Veien mot drømmenurket med litt hjelp

[emoji177][emoji177][emoji177][emoji177] stor klem [emoji173]
 
13 dpo

Ingen tvil om hva som skjer her :(

IMG_6219.jpg
 
Planen videre

Med negativ test nå (måtte bare dobbeltsjekke så klart) og dalende temperatur pluss det gjenkjennelige dagen-før-tanta ubehaget, er nok januarbaby et lukket kapittel. Da ser vi frem mot neste sjanse.

Da jeg ikke hadde hatt plass før rundt starten/midten av juni (og neste mens ikke kommer før langt ute i juni) blir det ingen forsøk før sommeren. Håper da heller på forsøk i slutten av juli. Er det forresten mulig å begynne på sprøyter før de åpner om de har åpnet innen dag 9 kontrollen? Satser på en rolig sommer vil gjøre susen. Planlegger også sykemelding i rugetiden da det er siste forsøk (og hektisk på jobb de eventuelle ukene). Antar også tanken er 2 egg inn om vi får så mange å sette inn.

Begynner derfor på letrozol syklusdag 2-6 (trolig onsdag til søndag) og forventer EL mellom dag 17-21, den var veldig sen denne runden. IKM rundt 20/6 og jeg tar da mulig en siste runde med letrozol om vi ikke klarte det i juni. For da er tanta forventet slutten av juli igjen som passer godt med IVF. Om jeg ikke får EL blir det provera 10 dager før antatt startdato med sprøyter. Fortsetter med akupunktur under stimulering/venting på eggløsning og etter eggløsning. Og gjenopptar tempingen om 1-2 uker for å sjekke EL. Tenker ikke teste med tester denne runden da symptomene har vist seg å stemme godt med eggløsning.

Så får vi til sist se hvordan det går med humpebiten, sett tidligere problemer. Men i det siste er det jeg som ikke har orket, så det lover jo godt for hans del ;)
 
Godt å ha en plan videre :)
Håper dere får en fin sommer hvor dere kan nyte hverandre og tiden frem til nye muligheter kommer ❤️
 
Og der ble det CD 1 med tanta midt i konfirmasjon, 2 dager før tiden, men 2 dager senere enn forrige måned.
 
Så utrolig leit at det ble tr-besøk. [emoji20]
 
Så utrolig leit at det ble tr-besøk. [emoji20]

Ja, men med den tempen så var det dessverre forventet. Får satse på slutten av februar heller ;)
 
CD 2 - letrozol

Første 2 tabl med letrozol tatt, så da ble det mandag-onsdag med forventet eggløsning mellom 30/5-3/6 cirka :) Når det først var så tydelig at det ikke gikk veien fikk jeg i hvertfall starte syklusen litt før. Eneste som kan være litt krise er jo om EL kommer før dag 17 denne runden (er nemlig bortreist 23-29/5, men får lagt inn noe 29/5 på kvelden ;) Temper som normalt denne runden, men gidder ikke tempe før om ei ukes tid.
 
Masse lykke til denne runden. Følger spent med og heier :D Er selv på CD14 idag, hadde el-smerter igår så håper da :)
 
Jeg heier virkelig på deg og håper det til slutt ender med en baby på deg, men tror du ikke det hadde vært best å roet ned litt på all denne testingen? Både temping, el og g.tester? Bare ta det litt mer som det kommer. Skjønner at du må ta medisin for å få i gang el, men det går liksom over stokk og stein og du må da bli helt utslitt.
 
Jeg heier virkelig på deg og håper det til slutt ender med en baby på deg, men tror du ikke det hadde vært best å roet ned litt på all denne testingen? Både temping, el og g.tester? Bare ta det litt mer som det kommer. Skjønner at du må ta medisin for å få i gang el, men det går liksom over stokk og stein og du må da bli helt utslitt.

Hehe du har helt rett. Droppet jo EL testene til slutt og bare fulgte magefølelsen. Og testet ikke etter 11 dpo denne runden, ventet på bare på tempen. Men blir ikke EL tester denne runden, kun temping før EL.
 
Diskuterte litt med legen ang blodfortynnende, han skulle komme tilbake til meg ;)
 
CD 3

Lite spennende. Hjemme fra jobb idag grunnet dårlig mage og smerter (lik som 5 dpo natta). Så da blir det film og sove :)

Dag 2 av 5 på letrozol.
 
CD 6

Og fortsatt dårlig gitt. Holdt på med magesmerter og dårlig mage siden natt til tirsdag. Vanligvis kommer disse smertene kun på kvelden/natten, men nå har de kommet med jevne mellomrom hele dagen. Men fikk en pause mellom slagene på 17. mai så fikk sett toget og vært litt sosial. Men på middag hos pappa etterpå var jeg nok mer på doen til tider enn utenfor. Likevel en grei dag tross forholdene.

Ferdig med letrozolkur idag :)
 
CD 6
Og fortsatt dårlig gitt. Holdt på med magesmerter og dårlig mage siden natt til tirsdag. Vanligvis kommer disse smertene kun på kvelden/natten, men nå har de kommet med jevne mellomrom hele dagen. Men fikk en pause mellom slagene på 17. mai så fikk sett toget og vært litt sosial. Men på middag hos pappa etterpå var jeg nok mer på doen til tider enn utenfor. Likevel en grei dag tross forholdene.

Ferdig med letrozolkur idag :)

Det er ikke pillene du reagerer på da?
 
Det er ikke pillene du reagerer på da?

Rart om det er de, har jo tatt letrozol flere ganger uten noen bivirkning. Men har en sensitiv mage (IBS) så kan forklares av så mye.. Sikkert litt stress inne i bildet også. Kroppen sa bare stopp.
 
Rart om det er de, har jo tatt letrozol flere ganger uten noen bivirkning. Men har en sensitiv mage (IBS) så kan forklares av så mye.. Sikkert litt stress inne i bildet også. Kroppen sa bare stopp.

Kjipt er det uansett. Håper du blir bedre snart!
 
Kjipt er det uansett. Håper du blir bedre snart!

Ja, litt lei nå.. Har egentlig eksamen mandag, men den droppet jeg. Kommer meg ikke til Bergen sånn jeg er nå, så utsatte reisen noen dager da jeg har eksamen mandagen etter også.
 
CD 8

En hel uke siden mensen allerede altså! Med dårlig form og jobb kun mandag denne uken (hjemme tirsdag - fredag, minus onsdag så klart) har egentlig tiden flydd litt av sted. Fra mandag til torsdag brukte jeg nok majoriteten av tiden min på do uansett eller i (halv)sovende tilstand. Får håpe dpo-land om noen uker går like raskt :p

Siste tabletter med letrozol ble tatt fredag. Holdte på å kaste opp på morgenen flere dager på rad nå, men slapp heldigvis unna med skrekken. Stressa med hva jeg skulle gjort med tablettene da... Ellers ble jeg enig med samboer om å IKKE ta letrozol neste måned, heller se hva kroppen finner på og tempe. For kommer ikke EL så blir det proverakur rundt 21/7 med mensen 31/7 slik at vi akkurat rekker prøvestart med sprøyter 1/8 med kontroll 8/8 når de åpner igjen ;) Høres jo fornuftig ut det etter 4 kurer på rappen + 2 IVF inni der også nå siden november.. Juli får bli frimåned fra medisiner og heller nytes ❤️

IMG_6231.JPG
 
Back
Topp