "slankehitten" nå da?

Det er vel mediene som lager de poppisbølgene...

Lager en.masse skriverier og folk kaster seg på.

Nå frarådes det lavkarbo pga en masse greier.....

Håper jeg virkelig, etter at det ble poppulært føyk tallet med pasienter med hjerte og karsykdommer til værs.
Idioti hele greia mener nå jeg.

Haha.. Lavkarbo har aldri vert verken inn eller ut i grunn.. Det er et kosthold som har eksistert i mange mange år det.. MEN noen tolket det dithen at dette var en fettdiett og man kunne leve av egg og bacon.. :-P
Lavkarbo er kjempebra! Grønnsaker, kjøtt og mindre pasta, ris og poteter. Det er jo det man anbefaler!? Til og med Grete Rhode gjør det. Alle vet at sukker og stivelse er dårlig og man bør spise mindre av det. Det er jo det som er lavkarbo!?
Mange blander nok litt lavkarbo med nullkarbo. Men det er to veldig forskjellige ting! :-)

Håper det:-)

Haha.. Lavkarbo har aldri vert verken inn eller ut i grunn.. Det er et kosthold som har eksistert i mange mange år det.. MEN noen tolket det dithen at dette var en fettdiett og man kunne leve av egg og bacon.. :-P
Lavkarbo er kjempebra! Grønnsaker, kjøtt og mindre pasta, ris og poteter. Det er jo det man anbefaler!? Til og med Grete Rhode gjør det. Alle vet at sukker og stivelse er dårlig og man bør spise mindre av det. Det er jo det som er lavkarbo!?
Mange blander nok litt lavkarbo med nullkarbo. Men det er to veldig forskjellige ting! :-)

Ja! :)

tror mange missforstår lavkarbo og høy fett diet...Ingen må komme her og fortelle meg at høykarbo med poteter,ris,hvete,og litt sukker holdig hvetebakst til kaffen er bra....
karboredusert kosthold er veldig bra,det en tar vekk kan en erstatte med proteiner og karbohydrater fra rene varer som grønnsaker.og fett fra rene produkter...ingen plantemargarin fremstilt i et labratorie...hvis noen mener det er sunt å spise noe som er kjemisk fremstilt,så begynner jeg litt å lure...MIN MENING!!

Ehh er poteter dårlig? Full av vitaminer;) Jeg har troen på et sunt og variert kostholdt, samt at man rører litt på seg iløpet av dagen. Tror lite på sånne kurer og dietter, tror det er bedre å leve med ett sunt forhold til all slags mat. Mengde tror jeg har mer å si enn hva du spiser. Forbeholdt at du spiser variert, altså litt av alt.

Lavkarbo ut? Aldri for meg. Å holde seg unna overdrevent bruk av hvitt mel og sukker. Og som jeg lærte da jeg var liten.... ikke spis for mye godteri og loff. Det har blitt kaldt sunn fornuft siden jeg var liten og jeg nekter å snu det ryggen, så får andre gjøre som de vil for min del. Lavkarbo er ikke det samme som LCHF... så er det sagt.

Det er ut, heldigvis! En dårlig trend, er jo direkte skadelig.

Oj... shait. Det hadde jeg ikke trodd. Å begrense hvitt mel og sukker skadelig? Det skulle foreldra mine visst hele mitt liv når jeg bare har fått godis en gang i uka og grovt brød. Fytterakkern, tenk om det hadde drept meg. Nei grønnsaker og kjøtt er virkelig farlig ja... frem med loffen.

Ehh er poteter dårlig? Full av vitaminer;) Jeg har troen på et sunt og variert kostholdt, samt at man rører litt på seg iløpet av dagen. Tror lite på sånne kurer og dietter, tror det er bedre å leve med ett sunt forhold til all slags mat. Mengde tror jeg har mer å si enn hva du spiser. Forbeholdt at du spiser variert, altså litt av alt.

Men det er jo nettopp det lavkarbo er? Variert og sunt kosthold.. Noen spiser jo poteter og ris på lavkarbo men MINDRE mengder? Mer av gode grønnsaker.. Poteter er fulle av stivelse som ikke er bra i for store mengder..

Men det er jo nettopp det lavkarbo er? Variert og sunt kosthold.. Noen spiser jo poteter og ris på lavkarbo men MINDRE mengder? Mer av gode grønnsaker.. Poteter er fulle av stivelse som ikke er bra i for store mengder..

Nemlig :) Selv Grete Roede vil at man skal minke mengden potet og heller mer grønt på pletten.
Men av en eller annen grunn tror alle at LCHF (Low Carb-High Fat) er lavkarbo. Men lavkarbo er jo bare å begrense karbohydratene. Men... det blir jo alltid dratt frem ekstreme måter å gjøre ting på... ellers hadde det ikke blitt solgt noen aviser gitt.

hoho..neida spis poteter du ;) det lille av næringstoffer som er i poteter sitter i skallet,så skal de være "sunne" så skrell poteten og kast innholdet og spis skallet...bon appetitt!! :P det som er inni gjør ikke noe annet enn å øke blodsukkeret ergo få kroppen til å skille ut insulin og woooops du har lagt på deg akkurat der du ikke vil. og ja i en idiell verden der alle jobbet ute fra morgen til kveld med fysisk arbeid så hadde det ikke vært noe problem uansett hva du puttet i deg(med tanke på vekten) men for de fleste er jo ikke hverdagen sånn...kjempe flott for de som har tid og energi til å spinne seg gjennom en økt både før og etter jobb.for det er nemmelig det som må til hvis en skal spise masse karbohydrater og ikke gå opp i vekt.
så for oss andre som har en slags timeplan og følge,så hjelper det å redusere på karbohydratene som igjen gjør det lettere å holde vekten.
:computer005

Tror det er media som ikke snaker/skriver så mye om det lengre. Kjenner mange som lever lavkarbo, og maaaange som moter seg opp til å prøve :)

Lavkarbo er ut for min del nå som jeg er gravid selvfølgelig, men så fort rusket er ute og jeg kan begynne å slanke meg så er jeg på han igjen... Jeg skal rekke og komme inn i brudekjolen neste sommer :)

Jeg merker ikke noe til at lavkarbo er ut.. Og jeg forstår ikke hvordan noen kan kalle lavkarbo skadelig.. Jeg spiser lavkarbo, og jeg har aldri følt meg bedre. Jeg har kutta ut brød, poteter, ris, pasta, søtsaker++ Og spiser heller masse grønnsaker, fisk, salater, bær og kjøtt. Driver ikke og stapper i meg bacon og majones og masse fett, som mange forbinder med lavkarbo. Lavkarbo er den eneste måten jeg kan spise meg mett uten å legge på meg, og jeg har ALDRI lyst på søtsaker lenger! Med en gang jeg spiser lavkalori/høykarb blir jeg oppblåst, søtsugen, konstant sulten, gretten og jeg legger på meg.. Og lavkarbo er et variert kosthold, har aldri spist så variert før jeg ;p

Back
Topp