Tvillingene ❤❤

Ska dokke ha vognpose i vognå?
Usikker. I starten tror jeg det blir dyne/teppe siden de blir født senest helt i starten av august. Når de blir eldre og kan sitte vil jeg heller vurdere vognpose da (om ikke de anbefaler dette når vi skal på storinnkjøp).
 
Hurra for 23 uker! Så spennende med ny kontroll rett rundt hjørnet, fortsatt 3 uker igjen her..
Jeg tenker å spørre igjen hvor lenge som er max å gå før jeg blir satt i gang, siden så mange sier forskjellige ting.
Glukosebelastningstest har jeg ikke hørt vi må ta sånn uten videre? Er det fordi tvillinggravide oftere får sv.diabetes? Skulle tro det bare holdt med noen ekstra urinstix'er og følge med der, tenker jeg da?
Har lest at en del tvillinggravide må ta. Jeg fikk beskjed av jordmor i uke 12 at jeg slapp. Skal spørre imorgen :)
 
Da har jeg vært på første vekstkontroll etter oul, 23+2! Herregud så gøy å se dem igjen :D ❤ guttene er nå 706g og 661g, og ligger GODT over snittet i størrelse :p no surprise der altså ;) legen sa at de ville vokse som vanlige babyer fram til uke 30ca og så mindre etter dette.

De har også flytta på seg. Før lå de i etasjen, men nå har de lagt seg på hver sin side. Tv1 ligger på min høyre side med hodet ned og beina opp , og tv2 ligger motsatt på venstre side. Så den jeg har trodd jeg kjente mest spark fra var altså den andre tvillingen. Så rart!

Måtte ikke ta glukosebelastningstest heller :)
 
Da har jeg vært på første vekstkontroll etter oul, 23+2! Herregud så gøy å se dem igjen :D ❤ guttene er nå 706g og 661g, og ligger GODT over snittet i størrelse :p no surprise der altså ;) legen sa at de ville vokse som vanlige babyer fram til uke 30ca og så mindre etter dette.

De har også flytta på seg. Før lå de i etasjen, men nå har de lagt seg på hver sin side. Tv1 ligger på min høyre side med hodet ned og beina opp , og tv2 ligger motsatt på venstre side. Så den jeg har trodd jeg kjente mest spark fra var altså den andre tvillingen. Så rart!

Måtte ikke ta glukosebelastningstest heller :)
Så gøy:Heartred
 
Da har jeg vært på første vekstkontroll etter oul, 23+2! Herregud så gøy å se dem igjen :D [emoji173] guttene er nå 706g og 661g, og ligger GODT over snittet i størrelse :p no surprise der altså ;) legen sa at de ville vokse som vanlige babyer fram til uke 30ca og så mindre etter dette.

De har også flytta på seg. Før lå de i etasjen, men nå har de lagt seg på hver sin side. Tv1 ligger på min høyre side med hodet ned og beina opp , og tv2 ligger motsatt på venstre side. Så den jeg har trodd jeg kjente mest spark fra var altså den andre tvillingen. Så rart!

Måtte ikke ta glukosebelastningstest heller :)

Wow! Så flott størrelse på guttene!! Jeg har jo bare én inni der, men den ble målt til 415g denne uken (22+4) og ganske langt under snittet...
 
Wow! Så flott størrelse på guttene!! Jeg har jo bare én inni der, men den ble målt til 415g denne uken (22+4) og ganske langt under snittet...
Jeg får bare store barn. Det er veldig rart. Jeg er ikke særlig stor selv, så ser ingen logikk der :p er veldig spent på sluttvekten :rolleyes:
 
Jeg får bare store barn. Det er veldig rart. Jeg er ikke særlig stor selv, så ser ingen logikk der :p er veldig spent på sluttvekten :rolleyes:

Knegg. God størrelse ha - og så er det TO av dem liksom! :wideyed:

Jeg får fhv gj.snittlig til små barn. De er fortsatt under snittet på både høyde og vekt. Aner ikke hvorfor, for hverken jeg eller barnefar er små akkurat. :p Selv var jeg høyeste jente i klassen på samme alder (og bestandig), jenta mi er minst. Samme med guttungen, han er like høy som gutta 2 trinn under liksom. Mens jeg og mannen begge er over gjennomsnittshøyden for våre respektive kjønn.
 
Knegg. God størrelse ha - og så er det TO av dem liksom! :wideyed:

Jeg får fhv gj.snittlig til små barn. De er fortsatt under snittet på både høyde og vekt. Aner ikke hvorfor, for hverken jeg eller barnefar er små akkurat. :p Selv var jeg høyeste jente i klassen på samme alder (og bestandig), jenta mi er minst. Samme med guttungen, han er like høy som gutta 2 trinn under liksom. Mens jeg og mannen begge er over gjennomsnittshøyden for våre respektive kjønn.
Det er veldig rart! Jeg er bare 168 høy, og begge fedrene under 180 (faren til twinsa er bare 175, hihi ;)) . Men guttene ser ut til å bli høye. 13-åringen har tatt meg igjen nå, og 8-åringen er passe høy han også. Jeg har både høye og lave gener på min side - en høy bror og far, men en lav bror, lav mor og søster. Ser ut som de har fått av de høye genene :)
 
Det er veldig rart! Jeg er bare 168 høy, og begge fedrene under 180 (faren til twinsa er bare 175, hihi ;)) . Men guttene ser ut til å bli høye. 13-åringen har tatt meg igjen nå, og 8-åringen er passe høy han også. Jeg har både høye og lave gener på min side - en høy bror og far, men en lav bror, lav mor og søster. Ser ut som de har fått av de høye genene :)

Gener og hvordan de plutselig kan skyte inn fra flere ledd bakover er igrunnen fascinerende! Når man kan ende opp med en mørkhudet unge fordi en fjern slektning en gang var mørk, så er det egentlig ikke så rart at oldemor kan styre høyde mm.

