Vektøkning

Jeg er også ganske godt fornøyd med høy bmi i utgangspunktet..
Baby på 2150 gram i går og normal mengde fostervann sa de, det veier jo litt alt det. Samt alt det andre vannet jeg har i kroppen ;)
Ja... kan vel si at jeg kan feire at jeg er dundra på 100..... hmmm...
Sist endte jeg opp på 107... hadde vært greit å stoppet før det denne gangen, det skal jo bort igjen og
 
Jeg har gått opp 2 kg. Ett kg i andre trimester og ett nå i siste. Er 32 uker på vei. Pjokken i magen har et vekstavvik på +12% så han veier allerede mer enn det jeg har gått opp selv.
 
Jeg har gått opp 2 kg. Ett kg i andre trimester og ett nå i siste. Er 32 uker på vei. Pjokken i magen har et vekstavvik på +12% så han veier allerede mer enn det jeg har gått opp selv.

Oj, se der ja. Har du vært mye kvalm eller noe, siden det var en relativt beskjeden vektøkning?
 
Lagt på meg 19 kg(!) er lang(179) og tynn fra før, og all vekta har lagt seg kun på magen, holder på å velte fremover da jeg står og går.. Ser visst ikke at jeg er gravid bakfra i det hele tatt:confused:
 
Oj, se der ja. Har du vært mye kvalm eller noe, siden det var en relativt beskjeden vektøkning?

Jeg var kvalm de første 14 ukene, men etter det har jeg spist unormalt mye for å være meg. Også mye snop og drukket mye h-melk, så vi forstår ingenting. Jeg sa til legen at jeg spiste mye usunt i tillegg til all den maten jeg orker, og fikk beskjed om å fortsette med det så jeg ikke raser ned i vekt, da det er mer usunt for babyen
 
10,8 kg opp.. uke 34+1.
Men må vell si meg fornøyd, får jo ikke trent og rørt meg som jeg vil i det hele tatt pga mye blodtrykksfall og vena cava syndrom :/
 
Kiloene kom i rasende fart i siste trimester på meg! Akkurat det samme skjedde sist svangerskap også. Er 1.75 og veide 65 kg da jeg ble gravid. I uke 39 nå og ligger på rundt 81 kg. :) Så lagt på meg ca 17 kg. Da jeg ammet sist, raste kiloene av. Så tror jeg renger litt ekstra og gå på?
 
Denne er fin/nyttig: https://nhi.no/familie/graviditet/symptomsjekker/vektokning-i-svangerskapet/
Gikk ned 3 kg første trimester, opp 9 2.trimester og har mer eller mindre stagnert nå i tredje [emoji57] jordmor var litt bekymret, mest for om eg har det bra, baby får nok.

Tror sjelden eg har spist så sunt som siste ukene da (eller, hmmm....lite proteiner/kjøtt og mye karbohydrater i form av brød/knekkebrød med leverpostei eller sjokade). Så brukbart med næring iallefall, om litt lite energi [emoji4] pluss at eg tar kosttilskudd, må bare bli flinkere med tranpillene [emoji14]
 
Jeg har gått opp 8 kg. Alle gikk jeg opp i 2 trimester. Har ikke gått opp de siste 4 ukene, men i andre trimester gikk jeg jo opp 1 kg i uken og sånn!
 
13 kilo! Sist gikk jeg opp 8, og ned 12 de første månedene etter fødsel, så det gjør meg ikke så veldig stressa.
Forskjellen denne gangen er at jeg har gått opp i vekt i første trimester også. Største vektøkningen kom i andre trimester, men nå i tredje trimester har den stagnert.
 
Blir så misunnelig når jeg ser hvor lite dere har gått opp:sorry: 26 kg har jeg gått opp:inpain:

Har etter jeg ble ei dundre på hundre lagt om kostholdet og beholdt samme vekt i en måned.
Fikk påvist svangerskapsdiabetes for 2 dager siden så godt jeg klarte å legge om kostholdet:shy: Ikke alltid like lett nå cravingsa kommer:inpain::inpain:men Skyr og vann er like godt det:banghead: :joyful::joyful:

34+0 i dag:happy::happy:
 
Blir så misunnelig når jeg ser hvor lite dere har gått opp:sorry: 26 kg har jeg gått opp:inpain:

Har etter jeg ble ei dundre på hundre lagt om kostholdet og beholdt samme vekt i en måned.
Fikk påvist svangerskapsdiabetes for 2 dager siden så godt jeg klarte å legge om kostholdet:shy: Ikke alltid like lett nå cravingsa kommer:inpain::inpain:men Skyr og vann er like godt det:banghead: :joyful::joyful:

