Vi prøver, igjen...

Åå, deilig følelse! [emoji7] Bare å nyte så mye du kan! :D

Jeg prøver! Kun 4 dager til svangerskapskontroll og 7 dager til TUL. Jeg håper neste uke bare kommer med gode nyheter. Og tror det skal bli godt å få snakket med jordmor om at jeg er så engstelig. Jeg er egentlig veldig fornøyd med fastlegen min, men tror ikke han har den samme forståelsen for akkurat dette her.
 
Jeg prøver! Kun 4 dager til svangerskapskontroll og 7 dager til TUL. Jeg håper neste uke bare kommer med gode nyheter. Og tror det skal bli godt å få snakket med jordmor om at jeg er så engstelig. Jeg er egentlig veldig fornøyd med fastlegen min, men tror ikke han har den samme forståelsen for akkurat dette her.

Vet veldig godt hvor vanskelig det er å slippe skuldrene helt ned så tidlig. Det er hele tiden en stemme som hvisker langt baki der... Men jeg håper virkelig at du bare får gode nyheter den neste uka [emoji4] Veldig godt å prate med noen som forstår også. Man går jo sikkert med så mange bekymringer og tanker, så det er godt å få tømme seg litt. [emoji173]️
 
Det var JM du skulle til først? Hvor langt er du da?
Veldig mange vil ikke prøve lytte etter hjertelyden før 14-18 uker fordi det er normalt ikke å finne den. Men om du synes det kan gå greit de dagene frem til UL om hun ikke finner den så kanskje du kan få henne til å prøve. Spesielt om hun kan kjenne livmorkanten din.
 
Det var JM du skulle til først? Hvor langt er du da?
Veldig mange vil ikke prøve lytte etter hjertelyden før 14-18 uker fordi det er normalt ikke å finne den. Men om du synes det kan gå greit de dagene frem til UL om hun ikke finner den så kanskje du kan få henne til å prøve. Spesielt om hun kan kjenne livmorkanten din.

Er ikke mer enn 9+6, så regner ikke med at hun vil prøve. Men skal bli godt å komme dit at de finner hjertelyden lett, og ikke minst at jeg etterhvert kan kjenne liv i magen.
Det går egentlig greit, men dagene går litt sakte. Og varmen (kjøligere i natt var 23,9 grader ute) og lite søvn hjelper jo heller ikke. Jeg begynner å lengte etter vinteren rett og slett [emoji38]
 
I morgen er det første svangerskapskontroll. Det er veldig, veldig spesielt! Er jo femte gang jeg er gravid, men har aldri kommet så langt før.
Er fortsatt mye kvalm, og hvilepulsen har gått opp fra 65-67 i snitt til 74-76 i snitt, så noe skjer i kroppen. Trodde aldri jeg skulle bli glad for daglig trøtthet, kvalme, svimmelhet og hjerteklapp, men hurra!
Også deilig med en kjøligere natt igjen, fikk faktisk sovet i over 8 timer til sammen. Ikke at jeg er noe mindre trøtt, men det føltes deilig med søvn. Må jo opp et par ganger om natten, men det er helt greit.
Og bare 16 dager igjen til 12+0. Tenk om det faktisk går bra denne gangen....
Har såvidt begynt å vurdere om vi skal kjøpe doppler. Klarer dog ikke å bestemme meg. Noen som har tips eller erfaringer?
 
I morgen er det første svangerskapskontroll. Det er veldig, veldig spesielt! Er jo femte gang jeg er gravid, men har aldri kommet så langt før.
Er fortsatt mye kvalm, og hvilepulsen har gått opp fra 65-67 i snitt til 74-76 i snitt, så noe skjer i kroppen. Trodde aldri jeg skulle bli glad for daglig trøtthet, kvalme, svimmelhet og hjerteklapp, men hurra!
Også deilig med en kjøligere natt igjen, fikk faktisk sovet i over 8 timer til sammen. Ikke at jeg er noe mindre trøtt, men det føltes deilig med søvn. Må jo opp et par ganger om natten, men det er helt greit.
Og bare 16 dager igjen til 12+0. Tenk om det faktisk går bra denne gangen....
Har såvidt begynt å vurdere om vi skal kjøpe doppler. Klarer dog ikke å bestemme meg. Noen som har tips eller erfaringer?

