Vektøkning

Opp ca 24 kg nå [emoji17] de siste 5 kg kom som sjokk over natten, men virker ikke som de er vann som dukket opp heller.
 
33+3 og har gått opp 12kg. :/
 
37+4 og fortsatt på +10-10,5kg (varierer fra dag til dag).

Jeg hadde aldri trodd jeg skulle si det men det er nesten så jeg skulle ønske jeg kunne legge på meg litt. Vekten har stått stille i 4 uker, igjen, og jordmor virket nesten bekymret over symfysemålet sist kontroll.
 
35+5, +10kg. Vekta har egentlig stått stille siden uke 28, men virker ikke som jm bekymrer seg for det. Bekymrer meg ikke for det selv iallefall. Var på ekstra kontroll i uke 34, da var det jm student som tok symfysemålet. Syns det ser ut som deg har flatet ut litt, så er spent på når jm skal ta symfysemålet neste gang om det bare er forskjell på hvordan de måler. Tror egentlig det, så er egentlig ikke bekymret:)
 
Last edited:
37+4 og fortsatt på +10-10,5kg (varierer fra dag til dag).

Jeg hadde aldri trodd jeg skulle si det men det er nesten så jeg skulle ønske jeg kunne legge på meg litt. Vekten har stått stille i 4 uker, igjen, og jordmor virket nesten bekymret over symfysemålet sist kontroll.
Hvorfor var hun bekymret tror du? Hvor ligger du på symfysemålet?:)
 
Hvorfor var hun bekymret tror du? Hvor ligger du på symfysemålet?:)

Symfysemålet er på ingen måte lavt, jeg ligger nederst på det lyselilla feltet over streken, men det hadde ikke gått nok opp fra forrige kontroll. Det fulgte ikke sin egen kurve helt. Hun sa at det antagelig var fordi hun har lagt seg ned i bekkenet da men ville muligens bevise meg til sykehuset lilevel. Jeg skal tilbake på onsdag så vi får se da :) Jeg var på UL 2 dager før den forrige kontrollen og hun ble estimert til 3600-3700 og hadde det helt fint, så jeg er igrunnen ikke så veldig bekymret selv. Men det er jo selvfølgelig ikke bra om hun slutter å vokse, da.
 
Symfysemålet er på ingen måte lavt, jeg ligger nederst på det lyselilla feltet over streken, men det hadde ikke gått nok opp fra forrige kontroll. Det fulgte ikke sin egen kurve helt. Hun sa at det antagelig var fordi hun har lagt seg ned i bekkenet da men ville muligens bevise meg til sykehuset lilevel. Jeg skal tilbake på onsdag så vi får se da :) Jeg var på UL 2 dager før den forrige kontrollen og hun ble estimert til 3600-3700 og hadde det helt fint, så jeg er igrunnen ikke så veldig bekymret selv. Men det er jo selvfølgelig ikke bra om hun slutter å vokse, da.
Nei, det er jo selvfølgelig ikke bra hvis hun slutter å vokse. Men når hun hadde det fint to dager før jm timen er det sikkert fordi hun har lagt seg lengre ned, men er jo bestandig greit at de følger litt ekstra med:)
 
I uke 28 hadde jeg gått opp 9 kg. Før graviditeten veide jeg 58 kg. 167 høy og BMI på 20,8. Nå er jeg i uke 33 og kiloene har sikkert rast på enda mer [emoji26] Hadde vært mer av interesse å vite hva folk veide både før og nå for å få et mer rett bilde å sammenligne på hva som er normalt.

Nytter ikke å sammenligne seg med andre siden det er så forskjellig fra person til person! :)
 
37+3, +10kg (15kg fra bunn). Flydd opp 2 på 2 uker!
 
Nytter ikke å sammenligne seg med andre siden det er så forskjellig fra person til person! :)
Selvfølgelig forstår jeg det, men de som er overvektige før graviditeten bør gjerne ikke gå opp så mye som de som er undervektig/normalvektig før graviditeten. Høyde spiller også en rolle så tenkte bare å høre litt hvor folk lå å kanskje få et litt mer "riktig" bilde på de som ligger på ca samme startvekt og høyde som meg. Vet jo at det ikke er noen fasit uansett.
 
Jeg har lagt på meg ca 12 kg frem til nå 35+6
Rart jeg ikke har lagt på meg mer.. syns det er sykt godt med kransekakestang om dagen :p
 
Har fortsatt ikke vært på vekta, men jeg kjenner jo at jeg er tyngre. Nå begynner jeg nesten å bli litt nysgjerrig på hvor mye ekstra jeg bærer på. :woot:
 
Back
Topp