Vektøkning

AnneS

Forumet er livet
VIP
Vi som prøver :)
Desemberlykke2017
Jeg er bare litt nysgjerrig, men dere trenger ikke svare hvis dere ikke er komfortable med det :) Nå nærmer de fleste seg halvveis, eller passert, og da lurer jeg på om dere har lagt på dere noe, evnt hvor mye?

Selv er jeg 20+5 og er +5kg :p ved sist svangerskap la jeg til sammen på meg 11,5kg (med en baby på litt over 4kg), men tror jeg passerer det denne gangen ;)
 
Jeg er 20+5 og har lagt på meg 4-4,5 kg. Jeg er usikker på når før-vekten er fra så det er ikke helt nøyaktig. Jeg har i hvert fall lagt på meg 1,5 kg siden uke 10.
 
+1,3 kg (16+5) dersom jeg tar utgangspunkt ut ifra startvekten. Gikk ned 2,3 kg fra uke 2-13, så +3,1 kg dersom jeg regner fra den laveste vekten jeg hadde.
Gikk opp 15 kg forrige svangerskap, baby på 4,6 kg. Håper å holde meg til det samme denne gangen :)
 
Jeg la på meg 1,5-2kg frem til uke 17 eller noe, så har resterende kommet på på et blunk nå :hilarious:
 
Jeg la på meg 1,5-2kg frem til uke 17 eller noe, så har resterende kommet på på et blunk nå :hilarious:
Bra det ikke bare er meg :p +3,1 kg på to uker :arghh:
 
Har ikke vekt hjemme, men når jeg var å fikk intravenøs for ca tre uker siden var jeg gått ned hvertfall 10kg. Hadde heldigvis godt med reserver.
Ikke lenge til neste kontroll så blir spennende å se hvor mye jeg har gått opp nå som jeg ikke spyr hele tiden.. Om jeg ikke har gått særlig opp må det skyldes at jeg ikke tåler brus og ikke liker sjokolade lengre [emoji23]
 
Er halvveis og fortsatt -11kg på vekta, så må spise alt jeg kommer over for å gå opp :)
 
-5, så +5. Endte på +23 sist, det skal jeg IKKE nå! [emoji14]
20+2!
 
Last edited:
Jeg er 18+2 og har lagt på meg 7 kg. La på meg tilsammen 20 kg forrige svangerskap, og da gikk jeg opp ganske likt som nå. Mistet 11 kg på barselavdelingen og de 9 siste forsvant i løpet av to måneder eller noe:D håper kiloene går like fort av igjen denne gangen, men er litt redd for at det blir litt tyngre:facepalm:
 
Jeg er 19+6.... - 6,4kg nå, har vært nede i -7. Gikk opp totalt 12 kg med første mann, men da la jeg på meg hele veien[emoji849]
 
Jeg er 17+2 idag og har ca lagt på meg 4-5kg til nå ;) men mye mer aktive denne gang en med datteren min :)
 
Jeg var hos jordmor forrige mandag, hun synes jeg så såpass slank ut at hun ikke orket å veie meg engang, så jeg vet ikke [emoji29] men tror nå selv at jeg har lagt på meg 2-3 kilo siden uke 7 (sist jeg ble veid)
 
Gikk ned 6kg i første trimester, nå har jeg gått opp 3,5kg igjen, så er på -2,5kg siden før graviditeten.
 
Jeg har ca +8 kg til nå.. Sist svangerskap gikk jeg ned nesten 20kg frem til jeg var halvveis (er overvektig, og gutten vokste godt og vel) men innen svangerskapet var over var jeg kommet opp nesten i startvekten. Hadde nesten samme utgangspunkt denne gangen, men nå har jeg ikke tatt av et eneste kilo, kun lagt på meg. Nå er det jo tvillinger og jeg er konstant sulten..
 
25kg opp forrige svangerskap [emoji85] 20+2 dager nå og 7 kg opp. Startvekten er dessverre høyere denne gangen, så satser på ikke samme økning.

Mamma gikk opp 25 i alle sine 3 svangerskap, så ja - vi får se da [emoji58][emoji87]
 
Gikk litt opp frem til uke 12, men har gått ned nesten alt igjen etter det.
(når jeg slipper å spise bort kvalmen).
Uke 18 og opp 0,3kg.
 
Jeg var hos jordmor forrige mandag, hun synes jeg så såpass slank ut at hun ikke orket å veie meg engang, så jeg vet ikke [emoji29] men tror nå selv at jeg har lagt på meg 2-3 kilo siden uke 7 (sist jeg ble veid)
Så flott egentlig :) jeg har aldri skjønt helt hvorfor man må veie så ofte gjennom svangerskapet egentlig?
 
Back
Topp