~Tvillinger eller flerlinger~

Formen er bra, men trøtt om kveldene og innmari god matlyst ;) jeg kjente liv i uke 15- føltes ut som noen kilte meg på innsiden av magen :)
 
Har dere tenkt noe på vogn? Er jo litt annerledes enn å kjøpe en vanlig enkel vogn..hehe:) jeg tror jeg skal kjøpe min brukt.. Er himla dyrt med nye og antakeligvis trenger vi den vogna bare denne gangen;)
 
Da får jeg vel hive meg med i denne tråden :p Var på OUL i dag og fikk se 2 små jenter <3 Litt spesielt å ha gått nesten halve svangerskapet i den tro at det bare var en, men jeg har ikke vært på kontroll siden jeg var hos fastlegen i uke 8 (ble ikke gjort UL), og helt ærlig synes jeg ikke magen min er sååå stor :p Jordmor fikk derimot mistanke med en gang hun så på magen min, fordi livmoren satt veldig høyt. Nå er det veeldig mye som må fordøyes her :p
 
Da får jeg vel hive meg med i denne tråden :p Var på OUL i dag og fikk se 2 små jenter <3 Litt spesielt å ha gått nesten halve svangerskapet i den tro at det bare var en, men jeg har ikke vært på kontroll siden jeg var hos fastlegen i uke 8 (ble ikke gjort UL), og helt ærlig synes jeg ikke magen min er sååå stor :p Jordmor fikk derimot mistanke med en gang hun så på magen min, fordi livmoren satt veldig høyt. Nå er det veeldig mye som må fordøyes her :p
Ojojoj, så spennende! Og så artig å få en slik overraskelse! Velkommen inn hit! :)Tenker det kan ta en stund før dere skjønner det! Hehe.. Gratulerer så masse med to jenter i magen <3 Jeg skal på OUL i neste uke, og gleeeeder meg sånn til å få vite hva det blir! :)
 
Da får jeg vel hive meg med i denne tråden :p Var på OUL i dag og fikk se 2 små jenter <3 Litt spesielt å ha gått nesten halve svangerskapet i den tro at det bare var en, men jeg har ikke vært på kontroll siden jeg var hos fastlegen i uke 8 (ble ikke gjort UL), og helt ærlig synes jeg ikke magen min er sååå stor :p Jordmor fikk derimot mistanke med en gang hun så på magen min, fordi livmoren satt veldig høyt. Nå er det veeldig mye som må fordøyes her :p
Så utrolig gøy. Har dere barn fra før? Gratulerer med dobbel lykke til deg også;)
 
Da får jeg vel hive meg med i denne tråden :p Var på OUL i dag og fikk se 2 små jenter <3 Litt spesielt å ha gått nesten halve svangerskapet i den tro at det bare var en, men jeg har ikke vært på kontroll siden jeg var hos fastlegen i uke 8 (ble ikke gjort UL), og helt ærlig synes jeg ikke magen min er sååå stor :p Jordmor fikk derimot mistanke med en gang hun så på magen min, fordi livmoren satt veldig høyt. Nå er det veeldig mye som må fordøyes her :p

Sier det her og: Gratulerer sååå mye <3 Det er fantastisk å få gå med to!
 
Takk for gratulasjoner, og gratulerer til dere andre som også venter flere <3 Fint å ha noen å dele erfaringer og opplevelser med :) Man føler seg jo egentlig ganske spesiell :)

Var også hos jordmor på første jordmorkontroll, som da naturlig nok heller ikke var innformert om tvillingene :p Jeg lurte litt på dette med tidlig sykemelding ved flerlingsvangerskap, og hun mente at det var vanlig å sykemelde i uke 22! Dette må jeg nesten si var dagens andre sjokk. Her har jeg vært i sååå fin form hele svangerskapet og var nesten forberedt på å være i jobb til jeg måtte ut i permisjon (hadde det vært en baby), og så kommer jordmor og vil sykemelde meg om 3-4 uker! :p Hun klarte ikke å finne retningslinjene for det, men skulle ordne med sykemelding med en gang hun fant ut av det. Hun mente da at jeg fra nå ikke skulle gå flere nattvakter, og at det da var full sykemelding etter uke 22.

