Vektoppgang

Hun sa at jeg må begynne å passe på kostholdet mitt, og begynne å bevege meg (liker for det meste på sofaen) - for jeg har fortsatt 15-16 uker igjen... Men målene var fine heldigvis.

Er det gjennomførbart og realistiske mål?:)
 
Er 21+5 i dag og har nådd startvekten 19+0, men har stått stille etter det. Magen vokser og må dessverre gå på en del medisiner i svangerskapet pga sykdom. Sliter med kvalme og dårlig matlyst, men heldigvis bedre de to siste ukene.

Hadde håpet på normal matlyst etterhvert, blir tappet for energi å gå på minus side hele tiden. Energien er ikke kommet tilbake, håper den kommer snart.

Vær glad for kg og overskuddet til å gjøre noe i hverdagen.
 
Litt under 8 kg i pluss, 23+6. Ikke helt det jeg håpa på da jeg tråkka på vekta (men det ante meg), men. Ikke at jeg redd for noen kg opp, men syns det går litt vel fort oppover nå - særlig med tanke på at jeg er overvektig fra før. Nei, skjerpings på kosthold nå (litt for mange lettvint-løsninger gitt)- og så håper jeg at det snart er isfritt her så det går an å bevege seg uten at bekkenet låser seg pga jeg går anspent. :shifty:
 
Last edited:
De siste to ukene har kostholdet mitt vært dårlig, ikke mat for å styrke hjernen til barnet hvertfall. Hjernen utvikles disse ukene.
22+3 har gått opp 900 gram fra startvekt. Og 2400 gram fra det laveste jeg har vært på. Vekten har økt med nesten 1 kg den siste uken
 
Jeg snakket med jordmor sist jeg var der fordi jeg hadde lagt på meg så lite, men hun sa som
Jeg også resonnerte meg frem til. At det var nok fordi kroppen hadde gått opp en god del i forkant av svangerskapet ( hormonbehandling i forbindelse med prøverør)
Har ikke lagt på meg jeg heller, 1 kg kanskje.
Men la jo på meg 10kr fra januar i fjord til aug, så tok jeg av 3 kg av disse før jeg ble gravid. Etter det har jeg da lagt på meg 1 kg. Trenger ikke å legge på meg. Er 2 kg fra hvor jeg var når jeg var høygravid med nr 1 og 2
 
Uke 22+2 i dag og har gått opp 8 kg. 54,5 kg pregravid, så tar det heelt med ro. Regner med jeg vil legge på meg enda mer når jeg nå kan trene styrke igjen og magen vokser [emoji16]
 
Jeg har gått opp 2 kg (22+3), men veide 92kg før jeg ble gravid og har snakket med både lege og jordmor som mener at jeg ikke trenger å gå opp noe særlig siden jeg i utg.punktet har mer enn nok[emoji4] Men det som kommer på de neste 18 ukene er ingen krise, det går jo som regel av igjen fort, og det viktigste er at baby og mor har det fint[emoji173]️
 
Opp 1 kg fra opprinnelig vekt. Opp 2,5 kg fra det minste jeg veide i svangerskapet
 
Fikk beskjed fra jordmor om at jeg ikke trenger å veie meg fremover[emoji1374]
Så lenge jeg ikke får hevelser, og magen ser normal ut så er det greit[emoji1362]
Det var deilig å flytte fokuset bort fra det, spesielt siden jeg har slitt med spiseforstyrrelser i 13-14 år..
Endelig! En fornuftig JM!
 
Back
Topp