Vektøkning

Helt enig :)

Jeg syntes ukene flyr forbi :joyful:

Vi følger med på så å og leser i svangerskaps boken hver uke om hva som er nytt med lille i magen. Vi gjør det hver onsdag før vi legger oss sluk at vi vet hva som er å vente i uken som kommer, får tiden til å gå raskere syntest jeg :)
Har vært sykemeldt i ett par måneder nå, så var veldig redd for at tiden skulle stå stille når man ikke kommer seg noe særlig ut og man må ligge mye i ro...

Vi får lage en tråd når babyene våre har kommet og vi har kommet oss etter fødselen hvor vi kan oppmuntre og motivere hverandre til å gå med i vekt :happy:
Man kan også håpe på å få kolikkbarn, for da går vekttapet av seg selv :p
Min hadde melkeproteinallergi, og det gjorde det enda lettere å gå ned i vekt, for jeg kunne ikke spise veldig mye av det jeg synes er godt.
 
Man kan også håpe på å få kolikkbarn, for da går vekttapet av seg selv :p
Min hadde melkeproteinallergi, og det gjorde det enda lettere å gå ned i vekt, for jeg kunne ikke spise veldig mye av det jeg synes er godt.
Huff, håper du slipper unna det denne gangen da, med mindre du syntest det var en grei slankekur :p

Prøver å ikke tenke for mye over det egentlig, føler jeg har spist så godt jeg kan og har hatt mulighet til. Har blitt tullemat innimellom, det har det. Men har ikke gått så mye opp må i 3 trimester som i 2, og mye ligger på magen :wideyed:
 
Huff, håper du slipper unna det denne gangen da, med mindre du syntest det var en grei slankekur :p

Prøver å ikke tenke for mye over det egentlig, føler jeg har spist så godt jeg kan og har hatt mulighet til. Har blitt tullemat innimellom, det har det. Men har ikke gått så mye opp må i 3 trimester som i 2, og mye ligger på magen :wideyed:
Det gikk overraskende greit etterhvert, syntes nesten det var litt sært å skulle begynne å spise melkeprodukter igjen.

Forholdet mitt til mat var så angstpreget sist, fulgte slavisk alle kostholdsråd for ikke å trigge svangerskapsforgiftning. Denne gangen har jeg hatt mer fokus på å spise sunt og næringsrikt, men å unne meg selv noen gravidenykker også. Har hele resten av livet til vektbekymringer, denne graviditeten skulle nytes. Ungen og magen vokser fortsatt, i motsetning til sist, og det er en veldig god følelse. Nå på slutten er det jo mye baby som står for vektøkning uansett.
 
Blir så misunnelig når jeg ser hvor lite dere har gått opp:sorry: 26 kg har jeg gått opp:inpain:

Har etter jeg ble ei dundre på hundre lagt om kostholdet og beholdt samme vekt i en måned.
Fikk påvist svangerskapsdiabetes for 2 dager siden så godt jeg klarte å legge om kostholdet:shy: Ikke alltid like lett nå cravingsa kommer:inpain::inpain:men Skyr og vann er like godt det:banghead: :joyful::joyful:

34+0 i dag:happy::happy:

Kjempebra jobbet siste måned! Det krever sitt til å stå i mot cravings og slikt!
 
Jeg kan si at jeg har lyst på sjokolade og samboer spretter opp og vi skal i butikken. Sånn det har vært her...:hilarious:

Hehe, jeg har ikke hatt noe cravings i det hele tatt, mannen har sagt at han nesten savner at jeg ikke bare beordrer ham ut for å kjøpe et eller annet til meg...
 

