Tvillingene ❤❤

Da har jeg vært på første vekstkontroll etter oul, 23+2! Herregud så gøy å se dem igjen :D ❤ guttene er nå 706g og 661g, og ligger GODT over snittet i størrelse :p no surprise der altså ;) legen sa at de ville vokse som vanlige babyer fram til uke 30ca og så mindre etter dette.

De har også flytta på seg. Før lå de i etasjen, men nå har de lagt seg på hver sin side. Tv1 ligger på min høyre side med hodet ned og beina opp , og tv2 ligger motsatt på venstre side. Så den jeg har trodd jeg kjente mest spark fra var altså den andre tvillingen. Så rart!

Måtte ikke ta glukosebelastningstest heller :)
Fikk du vite hvor mye større enn snittet de var nå? Type hvor manga dager terminen ville ha blitt flyttet om det hadde vært aktuelt.
 
Er jeg helt bak mål som ikke kjøper prematurstørrelse i «tilfelle»?
Tenker at jeg vil satse på at de ikke blir premature, så får sambo heller dra å handle prematurstørrelse HVIS de skulle komme for tidlig.
Liker ikke tanken på prematur :(
Tenker det er lurt å ha noe som de kan ha på seg om de blir så små. Tvillinger er jo ofte litt mindre enn de som bare får en i forhold til uker også.
 
Er det lite med jordmorkontroll 1 gang i måneden? Sist spurte hun meg om jeg ville ha neste kontroll om 3 uker eller 5 uker.
Synes det er litt drøyt med så lang tid, men de har det så travelt...
Jeg skal på sykehuset hver 4.uke til lege og jordmor og jordmor i kommunen midt mellom. Så blir hver 2.uke da.
 
Da har jeg vært på første vekstkontroll etter oul, 23+2! Herregud så gøy å se dem igjen :D ❤ guttene er nå 706g og 661g, og ligger GODT over snittet i størrelse :p no surprise der altså ;) legen sa at de ville vokse som vanlige babyer fram til uke 30ca og så mindre etter dette.

De har også flytta på seg. Før lå de i etasjen, men nå har de lagt seg på hver sin side. Tv1 ligger på min høyre side med hodet ned og beina opp , og tv2 ligger motsatt på venstre side. Så den jeg har trodd jeg kjente mest spark fra var altså den andre tvillingen. Så rart!

Måtte ikke ta glukosebelastningstest heller :)
Så bra at alt er bra med guttene og at de er så pass store. Jeg skal på først vektkontroll med trillingene mandag da er akkurat 24 uker, det blir godt å se hvordan de vokser.

Det med at de flytter på seg er en artig sak. Mine har flyttet på seg, jente pleier å ligge nederste på venstre side og hode tvers mot høyre lysken, den ene gutten lå på venstre side hode ned og bena opp og han andre lå på høyre side bena oppe og hode ned mot høyre lysk så han og jente lå hode mot hode. Det er han her på høyre side som pleier sparke hardeste, så noe dager ble det ganske stille fra han, jeg kjente bevegelsene men ikke de harde sparkene. I tillegg kjente jeg spark mot underlivet som var noe nytt siden ho pleier å ha bena mot høyre siden av magen og sparker.

Så ringte til sykehuset pga at jeg ble bekymret mindre bevegelser fra han på høyre. På sykehuset har det visst seg at ho jente har snudd seg helt nå hadde ho hode opp på høyre side og bena ned mot underlivet, de 2 andre lå som før. Så nå var de 2 på venstre side som hadde hode mot hverandre. Og heldigvis så det ut som at alle hadde det bra. Han som jeg var bekymret for hadde ganske greit han drakk fostervann under ul og nå er sparkene tilbake.
 
Er jeg helt bak mål som ikke kjøper prematurstørrelse i «tilfelle»?
Tenker at jeg vil satse på at de ikke blir premature, så får sambo heller dra å handle prematurstørrelse HVIS de skulle komme for tidlig.
Liker ikke tanken på prematur :(
Jeg har ikke kjøpt i 44. Kan liksom ikke se for meg at de blir så små :) jeg satser på at 50 holder!
 
Er det lite med jordmorkontroll 1 gang i måneden? Sist spurte hun meg om jeg ville ha neste kontroll om 3 uker eller 5 uker.
Synes det er litt drøyt med så lang tid, men de har det så travelt...
Jeg var på OUL uke 18 og vekstkontroll nå nettopp i uke 23. Skal på kontroll igjen akkurat 4 uker etter det. Var hos jordmor i uke 12, og skal for andre gang i uke 24. Men vurderer å avlyse , da jeg ikke helt skjønner hva jeg skal der bare en uke etter kontroll?
 
Fikk du vite hvor mye større enn snittet de var nå? Type hvor manga dager terminen ville ha blitt flyttet om det hadde vært aktuelt.
Nei vet du hva , siden hun jordmoren på oul i datasystemet hadde flytter ivf-terminen en uke fra 3/8 til 27/7, så ble det kluss i alle målingene! De klarte ikke fikse det, men skulle ordne det til neste gang. Men ifht terminen 27/7, som jeg altså ikke skal bruke, så lå de over likevel :p ene rett over og den største 6.9% over. Så spent på hvordan de egentlig hadde ligget.
 
Nei vet du hva , siden hun jordmoren på oul i datasystemet hadde flytter ivf-terminen en uke fra 3/8 til 27/7, så ble det kluss i alle målingene! De klarte ikke fikse det, men skulle ordne det til neste gang. Men ifht terminen 27/7, som jeg altså ikke skal bruke, så lå de over likevel :p ene rett over og den største 6.9% over. Så spent på hvordan de egentlig hadde ligget.
Skulle tro de kunne estimere alder uavhengig av hva som ligger i datasystemet:)
 
Erfaring me kiropraktor med bekkenløsning?

Trur ikke en kiropraktor kan gjøre så mye med en bekkenløsning da det er hormonelt, men om du har låsninger i bekkenet kan de nok hjelpe. Jeg går til manuellterapeut pga bekkenet, ikke så mye hun får gjort.
Men har fått mange gode råd og tips til ting man kan gjøre og ikke bør gjøre for at det ikke skal bli så ille.
 
Eg da så ska på sånn gravidsvømming i mårå å så finne eg ikkje badedrakten min[emoji51][emoji23]
 
Back
Topp