Vi prøver, igjen...

Strella

Elsker forumet
Marsipanene 2019
Vi har bestemt oss for å gjøre et siste forsøk. Jeg er 36 år, og vært prøver i drøye 8 år. Hatt 2 EXU, 2 SA og 3 mislykkede IVF-forsøk.
Vært mange operasjoner, hormonkurer og tårer.
Vi mistet igjen i sommer, da tok det oss 7 år å bli gravide. Vi hadde egentlig gitt opp, men nå prøver vi igjen. Har begynt med Provera, og så tar vi det derfra. Jeg mangler en egglederne, samt at jeg har veldig dårlig eggkvalitet. Eggdonasjon hadde nok vært vårt beste håp, men det er en så stor økonomisk forpliktelse at vi drøyer litt til.
IKM er om en uke, selv om jeg håper på et nyttårsmirakel.
 
6 dager til IKM. Jeg hater denne ventetiden. Håper at jeg etterhvert kan finne en ålreit gynekolog igjen, samt at jeg etterhvert skal ta kontakt med Riksen igjen. Vi har jo ett forsøk igjen siden det siste ble avbrutt pga polypper i livmoren som måtte fjernes. Jeg har egentlig liksom ikke lyst til å gå igjennom IVF igjen, men tror jeg vil angre om vi ikke prøver.
 
Håper dagene går fort for deg. Hvor i landet holder du til? Med tanke på og finne en ålreit gyn.

Ikke så langt fra Vestby. Men stresser ikke riktig enda. Fått influensa i heimen, så får bli frisk først. Har ålreit fastlege egentlig, men sliter veldig med den ene legesekretæren. Blir jo en del blodprøver (målte også hcg flere ganger i uka i sommer), og hun er til tider så frekk at jeg har gått derfra omtrent gråtende. De hadde gynekolog i samme lokale, men han sluttet dessverre.
 
Ikke så langt fra Vestby. Men stresser ikke riktig enda. Fått influensa i heimen, så får bli frisk først. Har ålreit fastlege egentlig, men sliter veldig med den ene legesekretæren. Blir jo en del blodprøver (målte også hcg flere ganger i uka i sommer), og hun er til tider så frekk at jeg har gått derfra omtrent gråtende. De hadde gynekolog i samme lokale, men han sluttet dessverre.

Okai, hvis du var i Buskerud området så er min gyn helt super. Men blir litt langt [emoji15]
 
Når man skal hente posten, og har fått en stor pakke med eggløsning- og graviditetstester. Da møter man selvfølgelig på naboen som bare "hva har du fått for noe spennende da?". Jeg mumlet noe om bursdagsgave og løp inn [emoji23]
 
IKM i morgen, og blendahvit test i dag. Så da blir det alkohol på meg i kveld. Skal feire bursdagen min
 
Skulle hatt termin om 6 uker... Prøver å ikke tenke på det, men det er ikke så lett. Litt tunge dager for tiden, men det går over (vet det av erfaring). Egentlig skulle vi hatt skolebarn nå, det er enda mer rart å tenke på. Årene har gått så altfor fort, samtidig som de til tider har føltes uendelig lange.
 
Får du noe hjelp av gyn? Ser du er/var på provera, er det noe videre plan deretter?
 
Får du noe hjelp av gyn? Ser du er/var på provera, er det noe videre plan deretter?

Akkurat nå holder jeg på med journaler til legen. Han vil ikke henvise til gynekolog før han har fått journaler fra de ulike sykehusene jeg har vært til utredning og behandling på.
Jeg skjønner ikke hvorfor, dessuten skal legekontor ha fått tilsendt alt.
Jeg er så lei av kranglete leger. Er jo ikke akkurat som at jeg prøver å skryte på meg ufrivillig barnløshet heller. Var så fornøyd med forrige fastlege, men han sluttet dessverre.
 
I dag er jeg lei meg. Nærmer seg termindato, og skal i ettårsbursdag i helgen med masse småttiser. Jeg gruer meg så innmari. Må bare få det ut en plass. Det har vært tøft etter at vi mistet i juli. Går i bølger, men den siste uka har vært tung. Tenk at jeg kunne vært høygravid nå... Jeg er så lei av prøving. Etter 8 år er vi fortsatt barnløse. Jeg vil ikke gi opp prøvingen, men jeg vet ikke om jeg orker å fortsette heller.
 
Har dere mulighet til å gå privat? Få litt fortgang på prosessen og hopp over fastlegen som er kranglete og vanskelig.
 
Har dere mulighet til å gå privat? Få litt fortgang på prosessen og hopp over fastlegen som er kranglete og vanskelig.

Etter å ha levert over 60 sider med journal til fastlegen fra Rikshospitalet, blir vi henvist til gynekolog. Det er faktisk 14 år siden første EXU i år, så nå føler jeg at tiden går fra oss.
Prøver å være positiv, men det er ikke lett etter alt vi har vært igjennom. Så får vi se hva neste gynekolog sier. Jeg håper jo fortsatt på et forbanna mirakel.
 
Akkurat nå holder jeg på med journaler til legen. Han vil ikke henvise til gynekolog før han har fått journaler fra de ulike sykehusene jeg har vært til utredning og behandling på.
Jeg skjønner ikke hvorfor, dessuten skal legekontor ha fått tilsendt alt.
Jeg er så lei av kranglete leger. Er jo ikke akkurat som at jeg prøver å skryte på meg ufrivillig barnløshet heller. Var så fornøyd med forrige fastlege, men han sluttet dessverre.
Kan fastlege gi medisiner mot infertilitet også? Trodde det bare var gynekologer eller spesialleger.
 
Kan fastlege gi medisiner mot infertilitet også? Trodde det bare var gynekologer eller spesialleger.

Jeg har kranglet for henvisning videre. Jeg fikk Provera av fastlegen. Gynekolog på sykehuset ville også prøve Metformin og Albyl E, men hittil har fastlegen nektet. Føler vi fikk så god hjelp da vi bodde i Oslo, men alt har blitt vanskeligere etter at vi flyttet.
 
Back
Topp