Han er best :)
Han hadde liksom gledet seg til å kunne fortelle om alt det rare jeg ville ha for meg i graviditeten, og det eneste jeg av og itl ønsker er et glass med skikkelig iskaldt vann (og kanskje spaghetti om jeg er skikkelig kvalm da det funker best og raskest)
 
Hehe, jeg har ikke hatt noe cravings i det hele tatt, mannen har sagt at han nesten savner at jeg ikke bare beordrer ham ut for å kjøpe et eller annet til meg...
Her endrer cravings seg fra dag til dag nesten :hilarious: Så her sender jeg plutselig mannen på oppdrag når jeg plutselig husker noe jeg har såååå lyst på :rolleyes:
 
Her endrer cravings seg fra dag til dag nesten :hilarious: Så her sender jeg plutselig mannen på oppdrag når jeg plutselig husker noe jeg har såååå lyst på :rolleyes:

Herlig!
Men, jeg er egentlig glad jeg har sluppet unna cravings. Jeg kan tross alt motstå alt - unntatt fristelser.
Og med ganske høy vekt i utgangspunktet, så har det nok vært bra for meg å ikke gå opp så veldig mye..
 
Jeg gikk opp 3 kg før uke 12. Så økte det gradvis før jeg hadde et hopp på en del kg nå i sommer. Den siste uken har jeg gått litt ned i vekt, ikke mye ca 500 g, så det bekymrer meg foreløpig ikke. Jeg kan, pga tregt system gå ned 1 kg på et dobesøk:sorry: Så nedgangen kan og konme av bedre fungerende system...
Til nå har jeg gått opp 14 kg. Det meste ligger på magen og brystet. Sikkert noe muskler og, men ikke noe store mengder vann.
Kommer det noen kg til så sutrer jeg ikke over det. Det som må til ønsker jeg velkommen;) Jeg har nå kommet til 31+6:dance018
 
Jeg synes dette med vektøkning er litt vanskelig.
Frem til uke 26+2 hadde jeg ikke gått opp noe fra startvekt.
Nå - 32+4, er jeg opp 6 kg, altså roughly en kilo i uken siste ukene.

Det føles jo ganske ekstremt..
Flere som har hatt sånne, hva skal jeg si, vokseperioder? Jeg vet jo at det er forskjellig med alle sammen, men håper da ikke denne trenden skal holde seg, da blir det jo 8 kilo til frem til termin :| Yikes!
Ender opp med rundt 25 kg pluss, synest ikke 8 kg er noe å bekymre seg for! Mesteparten er jo baby, fostervann og ekstra vann, blod og fett som kroppen trenger til fødsel/amming.

Jeg har gått opp en del for mye, men skjønner ikke at en klager seg når en er godt innenfor det som er anbefalt. Er jo viktig at baby vokser...
 
Hehe, jeg har ikke hatt noe cravings i det hele tatt, mannen har sagt at han nesten savner at jeg ikke bare beordrer ham ut for å kjøpe et eller annet til meg...
Det har min også sagt! :D Han hadde nok gledet seg til noen morsomme historier å mobbe meg for senere. Isteden har jeg vært en kjedelig gravid uten cravings og humørsvingninger...

Jeg har bare gått opp 7 kilo i svangerskapet (35+5) og jeg var slank på forhånd :confused:
Nesten så jeg har dårlig samvittighet for liten vektoppgang, men jordmoren min har sagt at 8 kilo vektoppgang er nok, så da får jeg stole på det! Blir sikkert en kilo til før babyen kommer :)
Lille ble uansett estimert til å være +5 % for bare en uke siden, så virker da som hun får det hun trenger i magen uansett om jeg ikke har blitt stor! :)
 
38+2, 12 kg opp nå, en kg siste halve uka, tre av de siste 2 ukene. Hjalp litt på matlysten når magen sank, i tillegg til at eg kan småspise/spise godteri uten å dø av halsbrann....og så ble det plutselig veldig mye vanskeligere å bevege seg, så regner med at der kommer en del til siste ukene, hvorav en del vann (kroppen min har oppdaget at det er mulig å samle vann [emoji57])
 
Er 38 uker i dag og har gått opp 13kg. Satser på at det ikke blir særlig mer enn det før hun kommer :)
 
Jeg endte opp ca 12,5kg. Og minst 6 av de var borte dagen etter fødsel. Så de går fory av også ;)
 
37+4 10 kg ned Baby med vekstavik på +9% Men frisk og rask både jeg og baby !
 
Back
Topp