Voldtekt

Zephyra

Forumet er livet
VIP
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Naturlig nok inspirert av det som er aktuelt i media for tiden. Statistikk forteller om hvor mange som har blitt voldtatt, hvor mange som anmelder, og hva som skjer etter det. Folket har også en klar mening om rettssikkerheten til kvinner som blir voldtatt.

Kan hende mange her ikke vil snakke om det her, men for de som vil dele kan vi jo gjøre det. De fleste er ganske anonyme, og uansett om det er nylig eller lenge siden kan det hjelpe å snakke med andre i lignende situasjoner.

Hvor mange her har opplevd å bli voldtatt på en eller annen måte, og hva skjedde etterpå? Ble det anmeldt og eventuelt dømt?
 
Jeg la meg frivillig ned i sengen ved siden av en jeg hadde vært sammen med. Det var slutt mellom oss på det tidspunktet, og vi prøvde vel å finne ut av ting. Jeg var skadet etter et fall, og hadde en infeksjon i underlivet. Så til tross for at vi hadde hatt sex før, ville jeg ikke pga smerter. Han kledde av meg og tok seg til rette enda jeg gråt og sa nei. Jeg klarte ikke kjempe imot fysisk pga skadene etter fallet.

Skaden han påførte meg var kronisk betennelse i nervene i underlivet, vestibulitt. Jeg sa det ikke til noen på mange år, anmeldte ikke fordi jeg trodde ingen ville dømme det som voldtekt.

Hadde dette skjedd meg nå, ikke da jeg var tenåring, så ville jeg anmeldt og kjempet.
 
Ble voldtatt av 3 menn da jeg var 17. Ble anmeldt uten at jeg sa at jeg ville anmelde det. Litt blurry om hvordan/hvem som anmeldte det egentlig. Saken ble henlagt.
 
Blitt voldtatt men anmeldte ikke pga frykt for å ikke bli trodd
Var du ung? Var det en av grunnene til at du var redd for ikke bli trodd?
 
Ble voldtatt, var så full at jeg ikke helt huska hva som hadde skjedd. Hadde vondt å blødde. Et par uker senere fikk jeg Flash back fra hva som skjedde. Anmeldte men hadde ingen bevis :(

Søstera til en kamerat ble voldtatt, hun ringte min daværende kjæreste og sin bror. De plukka henne opp i en grøftekant der hun hadde blitt dumpa. Hun var forslått, trusa var revna, hun blødde og var full av mannlig gørr på innsiderne av lårene. De kjørte henne på sykehus. Der det ble tatt sånn voldtekts prøve. Hun viste jo hvem han var og alt. De anmeldte. Fyren ble arrestert men slapp ut igjen pga ord mot ord?! Wtf! Sånn som hun så ut, så opprørt hun var å så hetta hun fikk bare av å se han. Men det var ikke nok! Hurra for Norge!
 
Helt ærlig, så vet jeg ikke. Var på båtfestival, og hadde god kontroll på hva jeg drakk. Gikk fra en båt til en annen, der fikk jeg servert en rusbrus. Drakk sikkert halvparten, og etter det er kvelden et eneste sort hull. Jeg kom til meg selv i lugaren med to menn, jeg lå på gulvet og han ene sto og kneppet igjen buksa si og han andre kom ut fra toalettet.
Beina lystret ikke, og jeg fikk etter mye om og men kavet meg ut derfra og over i båten til de jeg var der sammen med i utgangspunktet. Aner ikke hva som skjedde, det øyeblikket fra jeg mottok rusbrusen og til jeg "våknet" er helt sort.
Har i ettertid hørt at de mennene/guttene har dopet ned jenter før og voldtatt dem, så mye taler for at det har skjedd.
 
Jeg ble voldtatt av en kollega, som slo meg ned etter å ha blitt med inn for å låne doen, etter han kjørte meg hjem fra jobben, noe han hadde gjort 100 ganger før..
Så holdt han på i det som virket som en evighet, mens han spyttet og skrek i vilt raseri.

Jeg fikk også varige fysiske skader i form av kronisk, uhelbredelig vestibulitt og vaginisme, og det preger fremdeles hverdagen min i dag, 11 år senere.