Det føles så sært å skal sykemeldes når man føler seg i så god form. Men for all del, hvis det er det som anbefales, så gjør jeg det gladelig :) Ingen vits i å ta unødvendige sjanser. Og selv om jeg er i fin form nå, så kan det ha skjedd mye på noen uker.
Hvordan er det med dere andre i forhold til sykemelding?
 
Gratulerer så mye, kjenner igjen følelsen av sjokk ;)
Helsedirektoratet anbefaler at de med tvillinger går ut med svangerskapspenger i uke 20-23. Dette er "føre-var" prinsippet, for å unngå for tidlig fødsel. Svangerskapspenger er ikke det samme som sykemelding, fordi du er ikke syk, men du går ut pga risiko for babiene. Det er et skjema som enten jordmor eller fastlege må fylle ut. Du må ta med dette skjema og oversikt over lønnen din til NAV, så skal de ordne resten :) Jeg skal gjøre det i neste uke. Jeg går ut 7 februar ( uke 23) .
 
Jeg skal også ordne dette neste onsdag også gå ut 24 januar tenker jeg :) Jeg har vært 100% sm fra uke 8 pga hyperemesis og nå pga utmattelse. Når man går med to er det ekstra viktig å lytte til kroppen! :)
 
Ja..er spesielt å skal sykemelde seg så tidlig;) jeg er plaget medd sinnsyk hodepine.. Og det er hver dag..hele dagen..blir helt gal..jobber 100% og har en aktiv 2 åring ved siden av.. Så det er ikke mye rom for avslapping.. Skal til legen fredag..vet ikke hvor lenge jeg holder ut sånn som det er nå:( hva hadde dere gjort??
 
Jeg jobber 50% men sliter også med daglig migrene og bekkenløsning... Er 17+3 nå og blir det ikke bedring snart, så blir det vel 100% ila januar/februar. Har en jobb som krever opplæring, så det er ikke bare for meg å dra. Vikaren er allerede på plass, så det blir opplæring fortløpende nå. :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Ja..er spesielt å skal sykemelde seg så tidlig;) jeg er plaget medd sinnsyk hodepine.. Og det er hver dag..hele dagen..blir helt gal..jobber 100% og har en aktiv 2 åring ved siden av.. Så det er ikke mye rom for avslapping.. Skal til legen fredag..vet ikke hvor lenge jeg holder ut sånn som det er nå:( hva hadde dere gjort??

Hadde sykemeldt meg, du trenger all hvile du kan få :)
 
Hadde sykemeldt meg, du trenger all hvile du kan få :)
Off..jeg synes det er så fælt å spørre om sykemelding..vil helst at legen ska si at jeg må være hjemme:p men bør vell egentlig sykemeldes..tok egenmelding i dag..maktet ikke jobb.. Er så sykt sliten.. Sitter her med fremdeles hodepine..:(
 
Off..jeg synes det er så fælt å spørre om sykemelding..vil helst at legen ska si at jeg må være hjemme:p men bør vell egentlig sykemeldes..tok egenmelding i dag..maktet ikke jobb.. Er så sykt sliten.. Sitter her med fremdeles hodepine..:(

Husk at du har to små i magen som er første prio ;)
 
Hvilken tvillingvogn har dere tenkt på ? Lurer på om det blir TFK sin jeg !
 
Vi har fått anbefalt Easywalker duo av 3 forskjellige forhandlere. Tfk's ble vi ikke anbefalt da det var den tyngste og minst håndterbare vogna. Ikke vet jeg, null erfaring fra tvillingvogn, men vi går nok for Easywalker. :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Vi har fått anbefalt Easywalker duo av 3 forskjellige forhandlere. Tfk's ble vi ikke anbefalt da det var den tyngste og minst håndterbare vogna. Ikke vet jeg, null erfaring fra tvillingvogn, men vi går nok for Easywalker. :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Tusen takk, da skal jeg sjekke ut easywalker duo! Synes det er litt vanskelig å velge .. Har jo ingen erfaring i fra før med barnevogner :)
 
Back
Topp