34+0 i dag:happy::happy:
Ville ikke stresset for mye over det.
Så lenge baby har det bra og du har det bra er det viktigst :Heartred
Vekten går det ann å få styr på siden :)

Skjønner det med craving, er ikke lett når det er søte og fete ting man har mest lyst på :rolleyes:

Vi er like langt på vei og jeg syntest i hvertfall at det går fort framover, så vi har ikke lenge igjen nå:joyful:
 
Blir så misunnelig når jeg ser hvor lite dere har gått opp:sorry: 26 kg har jeg gått opp:inpain:

Har etter jeg ble ei dundre på hundre lagt om kostholdet og beholdt samme vekt i en måned.
Fikk påvist svangerskapsdiabetes for 2 dager siden så godt jeg klarte å legge om kostholdet:shy: Ikke alltid like lett nå cravingsa kommer:inpain::inpain:men Skyr og vann er like godt det:banghead: :joyful::joyful:

34+0 i dag:happy::happy:
Så utrolig flink du er!
Har også prøvd å legge om kostholdet, men det er absolutt ikke lett. En gravid kropp ønsker seg jo masse karbohydrater, så det søte frister mest.
 
Ville ikke stresset for mye over det.
Så lenge baby har det bra og du har det bra er det viktigst :Heartred
Vekten går det ann å få styr på siden :)

Skjønner det med craving, er ikke lett når det er søte og fete ting man har mest lyst på :rolleyes:

Vi er like langt på vei og jeg syntest i hvertfall at det går fort framover, så vi har ikke lenge igjen nå:joyful:

Du har så rett:happy: Kan ikke stresse på vekta, det viktigste er nå å holde blodsukkeret i sjakk og passe på at Lillegutt har det bra:Heartblue

Syns tiden har stått litt stille nå, men nå fremover tror jeg den kan gå litt fortere da det er så mye som skjer nå med oppfølging og flytting:joyful:

Så utrolig mye å se frem til:joyful::joyful:
 
Så utrolig flink du er!
Har også prøvd å legge om kostholdet, men det er absolutt ikke lett. En gravid kropp ønsker seg jo masse karbohydrater, så det søte frister mest.

Takk:Heartred Endelig har samboer og forstått at han og må bidra ved å IKKE spise eller drikke ting som frister. Like vanskelig det:hilarious: men da er den største jobben gjort egentlig:happy:
 
Du har så rett:happy: Kan ikke stresse på vekta, det viktigste er nå å holde blodsukkeret i sjakk og passe på at Lillegutt har det bra:Heartblue

Syns tiden har stått litt stille nå, men nå fremover tror jeg den kan gå litt fortere da det er så mye som skjer nå med oppfølging og flytting:joyful:

Så utrolig mye å se frem til:joyful::joyful:
Helt enig :)

Jeg syntes ukene flyr forbi :joyful:

Vi følger med på så å og leser i svangerskaps boken hver uke om hva som er nytt med lille i magen. Vi gjør det hver onsdag før vi legger oss sluk at vi vet hva som er å vente i uken som kommer, får tiden til å gå raskere syntest jeg :)
Har vært sykemeldt i ett par måneder nå, så var veldig redd for at tiden skulle stå stille når man ikke kommer seg noe særlig ut og man må ligge mye i ro...

Vi får lage en tråd når babyene våre har kommet og vi har kommet oss etter fødselen hvor vi kan oppmuntre og motivere hverandre til å gå med i vekt :happy:
 
Takk:Heartred Endelig har samboer og forstått at han og må bidra ved å IKKE spise eller drikke ting som frister. Like vanskelig det:hilarious: men da er den største jobben gjort egentlig:happy:
Min har ikke forstått det enda :facepalm:
Han kan komme hjem med sjokolade midt i uken og si det er til oss begge, men vi begge vet at det er det ikke :hilarious:
 
Helt enig :)

Jeg syntes ukene flyr forbi :joyful:

Vi følger med på så å og leser i svangerskaps boken hver uke om hva som er nytt med lille i magen. Vi gjør det hver onsdag før vi legger oss sluk at vi vet hva som er å vente i uken som kommer, får tiden til å gå raskere syntest jeg :)
Har vært sykemeldt i ett par måneder nå, så var veldig redd for at tiden skulle stå stille når man ikke kommer seg noe særlig ut og man må ligge mye i ro...

Vi får lage en tråd når babyene våre har kommet og vi har kommet oss etter fødselen hvor vi kan oppmuntre og motivere hverandre til å gå med i vekt :happy:

Jeg har selv vært sykemeldt siden april og jeg vil så mye mer en jeg klarer. Dagene kan gå fort med god hvile og Netflix her :happy: Men passer på at jeg kommer meg ut og går en runde eller to i nabolaget:happy::happy:

Liker ideen på tråden:D
 
Back
Topp