Vis meg ka du har på pinnane...

Skal se om jeg klarer å få inn et bilde av det som nettopp er ferdig. Frøkna fikk først jakke, pannebånd og hals. Så ville hun ha bukse, og så måtte lillebror eller lillesøster få noe i samme farger med samme knapper. :)

FB_IMG_1518695725212.jpg
 
Skal se om jeg klarer å få inn et bilde av det som nettopp er ferdig. Frøkna fikk først jakke, pannebånd og hals. Så ville hun ha bukse, og så måtte lillebror eller lillesøster få noe i samme farger med samme knapper. :)

Vis vedlegget 244211
Så fint! Syns de pannebåndene er så morsomme å strikke[emoji173] [emoji7]
 
Rilleteppe i Kauni. [emoji173] Verken det vanskeligste eller det mest estetisk vakre teppet, men det er nok det teppet som kommer til å bli brukt i filler. Alle ungene mine har hatt hvert sitt, og de har blitt utslitte. Vesla på 2,5år bruker sitt hver dag enda, selv om det er litt lite. [emoji7] Mannen synes lillebror måtte ha blått, men jeg har et i lilla/grønt/blått også.

Snart ferdig med dette, da blir det strikket litt annet tenker jeg. Har en del garn liggende, både lyseblått, brunt og natur.
778230e130a48125bd4e73c6ba41a068.jpg
e0876387be2913058622efc4b680061c.jpg
235564ee0c70eaac627125dc213c6f2f.jpg

Har Såå lyst å strikke eg slikt et! Hvor fant du garn henner?

Veldig vakkert og ser sykt kreativt ut, men også enkelt slik du sier[emoji122][emoji122][emoji120]
 
Rilleteppe i Kauni. [emoji173] Verken det vanskeligste eller det mest estetisk vakre teppet, men det er nok det teppet som kommer til å bli brukt i filler. Alle ungene mine har hatt hvert sitt, og de har blitt utslitte. Vesla på 2,5år bruker sitt hver dag enda, selv om det er litt lite. [emoji7] Mannen synes lillebror måtte ha blått, men jeg har et i lilla/grønt/blått også.

Snart ferdig med dette, da blir det strikket litt annet tenker jeg. Har en del garn liggende, både lyseblått, brunt og natur.
778230e130a48125bd4e73c6ba41a068.jpg
e0876387be2913058622efc4b680061c.jpg
235564ee0c70eaac627125dc213c6f2f.jpg

Vet ikke om det siste innlegget ble sendt?:b (beklager om det blir dobbelt opp)

Vakkert teppe! Hvor har du fått tak i det regnbuefargede garnet? Jeg har prøvd å leita, men vanskelig å få tak i virker det som.
 
Har Såå lyst å strikke eg slikt et! Hvor fant du garn henner?

Veldig vakkert og ser sykt kreativt ut, men også enkelt slik du sier[emoji122][emoji122][emoji120]

Kauni kunstgarn får du blant annet kjøpt her. Fargekoden på regnbuen er EQ.

Jeg legger opp 170 masker på pinne 6, og strikker frem og tilbake til jeg synes det er langt nok/er tom for garn. Bruker to nøster Kauni på et slikt babyteppe. De er så deilige! :Heartred
 
Kauni kunstgarn får du blant annet kjøpt her. Fargekoden på regnbuen er EQ.

Jeg legger opp 170 masker på pinne 6, og strikker frem og tilbake til jeg synes det er langt nok/er tom for garn. Bruker to nøster Kauni på et slikt babyteppe. De er så deilige! :Heartred

Tusen takk! Nå har jeg bestillt garn[emoji120][emoji51] Gleder meg[emoji122]
 
Et lite tips til alle strikkere! Strikkemekka har salg på drops baby merino og drops merino extra fine. 19 kr nøstet!

Jeg har massevis av garn hjemme og klarer foreløpig å holde meg unna...
 
Kauni kunstgarn får du blant annet kjøpt her. Fargekoden på regnbuen er EQ.

Jeg legger opp 170 masker på pinne 6, og strikker frem og tilbake til jeg synes det er langt nok/er tom for garn. Bruker to nøster Kauni på et slikt babyteppe. De er så deilige! :Heartred

Hei igjen!

Garnet kom igår, og idag var jeg å kjøpte pinner! Når jeg åpna garnet ista ser jeg det står str 3 på garnet(ift pinner), er det samme på dine, bare at du bruker str 6?[emoji28] Er veldig fersk ift strikking så må bare spørre for å «være sikker»[emoji87][emoji108]
 
Hei igjen!

Garnet kom igår, og idag var jeg å kjøpte pinner! Når jeg åpna garnet ista ser jeg det står str 3 på garnet(ift pinner), er det samme på dine, bare at du bruker str 6?[emoji28] Er veldig fersk ift strikking så må bare spørre for å «være sikker»[emoji87][emoji108]

Ja, rilletepper strikkes med tykke pinner og relativt tynt garn. Da blir de fluffy/luftige og myke. [emoji173] Skal man strikke plagg derimot er det lurt å følge anbefalinger for at plagget skal få den størrelsen det er ment å ha.
 
Ja, rilletepper strikkes med tykke pinner og relativt tynt garn. Da blir de fluffy/luftige og myke. [emoji173] Skal man strikke plagg derimot er det lurt å følge anbefalinger for at plagget skal få den størrelsen det er ment å ha.

Takk for utfyllende svar! ...da henger det plutselig på greip hvordan jeg burde gjort det med det andre prosjektet jeg holder på med[emoji39][emoji87] (Strikker et klompelumpeteppe, og et annet «lignende» teppe som det Kauni teppet, men med annet garn i 3,5). Kauni teppet blir «prosjekt nr 3 og 4»[emoji51][emoji122] Gleder meg veldig til fargespillet!!!
 
624E1DE9-A960-462A-9FA4-768C0539D2C8.jpg

Klompelompe koseteppe på pinnene [emoji846] Har sydd litt i det siste, så pinnene har blitt nedprioritert.
 
35D5337D-843F-4FBF-A616-CD064492A5EE.jpeg
Jeg begynte på mitt første strikketøy på sikkert 5 år i dag. Er veldig nybegynner. Det eneste jeg har strikket før er luer. Så nå måtte jeg lære meg å øke, og det er første gang jeg strikker med bambus-pinner. Strikker babyteppe, «verdens enkleste teppe» het oppskriften ;) :)
Bruker Klompelompe Spøt-garn (for 3,5mm) og 7mm-pinner. Så det blir ganske luftig og stretchy.
 
Back
Topp