Veien mot drømmenurket med litt hjelp

Å kjære vene! Her har det virkelig skjedd ting! Gratulerer så mye med ei sterk lita jente, Victoria❤️ Håper virkelig alt fortsetter å gå bra for dere fremover! Tenk, nå er du mamma❤️❤️
 
Overflytting igjen
Nå er jeg skikkelig fortvila, og regelrett sinna. Imorgen blir vi flyttet over til AHUS etter kun 6 dager på Ullevål. Det blir tredje sykehuset på frøknas knappe 10 dager imorgen. Det føles så unødvendig og hensynsløst mot oss som foreldre. Flytting betyr nye rutiner, nytt sted å bo, en annen hverdag og mange nye fjes. Ikke hva vi hadde sett for oss ennå. Blir stresset av bare tanken..
 
Leah 9 dager

Idag har frøkna tatt igjen fødselsvekten og veide 1185 gram idag :) Spiser og bæsjer godt, men sliter en del med luft i magen. Både pappaen og jeg har hatt henne ute i kenguru idag, 3 timer hver.

Hun er en sterk og sta frøken som sier ifra når noe ikke er bra. Og sover søtt når vi pakker henne godt inn. Helt perfekt i våre øyne ❤️

4BBB7121-FF28-4550-8163-21F66FADDE0D.jpeg
E394E5F6-A78B-4B32-B541-6A8060AD5ED3.jpeg
 
Nydelige lille prinsessa:Heartred
Lykke til med overflyttingen i dag:Heartred
 
Oioi!! Her har det skjedd mye siden sist jeg var innom og tittet [emoji33] Gratulerer så mye som mamma for en nydelig og sterk frøken! [emoji173]️ Håper hun fortsetter i samme retning fremover. Vet dere hvor lenge de regner med at dere må «bo» på sykehuset?
 
Oioi!! Her har det skjedd mye siden sist jeg var innom og tittet [emoji33] Gratulerer så mye som mamma for en nydelig og sterk frøken! [emoji173]️ Håper hun fortsetter i samme retning fremover. Vet dere hvor lenge de regner med at dere må «bo» på sykehuset?

Vi blir nok minst til uke 34-35 (5-6 uker til), men da hjem med avansert hjemmesykepleie. Trolig blir det uke 36-37z
 
Ble visst ikke overflytting allikevel.. Bare kaos. Så vi blir foreløig værende på Ullevål.
 
Ble visst ikke overflytting allikevel.. Bare kaos. Så vi blir foreløig værende på Ullevål.
Herregud! Så mye fram og tilbake da. Hva forsvarer de dette kaoset med? Stress og uvitenhet er absolutt ikke hva dere trenger nå:mad:
 
Herregud! Så mye fram og tilbake da. Hva forsvarer de dette kaoset med? Stress og uvitenhet er absolutt ikke hva dere trenger nå:mad:

Legene bare beklager.. Er jo ikke de som er ansvarlig for at det ble sånn. Men men, for Leah sin skyld får vi prøve å ikke la det påvirke oss for mye.
 
Hun ser så liten og perfekt ut på profilbildet ditt ❤️
 
Leah 2 uker! ❤️

Hvor ble det av tiden? 2 uker er frøkna blitt, 2 uker med mye tårer og glede. Hun har siden fødsel vært stabil, noe som så klart ikke er en selvfølge. Vi er heldige og stolte, for det kunne vært så mye verre når situasjonen ble som den ble.

Tenk - på fredag som kommer skulle jeg vært 30 uker! Det er rart å tenke på her jeg sitter med en liten baby, fulle pupper og ingen mage utenom henget over keisersnittet.

639515ED-E336-4156-83CC-6DDAAC5ED328.jpeg


Idag settes trolig pustehjelpen ned ytterligere og det er ikke lenge til vi er kvitt den helt. Neste steg er da nesegrime med litt oksygen. Og så er det ikke lenge til vi kan krysse av vekt på 1500 gram som trolig blir flytting over i åpen seng. Det gleder vi oss til, alt blir så mye lettere da.

Og hu mor har i kjent stil handlet/kjøpt en del i det siste:

0B089819-3BBF-4FFE-8762-9C268735518E.jpeg


Alt på bildet over er bomull og str 44. 6 bodyer fra HM, 2 hvite bukser + 2 luer fra Lindex. Venter på pakke fra KappAhl med 2 rosa bukser med fot og et beige sett med body + bukse. Mamma har også handlet 2 pysj i 44, så utenom at vi sikkert kjøper en pysj eller to til så har vi nok en grei mengde når den størrelsen skal brukes.

6C5D36BD-C02D-4A96-9CE2-B1027F00CB40.jpeg
BC5A4365-A60C-45C5-A9F3-BDB9E9CAFDCE.jpeg
5ADF853B-5E4C-43E4-9ED8-656AD2D68BD2.jpeg


Alt over her er ull i str 40/44 fra Joha. Utenom den rosa pysjen er alt blitt gitt i gave! Majoriteten fra termingruppen her inne.. ❤️ Kjøper sikkert en body til, ellers holder nok det disse ukene hun skal ligge åpent og trenger varme.

Må også få kjøpt et lammeskinn som er litt mindre (nøstebarn sitt er jo så svært) til å ha senere når hun skal i åpen seng uten varme. Og Stokke flexi badebalje til vi skal hjem. Utenom det er jeg faktisk ferdig og glad jeg var der før fødsel. Nå skal bare jenten min vokser og leiligheten overtas, så kan vi 3 starte familielivet ordentlig :)
 
Last edited:
[emoji813]️
 
Så fin oppdatering og så mye lekkert du har kjøpt!
Fine heldige lille Leah! ❤️

Gratulerer med 2 uker! :D
 
Gratulerer med 2 uker med en stabil Leah [emoji173]️
 
Så utrolig godt å høre at alt går bra med dere [emoji173]️ Og så må jeg humre litt over at hun kom så tidlig når mor egentlig hadde fuuull kontroll på alt av klær på forhånd [emoji28] Regner ikke med du hadde kjøpt inn så mye i prematur størrelse (naturlig nok). [emoji14] Så koselig av termingruppa å ordne gave til dere [emoji173]️ Har dere sett henne uten pustemaska før, eller blir det første gangen når hun kobles av den og over til nesegrime?
 
Så utrolig godt å høre at alt går bra med dere [emoji173]️ Og så må jeg humre litt over at hun kom så tidlig når mor egentlig hadde fuuull kontroll på alt av klær på forhånd [emoji28] Regner ikke med du hadde kjøpt inn så mye i prematur størrelse (naturlig nok). [emoji14] Så koselig av termingruppa å ordne gave til dere [emoji173]️ Har dere sett henne uten pustemaska før, eller blir det første gangen når hun kobles av den og over til nesegrime?

Haha ja. Hadde full kontroll på alt - planlagt fødebagen til og med :p Men nei.. Så kjøpte en pysj i 40 da jeg var innom BarnasHus for en ammeBH og bestilt litt på nett utenom det jeg har fått :)

Ser henne noen sekunder innimellom når masken skal byttes eller justeres ❤️
 
Back
Topp