Voldtekt

jeg ble voldtatt når jeg var seks år men det hetter ikke voldekt selv om det var det det var, det ble kalt seksuelt misbruk, selv om det er et for mildt ord i mine øyner, jeg var seks år gammel, og min mor måtte jobbe så hu lot meg ver aleine med det som den gangen var min stefar og far til min lille søster, det han gjor mot meg var så grusomt jeg kan jeg ikke skrive det, men jeg har ennå flash backs eller ptsd som det kalles, jeg er heldigvis sterk og lever nå en plass jeg kan få medesin som virkelig hjelper mot ptsd, og jeg er så langt vekke fra norge jeg kan komme så jeg har det heldigvis bedre idag men jeg må si kjære mødre vær forsiktig med hvem dere lar være aleine med barna deres selv de nærmeste kan være monstre!
 
Lest gjennom hele tråden her nå. Og.. Det er jo ikke rart folk ikke vil anmelde når straffene blir så milde..
Egentlig rart det ikke foregår mer.. Sånn.. Å ta loven i egne hender..

Jeg har ikke opplevd noe lignende slik selv (... Eksen likte visst "ha sex" med meg mens jeg sov, men jeg anså det ikke som noe overgrep), og er livredd for at noe slikt skal skje med ungene mine.
Om jeg har funnet ut av noe sånt, og vedkommende hadde fått gått FRI etterpå? Ååfy..
:/

Grufult at det virker som om det er nærmest vanlig å oppleve noe sånt - og at noen attpåtil må oppleve det flere ganger, og/eller får varige fysiske skader i ettertid, i tillegg til det psykiske..
 
Ble anmeldt og saken henlagt på grunn av bevisets stilling. (som vanlig)
 
Ja har blitt voldtatt da jeg var 13. Ikke jeg som anmeldte det, han fikk fengsel i 2 mnd
 
Gjentar det flere skriver: det er overgriper som skal skamme seg. Det er ikke din feil at noen tar seg til rette!

Ønsker alle som er utsatt for voldtekt og overgrep all hjelp dere måtte trenge og vil si at vi her støtter dere [emoji173]
 
...
 
Last edited:
jeg ble voldtatt når jeg var seks år men det hetter ikke voldekt selv om det var det det var, det ble kalt seksuelt misbruk, selv om det er et for mildt ord i mine øyner, jeg var seks år gammel, og min mor måtte jobbe så hu lot meg ver aleine med det som den gangen var min stefar og far til min lille søster, det han gjor mot meg var så grusomt jeg kan jeg ikke skrive det, men jeg har ennå flash backs eller ptsd som det kalles, jeg er heldigvis sterk og lever nå en plass jeg kan få medesin som virkelig hjelper mot ptsd, og jeg er så langt vekke fra norge jeg kan komme så jeg har det heldigvis bedre idag men jeg må si kjære mødre vær forsiktig med hvem dere lar være aleine med barna deres selv de nærmeste kan være monstre!

Hei!

Beklager virkelig det som har skjedd med deg, det skal ingen måtte oppleve.
Kan jeg spørre hva slags medisin du får mot PTSD? Jeg vet blodtrykksmedisin og antipsykotikum har vært brukt tidligere, men er veldig nysgjerrig på hva de bruker nå.
 
Takk. [emoji813]red
Bestemte meg en tid etter for at det ikke skulle få knekke meg. Og det har det ikke gjort.
Han ene av dem er død nå. Første jeg tenkte var "karma".

I dag er jeg lykkelig og har lagt det bak meg. Er kun om jeg får en psykisk knekk av noe annet at stresset kan komme, men alt i alt lever jeg er normalt liv. :)

Et mye bedre liv enn noen av dem som valgte å utsette meg for det de utsatte meg for. Ansvaret ligger på dem, det er de som må bære det på skuldrene sine i dette livet. Det er ikke meg handlingene definerer, det er dem.
Det har holdt meg sterk å vite det. At det ikke er jeg som er et dårlig menneske.

Synes du har kloke tanker om det. Det er ikke DEG det er noe galt med. Det er dem. Godt å høre at ting er bedret seg i alle fall [emoji173]️
 
Hei!

Beklager virkelig det som har skjedd med deg, det skal ingen måtte oppleve.
Kan jeg spørre hva slags medisin du får mot PTSD? Jeg vet blodtrykksmedisin og antipsykotikum har vært brukt tidligere, men er veldig nysgjerrig på hva de bruker nå.

jeg bor i Los Angeles så her får jeg medesinsk cannabis, det hjelper mer en det de ga meg i Norge, de bruker alt fra anti psykotisk til anti depresiva i Norge men hjelper ikke noe.
 
Huff, det gjør vondt helt inn i magen og sjela av å lese denne tråden! Grusomme historier, og ufattelig tragisk at rettssystemet vårt er så fucka. Dessverre er ikke dette overraskende ut i fra hva vi vet fra media og i rapporter.

