Vektoppgang

Linkii

Forelsket i forumet
Noen som har gått opp noe i vekt? Jeg prøver å ikke fokusere på det, for styrer det ikke selv. Men kjenner at jeg bryr meg forde.
 
Ja jeg hadde gått opp 7,5 kg på 1. Kontroll :eek: Kan være siden jeg sluttet å røyke at jeg har gått opp så mye :wacky: Men jeg var mer sulten i uke 7-10 enn nå om dagen. Prøver å spise relativt sunt nå.
 
4kg,14+3 i dag. Første gang jeg gikk opp 20kg,fra 50 til 70kg,fødte 25dager før termin,gutt 3,3kg. 10 dager etterpå hadde jeg 56kg så prøver å spise sunt og ikke tenke om vekt. :)
 
Gått opp ca 700 gram på forrige kontroll :p men kan tenke meg det er 1-1,5 kg nå :) venter to denne gangen, så skal bli spennende å se hva «totalen» ender på til slutt.

Gikk opp 23 kg sist, med en. Gikk da opp 5-6 kg første trimester :p denne gangen da ca 1 kg første trimester.
 
Jeg har gått opp 5 kg allerede. 14 uker nå. Merker jeg har fått mye større matlyst, og må spise litt hele tiden. Sluttet i tillegg å snuse, så jeg har nok spist litt ekstra pga det.
 
Jeg gikk først ned 2 kg, og nå har jeg gått opp 500gr, så ligger på totalt -1,5 kg da.

Er 13 uker..
 
Ikke en gram verken opp eller ned. Er undervektig, og kunne godt tenkt meg at vekta steg. Men foreløpig ikke tegn til det. 16+3. Leste på en amerikansk nettside for gravide at de anbefalte en milkshake hver dag :hilarious: Vet ikke om det er beste måte å gjøre det på, men absolutt en diett jeg kan leve med :happy:
 
Gått opp noe mellom 1 og 3 kg. Litt usikker, for jeg ble gravid rett etter SA og i løpet av de to ukene etter SA så raste jeg ned i vekt...
 
Gått opp 6 kg 14+6 ,gikk de opp frem til uke 11 stått stille etter det. Gikk å små spiste hele tiden pga kvalme , så hadde nok sin grunn. De 3 andre svangerskapene har jeg kun gått opp 5-6 kg totalt.. men da bare kastet jeg opp, så fikk lite i meg.
 
4kg på 10 uker [emoji1305] var 49kg på 1 kontroll i uke 6 og 53 nå i uke 16
 
2,5 kg opp, 15+2. Gikk opp 16-18 kg med de andre to så blir sikkert samme nå. Går jo fort ned det igjen.
 
Last edited:
Veide meg hos jordmor i dag og har gått opp 1 kg [emoji5] Så vekta sniker seg sakte men sikkert på her [emoji23] 15+2 i dag [emoji4]
 
16+3 og opp ca 3 kg :)
 
15+5 og har gått opp i underkant av 3 kg. Siste 3+5 ukene har vekta stått stille. Var ubeskrivelig sulten frem til ca rundt uke 11-12 så da hoppa jeg raskt opp i vekt. :p
 
Ikke blitt veid siden første kontroll i uke 8, så usikker. Men regner med litt vekt oppgang siden jeg ikke får kneppet igjen noen av buksene mine. Veies vel neste kontroll i starten av januar. Har ikke vekt hjemme da jeg har en tendens til å henge meg opp i det på en usunn måte :)
 
Back
Topp