Heldigvis er jeg gift med en mann som elsker meg, uavhengig av det som er galt "nedi der," og vi har klart å få en nydelig sønn. :)

Jeg anmeldte aldri voldtekten, selv om det var nok av bevis på den, i form av blod, spytt, sæd og store skader. (Han var 2.10 høy, og enorm..)
Han truet med å drepe meg om jeg sa det til noen, og jeg var så redd at jeg ikke turte bevege meg ut av huset på mange dager, langt mindre anmelde..
Han sa opp jobben sin, og flyttet etter hva jeg hørte.
Jeg flyttet også, og har aldri fortalt noen hvem han er, til tross for at jeg har fortalt om voldtekten.
Jeg har angret på det mang en gang i ettertiden, med tanke på at han går fri og kan gjøre dette mot andre, men rettssystemet her i Norge forteller meg igjen og igjen at jeg dessverre fattet riktig beslutning..
 
Ble voldtatt, var så full at jeg ikke helt huska hva som hadde skjedd. Hadde vondt å blødde. Et par uker senere fikk jeg Flash back fra hva som skjedde. Anmeldte men hadde ingen bevis :(

Søstera til en kamerat ble voldtatt, hun ringte min daværende kjæreste og sin bror. De plukka henne opp i en grøftekant der hun hadde blitt dumpa. Hun var forslått, trusa var revna, hun blødde og var full av mannlig gørr på innsiderne av lårene. De kjørte henne på sykehus. Der det ble tatt sånn voldtekts prøve. Hun viste jo hvem han var og alt. De anmeldte. Fyren ble arrestert men slapp ut igjen pga ord mot ord?! Wtf! Sånn som hun så ut, så opprørt hun var å så hetta hun fikk bare av å se han. Men det var ikke nok! Hurra for Norge!
Fyfan er det eneste jeg klarer si nå! Stakkars! Både deg og henne selvfølgelig, men at det ble henlagt enda med alle de bevisene..!
 
Ble voldtatt da jeg var 14 år.
Ble anmeldt og han fikk 3 uker i fengsel. Skikkelig "heftig" straff... Hadde det noen gang skjedd igjen, hadde jeg aldri anmeldt! "Alle" fikk vite om det og alle de fæle vennene hans, prøvde å psyke med ut ved å stå utenfor der jeg jobbet og glane på meg, vente til jeg var ferdig for å skremme meg osv... Ikke verdt anmeldelse da jeg følte "ingen", bortsett fra politiet trodde på meg.
Han hadde syyykt mye på seg (banket opp mor og søster før).. Men 0 stress å voldta en ung jente! Liker ikke rettssystemet i Norge i det hele tatt :(
Allerede etter så få svar kjenner jeg at jeg dessverre tenker at jeg er glad jeg aldri anmeldte. Min voldtekt var jo ganske "mild" og overhode ikke traumatisk sammenlignet med dette, men det var jeg jo klar over før også.
 
Blir så trist av å se så mange svar allerede i denne tråden! Vi kvinner har en lang vei før vi får like rettigheter som menn. Vi har ikke engang rettsvernet som menn har m, og hvem som helst kan ta seg til rette med kroppene våre for er det ingen vitner blir ingen dømt.
Det sier også litt om kvinnesynet som vi liker så godt å skryte av her i Norge. Vi er nok ikke bedre enn de landene vi ikke liker å sammenligne oss med!
Jeg tenker mange ganger, hva om det var menn som toppet voldtektstatestikken, ville det da sett annerledes ut med anmeldelser, rettssaker og dømte? Jeg tror dessverre det :(
Sender alle dere som har opplevd noe så vondt en klem. Må vite at vi er mange som støtter dere og vil kjempe en kamp for at dette skal endre seg.
 
Hvor mange her har opplevd å bli voldtatt på en eller annen måte, og hva skjedde etterpå? Ble det anmeldt og eventuelt dømt?

Jeg ble voldtatt av eksen min, da jeg hadde fått meg ny kjæreste. Det var i 2001.
Eksen og jeg var gode venner, og hadde vært det i mange år (trodde jeg, helt til da).
Jeg skulle innom han for å prate med han da han hadde blitt dumpet av ei han var sammen med, for sånt gjør man jo... Snakker med venner som har det kjipt.

Istedet for å snakke så endte det hele med at han løftet meg opp (jeg er veldig liten, og han var veldig svær!) og bar meg inn på soverommet, og gjorde sitt. Jeg husker så vidt at jeg brølte og hylte at han skulle slutte, men så husker jeg tydelig at kroppen min gav opp. Alle lyder forsvant, all følelse forsvant.... Helt til han bommet noe så sinnsykt.... Den smerten var helt forferdelig. Da hylte jeg i smerte, og han skvatt.... I dette lille tidsrommet mens han var ute av meg, fikk jeg karret meg ut av sengen hans på dratt på meg klærne. Og dro.

