Vekttråd

Koriander

<3VImsus<3
hvilken uke er du i og hvor mye har du gått opp/ned? Dere som har født før, likt som sist eller?
 
Stabil vekt og er 16+1. Forrige gang gikk jeg ned alt for mye, men nedgangen stoppet og var stabil i uke 16 :)
 
Er i uke 17 og har gått opp 2-3 kg. Vekten har stått stille i 3 uker nå, så liker egentlig ikke det :/
 
Veide meg sist 17+1, da var det opp 4,5 kg.
 
Første graviditet, uke 14 idag, hadde forventet å gå opp forje uke pga matlysten kom på plass. Men går fortsatt nedover, er på - 8,2 kg nå.
 
Er 14+0 i dag. Gått ned nesten 6 kg. Gikk ned enda mer forrige svangerskap.
Jeg går også ned. Går du ned nå pga du ikke får i deg mat eller?
Og stoppet vektnedgangen forje svangerskap, evt når og på hvor mye?
Ganske nysjerrig da vanskelig finne info ang vektnedgang i svangerskap for de som ikke er overvektige.
 
Ingen av dem bryr seg når jeg nevner det. men lest mye rundt det og alle steder står det at baby'n tar først, jeg sist :)
Ja tenkte mest på deg. Ja den lille får det den trenger heldigvis :) Hadde jeg gått ned så mye hadde legen lagt meg inn på sykehuset :p
 
Jeg koser meg med endelig være under 70 kg som jeg har "drømt" om lenge, hehehe :p
Godt det føles sånn :) Jeg gikk ned til 54 kg forrige gang og da var legen min ganske stresset :p.
Gikk heldigvis ikke mer ned og begynte vel å gå litt opp igjen i uke 18 :)
 
Godt det føles sånn :) Jeg gikk ned til 54 kg forrige gang og da var legen min ganske stresset :p.
Gikk heldigvis ikke mer ned og begynte vel å gå litt opp igjen i uke 18 :)
Oi, da skjønner jeg det var ganske krise tilstander :eek: tenk hvor rar kroppen er, ble litt satt ut nå
 
15 uker, opp 2-3 kg. I de to forrige svangerskapene lå jeg stabilt til 5 mnd, så gradvis opp derfra. Gikk opp 13-14 kg totalt begge ganger.
 
Jeg går også ned. Går du ned nå pga du ikke får i deg mat eller?
Og stoppet vektnedgangen forje svangerskap, evt når og på hvor mye?
Ganske nysjerrig da vanskelig finne info ang vektnedgang i svangerskap for de som ikke er overvektige.

Ja, går ned pga. kvalme. Nesten ikke noe mat jeg "klarer" å spise. Har ikke så mye å gå på heller. Forrige svangerskap gikk jeg ned litt over 7 kg, men ble da undervektig. Legen jeg hadde sa jeg "bare måtte spise". Bytta lege rundt uke 20. Ho mente jeg burde vært innlagt på sykehus, men da hadde vekten kommet opp på før-gravid-vekt så da avventa vi. Fikk akupunkturbehandling mot kvalmen som jeg syns hjalp. Kom aldri tilbake i jobb fordi legen var redd jeg skulle gå ned i vekt igjen. Dette svangerskapet føler jeg er bedre, og jeg har stor tro på at jeg skal klare å gå ut i jobb om et par uker :) Babyen tar jo det den trenger, men er du dehydrert og har ketose i urin syns jeg du burde bli lagt inn på sykehus! :)
 
Stabil vekt, er nå 14+1 :)
 
Oi, da skjønner jeg det var ganske krise tilstander :eek: tenk hvor rar kroppen er, ble litt satt ut nå
Gikk totalt opp nesten 13 kg i svangerskapet og hadde en veldig flott fødsel så det gikk heldigvis fint :)
Husk at hvis du blir dehydrert er det skadelig for den lille.
 
Ja, går ned pga. kvalme. Nesten ikke noe mat jeg "klarer" å spise. Har ikke så mye å gå på heller. Forrige svangerskap gikk jeg ned litt over 7 kg, men ble da undervektig. Legen jeg hadde sa jeg "bare måtte spise". Bytta lege rundt uke 20. Ho mente jeg burde vært innlagt på sykehus, men da hadde vekten kommet opp på før-gravid-vekt så da avventa vi. Fikk akupunkturbehandling mot kvalmen som jeg syns hjalp. Kom aldri tilbake i jobb fordi legen var redd jeg skulle gå ned i vekt igjen. Dette svangerskapet føler jeg er bedre, og jeg har stor tro på at jeg skal klare å gå ut i jobb om et par uker :) Babyen tar jo det den trenger, men er du dehydrert og har ketose i urin syns jeg du burde bli lagt inn på sykehus! :)
Takk for svaret :)
Får håpe du slipper gå igjennom det igjen!
 
Gikk totalt opp nesten 13 kg i svangerskapet og hadde en veldig flott fødsel så det gikk heldigvis fint :)
Husk at hvis du blir dehydrert er det skadelig for den lille.
Heldigvis drikker jeg mer enn noen gang, masse vann, alltid tørst!
Så bra, ingenting er vedre enn det :)
 
Back
Topp