Jeg mener ikke nødvendigvis at rapportering til rettssystem alltid er det beste eller nødvendig, i hvert fall ikke når det er så lite effektivt som i dag og det kan påføre voldtektsofrene nye traumer. Det viktigste er å klare å leges psykisk og fysisk, og komme seg videre i livet.

Vil gi en stor klem til dere som har delt deres historier her, og ja, la oss oppdra våre døtre til å forstå hva det handler om og at det ikke er deres feil om det skjer med dem, og våre sønner til å respektere og støtte jenter.

Jeg bare lurer på om det ville vært så mange som følte at det var deres feil om skolen (og barnehagen) hadde vært flinkere til å lære barn å sette egne grenser, og informere om hva voldtekt er?
 
Har en lang historie med sexuelle missbruk. Senest nå i sommer. 11 år etter det siste overgrepet før jeg møtte mannen min og fikk 5 barn. Har complex ptsd. Kunne skrevet bok for å si det sonn.
 
Kjære alle flotte og sterke jenter!
Dere som har anmeldt og fått saken deres henlagt kan søke voldsoffererstatning fra staten.
Der kan dere få en erstatningssum selv om mannen aldri ble dømt.

Drittsekker som tar seg til rette og ødelegger!

Hvordan har dere det i dag? Fikk dere hjelp i ettertid? Psykolog?

Såg en dokumentar på NRK i går, ligger ute på NRK. 1 av 10 kvinner blir voldtatt i løpet av livet.. rettssystemet i Norge er helt forferdelig.

Håper alle som har blitt utsatt for voldtekt eller andre seksuelle overgrep tar kontakt med incestsenter og får snakket med noen.
Der kan dere ringe anonymt, eller komme på samtale. Det er gratis. Ikke gå med dette alene!! Landsdekkende tlf; 33357777

Forskning viser at det tar i gjennomsnitt 17 år fra et overgrep skjer til at de tør å fortelle.

Det er ALDRI den som blir utsatt sin feil.. ALDRI!!
Å sette ord på det og ta tak i det kan forebygge at det ikke innhenter deg senere.

❤️❤️❤️❤️❤️
 
Last edited by a moderator:
Huff, det gjør vondt helt inn i magen og sjela av å lese denne tråden! Grusomme historier, og ufattelig tragisk at rettssystemet vårt er så fucka. Dessverre er ikke dette overraskende ut i fra hva vi vet fra media og i rapporter.

Jeg mener ikke nødvendigvis at rapportering til rettssystem alltid er det beste eller nødvendig, i hvert fall ikke når det er så lite effektivt som i dag og det kan påføre voldtektsofrene nye traumer. Det viktigste er å klare å leges psykisk og fysisk, og komme seg videre i livet.

Vil gi en stor klem til dere som har delt deres historier her, og ja, la oss oppdra våre døtre til å forstå hva det handler om og at det ikke er deres feil om det skjer med dem, og våre sønner til å respektere og støtte jenter.

Jeg bare lurer på om det ville vært så mange som følte at det var deres feil om skolen (og barnehagen) hadde vært flinkere til å lære barn å sette egne grenser, og informere om hva voldtekt er?

Skolene er flinke på det. Sønnen min skulle ha seksualundervisning på skolen.. og han kom hjem med et hefte.. der sto det mye om grensesetting, følelser, forelskelse og hormoner.. egentlig alt annet enn hva vi lærte på skolen..

Når rettssystemet er så fucka som det er, er det ikke rart folk tar saken i egne hender..
hadde noen rørt mine barn og saken hadde blitt henlagt, hadde jeg nok fått med meg en gjeng og grisebanket den mannen...
 
Fæl tråd... klem til dere.

Ble gjentagende voldtatt av min tidligere samboer. Han var voldelig og drev med psykisk terror i tillegg.. vet ikke hvor mange gang jeg prøvde å forlate det forholdet, men det er jammen ikke lett!

Vet ikke hvor mange ganger han kom hjem, full og sint.. og bare tok seg til rette - uansett hvor mye jeg gråt og prøvde å få han vekk.
Da syntes jeg det var helt merkelig at en kunne bli voldtatt av noen en var i ett forhold meg, hører jo når folk prater, og det fortsatt ikke skal være mulig å bli voldtatt i ett forhold. Er men sammen, så er sex sex sier de!
Men den dag i dag vet jeg at det er så jævlig feil, NEI ER NEI!!

Prøvde å anmelde han flere ganger, men han kom med trusler mot meg og mine, jeg fant pusekatten min død. Jeg turte ikke.
Den dag i dag, sliter jeg veldig. PTSD. Mørkeredd, livredd for folk og lyder. Byttet by og tlf.nr. flere ganger... men, han dukker opp i ny å ne....

Min bedre halvdel nå, er fantastisk! selv om han bare vet en brøkdel, takler ikke tanken på at han skal vite. Jeg skjemmes fortsatt!
Men det tok lang tid før jeg taklet menn... nesten 10 år...
 
Back
Topp