Tvillingene ❤❤

Jeg med trillinger går på kontroll hver annen uke og det gjorde jeg fra uke 12☺. Det er mange kontroller men det er betryggende å følge med hvordan det går med de små der inne. Jeg trodde at tvilling gravide også fikk hver annen uke fra uke 20. Dere går på kontroll bare på sykehuset ikke sant?
Jeg var som sagt på OUL 18+5 og skal på ny kontroll 24+0. Etter det blir det vekstkontroll hver 4.uke på sykehuset. Skal også gå til jordmor i kommunen midt mellom disse. Så det blir noe annenhver uke. Har gått vært hos jordmor 3 ganger siden uke 8.
Sykehuset mente det ikke var noe å gjøre før uke 24 uansett, derfor ble det over 5 uker til neste.
Men syns det ble et langt opphold nå både fra sykehus og jordmor i kommunen.
 
Dere med tvillinger, hvor stor mage har dere? Min er såpass stor at det ser ut som mage til en som er 7-8 mnd med 1. Lurer på hvor stor den blir til slutt og hvilken tøy som skal passe
Er veldig spent på det jeg også, men får bare se hvor stor den blir og kjøpe inn klær som passer etterhvert.
Er førstegangs. Vet ikke hvor stor man pleier å være med 1, men føler ikke den er så stor lenger:hilarious: Tror jeg begynner å venne meg til magen. Når jeg ser tilbake på mine venninners magebilder er jeg vel på størrelse med dem når de var rundt 24-26 uker på vei. Hun ene av de såg meg for 2 uker siden og sa: "DU kommer til å bli stor!" De neste ukene blir det vel eksplosjon:rolleyes:
Her var magen min for noen dager siden (uke 19).
1521629503764.jpg
 
Last edited:
Du har allerede vært på OUL?
Var på OUL 18+5, og skal ikke på kontroll før 24+0 igjen. Lenge å vente..
Samme her!
Nei forresten 23+2 er jeg da. Og så jordmor for andre gang når jeg er 24+0. Har ikke behov for å gå til jordmor, så tenker det blir siste gang
 
Dere med tvillinger, hvor stor mage har dere? Min er såpass stor at det ser ut som mage til en som er 7-8 mnd med 1. Lurer på hvor stor den blir til slutt og hvilken tøy som skal passe
Jeg er 21+ 4..5 mnd, og magen ser ut som den gjorde da jeg var 7 mnd på vei med en :p i dag kjente jeg spark helt opp til ribbeina :O snart er det ikke plass oppover, og magen vil da bare bli større og større utover. Hjelp :O
 
Hvor mange av dere som venter flerlinger hadde satt inn to eller flere egg/embryoer vha IVF?
 
Hvor mange av dere som venter flerlinger hadde satt inn to eller flere egg/embryoer vha IVF?
(Prøver å danne meg et inntrykk av om det er vanlig generelt med tvillinger ved IVF eller bare mer vanlig.)
 
Last edited:
(Prøver å danne meg et inntrykk av om det er vanlig generelt med tvillinger ved IVF eller bare mer vanlig.)
Vet vi var 4 stk som i november ble gravide og hadde satt inn 2 egg. 3 av oss venter tvillinger . Så vil si at der klart øker antall tvillinger :) har også lest av tvillinger har økt de senere år nettopp pga ivf :)
 
Jeg med trillinger går på kontroll hver annen uke og det gjorde jeg fra uke 12[emoji5]. Det er mange kontroller men det er betryggende å følge med hvordan det går med de små der inne. Jeg trodde at tvilling gravide også fikk hver annen uke fra uke 20. Dere går på kontroll bare på sykehuset ikke sant?
Jeg er gravid med eneggede tvillinger som deler morkake og skal på kontroll hver 14 dag etter OUL. Tror at jo mere tvillingene deler inni livmoren jo flere kontroller blir det.
 
Jeg er gravid med eneggede tvillinger som deler morkake og skal på kontroll hver 14 dag etter OUL. Tror at jo mere tvillingene deler inni livmoren jo flere kontroller blir det.
Jepp, er tettere oppfølging med eneggede :) og godt er det. Vi er heldige som bor i Norge :)
 
Hvordan går det med dere?? :) er formen bra?
Jeg sliter kun med bekkenløsning og halsbrann, så kan absolutt ikke klage :)
 
Hvordan går det med dere?? :) er formen bra?
Jeg sliter kun med bekkenløsning og halsbrann, så kan absolutt ikke klage :)
Sliter fortsatt med lavt blodtrykk til tider og blir fort trøtt om dagene pga det tror jeg, men blodtrykket er absolutt mye bedre enn det var!
Sliter mye med ryggen og hoftene nå. Å ligge i sengen er et mareritt. Kan ikke ligge på magen, kjempevondt i hoftene av å ligge på begge sidene, og ryggen har jeg fått beskjed om at jeg ikke skal ligge på pga blodtrykket osv. Så hva gjør man? Har de siste nettene endt opp på ryggen da:hilarious: Off, vet ikke helt hva jeg gjør videre da dette blir verre for hver dag.
Mye halsbrann en og annen dag.