Det var sire gang jeg møtte ham. Han forsøkte å kontakte meg etterpå, men jeg tror det ble med en telefonsamtale.

Jeg anmeldte ikke. Jeg angrer skikkelig, men det var ikke fordi jeg ikke ville anmelde. Jeg hadde bare fullstendig black-out. Tok lang tid før jeg innså hva som faktisk hadde skjedd.... Det var da jeg ved en tilfeldighet fortalte det til en venninne at jeg ble obs på hva det var som skjedde, da hennes reaksjon var "hallo! Han har voldtatt deg, er du klar over det??". Nei det var jeg jo ikke klar over. Hjernen min hadde slått seg av fullstendig.

Hadde jeg visst den gang, det jeg vet i dag, så hadde jeg dratt rett på voldtektsmottaket med én gang, og fått DNA-beviset sikret. Om han hadde gått fri eller ei hadde vært ganske likegyldig, men anmeldt hadde jeg gjort!
 
Helt ærlig, så vet jeg ikke. Var på båtfestival, og hadde god kontroll på hva jeg drakk. Gikk fra en båt til en annen, der fikk jeg servert en rusbrus. Drakk sikkert halvparten, og etter det er kvelden et eneste sort hull. Jeg kom til meg selv i lugaren med to menn, jeg lå på gulvet og han ene sto og kneppet igjen buksa si og han andre kom ut fra toalettet.
Beina lystret ikke, og jeg fikk etter mye om og men kavet meg ut derfra og over i båten til de jeg var der sammen med i utgangspunktet. Aner ikke hva som skjedde, det øyeblikket fra jeg mottok rusbrusen og til jeg "våknet" er helt sort.
Har i ettertid hørt at de mennene/guttene har dopet ned jenter før og voldtatt dem, så mye taler for at det har skjedd.
Var forresten 17 år, og det ble aldri anmeldt. En venn av meg snakket med disse mennene også i ettertid, og de sa til han at jeg ikke kunne anmelde siden de hadde bildebevis på at jeg var der frivillig.
 
Blir helt sjokka over alle historiene her. Noe er riv ruskende galt med systemet! Varme klemmer sendes til alle dere sterke som har kommet seg gjennom det! Jeg var heller ikke klar over at man kunne få kroniske lidelser av det! :(
 
Eg blei voldtatt da eg var 14 av en som var 18 i huse til venninne min, Eg var så full og ville bare sove men han bare forsatte med sitt... Anmeldt det ikke pga følte det var min skyld.
 
Blei voldtatt da jeg var 17 år, men var så livredd at jeg ikke turte anmelde.

Min lillesøster blei voldtatt da hun var 13 år. Hun ble voldtatt på skolen av en eldre elev. Han tok et bind foran munnen hennes og dyttet hun inn på et toalett og gjorde sitt. Hun anmeldte det og han som gjorde det tilstod. Men pga at han hadde adhd og var under barnevernet henla de saken. Han ble heller ikke utvist fra skolen, det var min søster som måtte bytte skole. Helt jævla dumt.
 
Har dessverre blitt sovevoldtatt av en som skulle overnatte i huset mitt. (Ingen rusmidler involvert!) Våknet av at han gjorde seg ferdig. Kasta han ut umiddelbart, og dro til politiet for å anmelde dagen etterpå. Ble sendt på voldtektsmottaket og tatt prøver av. Saken ble henlagt på bevisets stilling - da hadde han til og med innrømmet ugjerningen i avhør! Men uten vitner er det visstnok vanskelig å få noen dømt.
Vedkommende har gjort lignene både før og etter meg, så det er en stor skam at han går fri.
 
Hele denne tråden ryster meg! :eek: :(
 
Har dessverre blitt sovevoldtatt av en som skulle overnatte i huset mitt. (Ingen rusmidler involvert!) Våknet av at han gjorde seg ferdig. Kasta han ut umiddelbart, og dro til politiet for å anmelde dagen etterpå. Ble sendt på voldtektsmottaket og tatt prøver av. Saken ble henlagt på bevisets stilling - da hadde han til og med innrømmet ugjerningen i avhør! Men uten vitner er det visstnok vanskelig å få noen dømt.
Vedkommende har gjort lignene både før og etter meg, så det er en stor skam at han går fri.

Skulle tro en innrømmelse var bevis nok! :eek:
 
Back
Topp