Slitsomt med varmen for tiden, ja. Litt fælt å si det, for man vil jo liksom ikke klage, men dette er nesten litt for mye av det gode [emoji51] Godt varmen har roet seg litt. Herlig å høre at gravidformen er inntatt [emoji16] Vi hadde doppler, og jeg syntes det var veldig betryggende å bruke den i tiden før man kunne kjenne liv. Brukte den ikke supermye (det er jo litt omdiskutert med hyppig hjemmebruk av sånt), men det var så godt å kunne lytte til de nydelige hjerteslagene de dagene jeg var mest bekymret [emoji173]️
 
Lykke til med kontroll



Betryggende å kunne lytte med doppler når panikkentar helt overhånd. Ikke noe som skal brukes mye, men hjelper på nervene
 
9+6!
Vi har vært på svangerskapskontroll. Litt lavt blodtrykk, men ellers ser alt bra ut. De prøver ikke å finne hjertelyden før omtrent uke 14, så skal få komme tilbake om 4 uker. Passer bra, for mannen skal reise bort dagen etterpå, og tror det hadde vært godt for han å få høre den før han reiser.
Nå venter vi bare på ultralyd på fredag.
 
Det gikk så bra i dag! Sett bevegelser og hørt hjerteslag. 10+1 i dag.
IMG_2370.JPG
 
Gratulerer med vel overstått UL!
 
Har lest dagboken din og syns det er en umenneskelig tøff vei dere har hatt mot å få drømmen om en familie oppfylt. Kan jo ikke være noe lettere når de rundt ikke har forståelse for hvor følelsesmessig tøft dette er. Syns du virker som en utrolig sterk dame og syns det er hyggelig å lese at du og din kjære har et så sterkt og godt forhold. Det er som du skriver, at enten så er dette slikt som fører til brudd eller så blir man mye sterkere sammen.
Ble også hoppende glad når jeg så at du hadde fått positiv test og at dere nå har hatt ultralyd med gode nyheter. Dette må jo bare gå deres vei nå, det er så utrolig fortjent!
Ønsker dere alt godt og vil følge dere videre på veien her inne :Heartred
 
Har lest dagboken din og syns det er en umenneskelig tøff vei dere har hatt mot å få drømmen om en familie oppfylt. Kan jo ikke være noe lettere når de rundt ikke har forståelse for hvor følelsesmessig tøft dette er. Syns du virker som en utrolig sterk dame og syns det er hyggelig å lese at du og din kjære har et så sterkt og godt forhold. Det er som du skriver, at enten så er dette slikt som fører til brudd eller så blir man mye sterkere sammen.
Ble også hoppende glad når jeg så at du hadde fått positiv test og at dere nå har hatt ultralyd med gode nyheter. Dette må jo bare gå deres vei nå, det er så utrolig fortjent!
Ønsker dere alt godt og vil følge dere videre på veien her inne :Heartred

Tusen takk for fine ord [emoji173]️ Vi senket skuldrene litt etter UL i går, har skjønt at den mest sårbare perioden er over. Helt utrolig å se et lite knøtt som spreller og sparker, og når vi fikk høre hjertelyden så kom tårene hos både meg og mannen. Vi håper at dette er mirakelet vi har ventet på.
 
Tusen takk for fine ord [emoji173]️ Vi senket skuldrene litt etter UL i går, har skjønt at den mest sårbare perioden er over. Helt utrolig å se et lite knøtt som spreller og sparker, og når vi fikk høre hjertelyden så kom tårene hos både meg og mannen. Vi håper at dette er mirakelet vi har ventet på.
Så fantastisk :) gleder meg på deres vegne og håper jeg en gang befinner meg i den situasjonen selv ☺️☺️☺️
 
Oddsen er absolutt på riktig side når dere har kommet såpass langt og sett riktig utvikling over flere UL
 
Oddsen er absolutt på riktig side når dere har kommet såpass langt og sett riktig utvikling over flere UL

Ja, det er jo nesten så man begynner å tenke positivt [emoji38] Begynt såvidt å fortelle det til venner og familie. Og brått så har vi både barnevogn, masse klær (til både gutt og jente) og ikke minst en gravidpute. Så nå har knøttet fått husarrest til mars, og streng beskjed om å bli der h*n er. Mulig jeg kan åpne for løslatelse i februar. I dag reiser vi på ferie, og jeg har såvidt begynt å pakke. Formen er sånn passe uggen og sliten etter mye program de siste dagene. Men, vi kommer oss nok avgårde etterhvert. Heldigvis ikke noe fly vi må rekke.
 
Må bare si at jeg har fulgt med på dagboken din i det stille og ble veldig glad på dine vegne da det endelig klaffet! Du er heldig! Eller, dere er heldige! Håper for deres del at det går bra denne gangen! Det ser jo virkelig sånn ut også! Du er tøff som ikke ga opp! :shy:
 
Back
Topp