Når det er sagt elsker jeg likevel å være gravid:D
 
Sliter fortsatt med lavt blodtrykk til tider og blir fort trøtt om dagene pga det tror jeg, men blodtrykket er absolutt mye bedre enn det var!
Sliter mye med ryggen og hoftene nå. Å ligge i sengen er et mareritt. Kan ikke ligge på magen, kjempevondt i hoftene av å ligge på begge sidene, og ryggen har jeg fått beskjed om at jeg ikke skal ligge på pga blodtrykket osv. Så hva gjør man? Har de siste nettene endt opp på ryggen da:hilarious: Off, vet ikke helt hva jeg gjør videre da dette blir verre for hver dag.
Mye halsbrann en og annen dag.

Når det er sagt elsker jeg likevel å være gravid:D
Jeg ligger både på ryggen og på magen. På siden får jeg ikke til uten å bygge meg selv inn i et putefort for å støtte meg opp:)
 
Sliter fortsatt med lavt blodtrykk til tider og blir fort trøtt om dagene pga det tror jeg, men blodtrykket er absolutt mye bedre enn det var!
Sliter mye med ryggen og hoftene nå. Å ligge i sengen er et mareritt. Kan ikke ligge på magen, kjempevondt i hoftene av å ligge på begge sidene, og ryggen har jeg fått beskjed om at jeg ikke skal ligge på pga blodtrykket osv. Så hva gjør man? Har de siste nettene endt opp på ryggen da:hilarious: Off, vet ikke helt hva jeg gjør videre da dette blir verre for hver dag.
Mye halsbrann en og annen dag.

Når det er sagt elsker jeg likevel å være gravid:D
Sliter fortsatt med lavt blodtrykk til tider og blir fort trøtt om dagene pga det tror jeg, men blodtrykket er absolutt mye bedre enn det var!
Sliter mye med ryggen og hoftene nå. Å ligge i sengen er et mareritt. Kan ikke ligge på magen, kjempevondt i hoftene av å ligge på begge sidene, og ryggen har jeg fått beskjed om at jeg ikke skal ligge på pga blodtrykket osv. Så hva gjør man? Har de siste nettene endt opp på ryggen da:hilarious: Off, vet ikke helt hva jeg gjør videre da dette blir verre for hver dag.
Mye halsbrann en og annen dag.

Når det er sagt elsker jeg likevel å være gravid:D

Jeg så en video av hvordan man kan bruke bbhugme puten, og der viste de at man kan knytte den inn sirkel slik at man kan ligge på magen. Altså ha magen oppi hullet. Noe for deg?? :D
 
Last edited:
Jeg så en video av hvordan man Jan bruke bbhugme puten, og der viste de at man Jan knytte den inn sirkel slik at man kan ligge på magen. Altså ha magen oppi hullet. Noe for deg?? :D
Haha, ja det hadde kanskje vært noe å prøve! Takk for tips:D
 
Jeg er 23+0 i dag! :)
På torsdag skal jeg på kontroll. Er utrolig spent på hvordan de har vokst siden sist, og om de fortsatt er en uke større enn ifht ivf-termin. Det er jo nå framover noen evt vekstforskjeller vil bli tydelige :)

Har dere noe dere ønsker å ta opp på neste kontroll? Jeg kommer ikke på noe mer enn at jeg skal spør om jeg skal ta glukosebelastningstest, for det vet jeg at mange tvillinggravide må.
 
Jeg er 23+0 i dag! :)
På torsdag skal jeg på kontroll. Er utrolig spent på hvordan de har vokst siden sist, og om de fortsatt er en uke større enn ifht ivf-termin. Det er jo nå framover noen evt vekstforskjeller vil bli tydelige :)

Har dere noe dere ønsker å ta opp på neste kontroll? Jeg kommer ikke på noe mer enn at jeg skal spør om jeg skal ta glukosebelastningstest, for det vet jeg at mange tvillinggravide må.
Hurra for 23 uker! Så spennende med ny kontroll rett rundt hjørnet, fortsatt 3 uker igjen her..
Jeg tenker å spørre igjen hvor lenge som er max å gå før jeg blir satt i gang, siden så mange sier forskjellige ting.
Glukosebelastningstest har jeg ikke hørt vi må ta sånn uten videre? Er det fordi tvillinggravide oftere får sv.diabetes? Skulle tro det bare holdt med noen ekstra urinstix'er og følge med der, tenker jeg da?
 
Vet vi var 4 stk som i november ble gravide og hadde satt inn 2 egg. 3 av oss venter tvillinger . Så vil si at der klart øker antall tvillinger :) har også lest av tvillinger har økt de senere år nettopp pga ivf :)

Ja, det og det at stadig flere kvinner får barn senere/i godt voksen alder. Det er noe med at kvinner over 35 også har en god del økt sjans for å få tvillinger, selv om IVF nok helt klart står for den største andelen.
 
Back
Topp