Vekttråd

Jeg får sette meg overkommelige delmål - nå er første 5 kg til jul - det klarer jeg!
Høres smart ut!:) er jo viktig å ikke slanke seg eller gå ned for fort når man ammer også. Jeg har foreløpig ikke lagt på meg like mye som sist, men da kom det mye på slutten. Særlig de fire siste ukene, og det er jo der jeg er nå. Men nå trener jeg litt, d gjorde jeg ikke sist. Men har begynt å få helt enorm appetitt da, det hadde jeg også sist. Ikke rart man legger på seg når man sitter i sofaen og spiser hele dagen!:p denne gangen har jeg også venninner i permisjon, så håper jeg klarer å gjøre litt annet enn å sitte i ro og spise de neste ukene!:p
 
Endte på +14kg i 37+4. 14 dager siden fødsel og ned 9kg så langt, hadde mye vann i kroppen. Spiste veldig lite hele svangerskapet så har nok teknisk sett gått ned, men så mye som eg spiser nå så kommer eg sikkert snart til å begynne å gå opp i vekt heller :p
 
Last edited:
38+2 idag og opp 22 kg... Håper det stopper, men så lenge hun er inni der så vokser hun og da vokser vel jeg :( er ikke så flink på hva jeg spiser heller så det får bare bli som det blir :p
 
Jeg endte opp på +6 kg (egentlig 8 men gikk ned 2 kg siden uke 36), fødte i uke 39+5.
 
Opp 14 kg. En del vann de siste ukene.. Hovne bein og fingrer ..
 
39+5 og var oppe og snuste på 18 kg i pluss, men nå er det nede i 17,3 igjen :D Kaaanskje jeg slipper å bikke 70 kg da :p
 
Hihi oppe å snuste faktisk :D
Jeg er oppe i 74 nå! Skummelt, men helt greit egentlig :)
Hehe! Ja, jeg synes det var helt greit at tallet gikk nedover igjen :p Men ja, man må jo bare ta det som kommer ;) Så får vi håpe det går fort nedover etter fødsel :)
 
Gikk opp 17, har gått ned 11,5 nå.
 
Bikka 70 i forrige uke, opp 15kg. Føles så mye. Men babyen vil jo ha meg sånn, så da er det greit.
 
Orker ikke veie meg! Håper jeg føder før neste kontroll (torsdag) så jeg slipper å forholde meg til det....men tviler.
 
34+6 og egentlig tilhører jeg november, med eldste gikk jeg opp 3-4 kg. Og var tilbake til start samme dag jeg fødte. Yngste ned 7 kg før fødsel og etter hun var født hadde jeg mistet 4 kg til.
Nå har jeg gått opp 6,2 kg.

De to første svangerskapene var jenter, nå er det en gutt.
 
Gikk opp totalt 7 (nesten 5 kg bare på slutten. Sulten tok helt overhånd.

Fødte 11 dager før termin og er nå 3 kg under startvekten.
 
Gikk opp 11 kg før fødsel i 37+4. Ble 16 om en skal regne med de 5 jeg gikk ned i begynnelsen. Har ikke veid meg enda etter fødsel.
 
Er i uke 40, har termin idag (woop woop:):) ), har gått opp ca ti kg men kan ikke vises andre plasser enn magen egentlig så veldig fornøyd med det:):)
 
38+0, og på 11kg.... Ikke veldig fornøyd, og håper det gir seg nå!
 
38+1 og har gått opp 13 kg. Helt ok, nokså likt som med storebror.
 
39+0 og opp 9 kg. Tippet 3-sifret til slutt, men snart ferdig nå, så da kan jeg snart starte å gå nedover igjen :)
 
Gått opp 11 kg. Helt OK!:) ca samme som på samme tid sist. Menes la jeg på meg masse i permisjonen IG gikk opp 17-18 kg til sammen. Vil prøve å unngå det nå, men merker at det er vanskeligere med kosthold i permisjon. Får lyst på noe godt hele tida og laget meg bedre frokost og lunsj enn når jeg jobber!!
 
Gått opp 11 kg. Helt OK!:) ca samme som på samme tid sist. Menes la jeg på meg masse i permisjonen IG gikk opp 17-18 kg til sammen. Vil prøve å unngå det nå, men merker at det er vanskeligere med kosthold i permisjon. Får lyst på noe godt hele tida og laget meg bedre frokost og lunsj enn når jeg jobber!!
Ja! Det merker jeg er mitt problem også! Hele tiden lyst på noe godt når jeg bare går hjemme og surrer, ender opp med både det ene og det andre og sier til meg selv at jeg fortjener det :p
 
Back
Topp