Veien mot drømmenurket med litt hjelp

Gratulerer med to uker med nydelige Leah
 
Haha ja. Hadde full kontroll på alt - planlagt fødebagen til og med [emoji14] Men nei.. Så kjøpte en pysj i 40 da jeg var innom BarnasHus for en ammeBH og bestilt litt på nett utenom det jeg har fått :)

Ser henne noen sekunder innimellom når masken skal byttes eller justeres [emoji173]️
Da blir det nok godt å snart få se hele ansiktet hennes hele tiden [emoji7]
 
Gratulerer som mamma og gratulerer med 2 uker allerede til lille Leah :Heartred Det blir nok godt når hun kommer over i åpen seng og blir kvitt maska :Heartpink
 
Gratulerer så mye [emoji173] Godt det gikk så bra som det gikk
 
Leah 16 dager og mammas tanker om alt rundt denne graviditeten, og nå tiden på nyfødtintensiven

Vekt: 1404 gram

Leah vokser seg stor og overrasker stadig. Idag hadde vekten økt med 70 gram siden igår og dagen før med 75 gram. Satser på det roer seg litt etterhvert, men for nå er det supert! Hun ligger fortsatt i kuvøsen sin, men vi skal mase på at den blir byttet ut med åpen seng da hun stadig er varm. Igår hadde hun temp på 37.7 når jeg kom inn som resulterte i metningsfall en stund og puls på 220. Ikke gøy for mammaen. Endte med å måtte legge henne uten noe tepper over seg = null støtte. Og det går ikke i lengden for premature. Hun takler det heldigvis (som regel) fint. Idag var temperaturen OK, men vi kjemper stadig med disse sykepleierene for å få de til å ikke pakke inn og gjøre andre ting som vi som foreldre ser bedrer hverdagen hennes.

Vi syns det er veldig frustrerende med alle de ulike sykepleierene som er her. Noen er veldig flinke til å lytte til oss som foreldre og la oss gjøre det vi kan, mens andre nærmest kjefter om de mener vi gjør for mye selv. Så ja. Etter en prat med det psykologiske teamet her så ble vi enige om å skrive en liten lapp som raskt forklarer hennes behov - at hun fort blir varm, trenger litt økt oksygen (ligger ellers på romluft) ved stell/håndtering, at vi foreldre løfter (heller kan observeres/støttes av sykepleieren), at hvis metningen faller er det trolig bare luft i magen som må dras opp (egne sprøyter ifm matsonden) osv :) Ting vi er drittlei av å gjenta, samtidig som vi bekymrer oss for når vi ikke er der. Håper det kan lette litt mine problemer ift å forholde seg til nye mennesker, lei av å repetere meg selv konstant.

Utenom det sliter jeg litt med alt dette rundt tiden før, under og nå etter gravditeten. Syns det er blitt litt i overkant mye uflaks og nedturer på veien. Først 2,5 år med prøving som endte i kaos med 4 vonde forsøk i Porsgrunn. Så en graviditet full av oppkast og bekkensmerter. Og nå prematur fødsel med 8-10 uker på nyfødtintensiven før vi får startet familielivet. Hvorfor skal vi liksom få alt? :( Kanskje derfor jeg forventer at hun hvert øyeblikk plutselig kan bli dårlig..
 
Jeg er sikker på at det bare blir bedre og bedre fremover for dere nå, når dere endelig kan begynne familielivet i ny leilighet sammen med Leah ❤️ Sender over masse styrkeklemmer deres vei, du er sterk Victoria ❤️
 
Fy søren for en styrke du viser som mamma, Victoria[emoji173]️ det er helt rått å følge med! Og her ser man virkelig at mammahjertet vet best for den lille snuppa si! Skjønner det tærer på, men fortsett å benytt dere av psyko-teamet[emoji1374] Leah viser seg fra sin beste side, og dette går akkurat den veien som det skal... heier så utrolig mye på dere[emoji173]️ og med Leah sin vilje og styrke, så skal du se at dere om ikke så alt for lenge får starte det etterlengtede familielivet i ny leilighet[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
 
Fy søren så sterk du er[emoji173]️[emoji173]️
Lille Leah har vært superheldig med mamman sin[emoji173]️

Snart får dere starte på livet dere har drømt om[emoji7]
 
❤️❤️
 
Snart vet du, snart :Heartred får dere komme hjem :Heartred

Jeg kjenner igjen mange av følelsene, selv om min lille ikke var så prematur.
 
Massevis av styrke og kjærleik sendes din vei [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
 
Kjære vakre Victoria, du er kanskje en av de sterkeste jeg vet om, og en fantastisk mamma for vesle Leah ❤️

En kan spørre seg hvorfor akkurat du skulle oppleve alt dette? Og kanskje svaret er fordi du er så sterk, og fordi du tåler det som andre ikke gjør? Ikke godt å si hvorfor dere fikk alt, men om det er noen som kan bli utsatt for noe slikt og fortsatt komme ut i den andre enden som verdens beste mamma, så er det deg, uten tvil! ❤️

Benytt deg av psyko-teamet og ta en dag av gangen, og vips, før du vet ordet av det så starter familielivet hjemme i egen kåk ❤️

Klem i fleng!
 
stor klem
 
[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
 
Du er så sterk [emoji813]️ og Leah er så fin!
 
1D932254-BBAC-4EC1-B6DE-BEB80B277AB0.jpeg


Imorgen er hun allerede 4 uker! Herregud som tiden flyr.. 1816 gram idag og spist en del fra puppen allerede. Idag måtte vi stoppe sonden da hun tydelig var mett før de siste 5-10 ml var rent ned i magen.
 
Back
Topp