Jeg fikk puppene til min oldemor på farssiden, takk skarru faen meg ha ...:bag:
 
Kor mye klær har dokke i den minste størrelsen? Eg har en del bodyer å strømpebukser.
Men trenge eg så mye aent?
 
Da har jeg vært på første vekstkontroll etter oul, 23+2! Herregud så gøy å se dem igjen :D ❤ guttene er nå 706g og 661g, og ligger GODT over snittet i størrelse :p no surprise der altså ;) legen sa at de ville vokse som vanlige babyer fram til uke 30ca og så mindre etter dette.

De har også flytta på seg. Før lå de i etasjen, men nå har de lagt seg på hver sin side. Tv1 ligger på min høyre side med hodet ned og beina opp , og tv2 ligger motsatt på venstre side. Så den jeg har trodd jeg kjente mest spark fra var altså den andre tvillingen. Så rart!

Måtte ikke ta glukosebelastningstest heller :)[/QUOTE

Så bra at alt er med guttene og at de er så pass store. Jeg skal på først vektkontroll med trillingene mandag da er akkurat 24 uker, det blir godt å se hvordan de vokser.

Det med at de flytter på seg er en artig sak. Mine har flyttet på seg, jente pleier å ligge nederste på venstre side og hode tvers mot høyre lysken, den ene gutten lå på venstre side hode ned og bena opp og han andre lå på høyre side bena oppe og hode ned mot høyre lysk så han og jente lå hode mot hode. Det er han her på høyre side som pleier sparke hardeste, så noe dager ble det ganske stille fra han, jeg kjente bevegelsene men ikke de harde sparkene. I tillegg kjente jeg spark mot underlivet som var noe nytt siden ho pleier å ha bena mot høyre siden av magen og sparker.

Så ringte til sykehuset pga at jeg ble bekymret mindre bevegelser fra han på høyre. På sykehuset har det visst seg at ho jente har snudd seg helt nå hadde ho hode opp på høyre side og bena ned mot underlivet, de 2 andre lå som før. Så nå var de 2 på venstre side som hadde hode mot hverandre. Og heldigvis så det ut som at alle hadde det bra. Han som jeg var bekymret for hadde ganske greit han drakk fostervann under ul og nå er sparkene tilbake.
 
Kor mye klær har dokke i den minste størrelsen? Eg har en del bodyer å strømpebukser.
Men trenge eg så mye aent?
Hvilken str tenker du på da? Har kjøpt litt i 44. Noen bodyer, pyjamaser og strømpebukser er vel det som er lurest å ha litt liggende av i tilfelle. Ellers har jeg kjøpt en del forskjellig i str 50, og litt i 56.
 
Hvilken str tenker du på da? Har kjøpt litt i 44. Noen bodyer, pyjamaser og strømpebukser er vel det som er lurest å ha litt liggende av i tilfelle. Ellers har jeg kjøpt en del forskjellig i str 50, og litt i 56.

Har bodyer å strømpebukser i 50 å 56. Men de må vel ha vanlige bokser å gensier?
 
Har bodyer å strømpebukser i 50 å 56. Men de må vel ha vanlige bokser å gensier?
Ja, jeg har kjøpt det også i str 50 og 56. Men ikke så mye gensere egentlig, siden jeg har lest at mange synes det er tull da de krøller seg mye oppover ryggen osv. Virker som body er like greit å ha som genser. Litt bukser har jeg kjøpt også, men går vel mest i strømpebukser når de er så små.
I 44 har jeg som sagt bare det helt mest nødvendige, da man nok ikke går ut med de om de blir født for tidlig og er så små.
 
Har bodyer å strømpebukser i 50 å 56. Men de må vel ha vanlige bokser å gensier?

Jeg brukte lite gensere på mine små, mest body og strømpebukse/bukse. Jeg synes det er kjekt å ha noen bukser, så kommer til å kjøpe litt av det i allefall :)
 
Er det lite med jordmorkontroll 1 gang i måneden? Sist spurte hun meg om jeg ville ha neste kontroll om 3 uker eller 5 uker.
Synes det er litt drøyt med så lang tid, men de har det så travelt...
 
Er jeg helt bak mål som ikke kjøper prematurstørrelse i «tilfelle»?
Tenker at jeg vil satse på at de ikke blir premature, så får sambo heller dra å handle prematurstørrelse HVIS de skulle komme for tidlig.
Liker ikke tanken på prematur :(
 
Er jeg helt bak mål som ikke kjøper prematurstørrelse i «tilfelle»?
Tenker at jeg vil satse på at de ikke blir premature, så får sambo heller dra å handle prematurstørrelse HVIS de skulle komme for tidlig.
Liker ikke tanken på prematur :(
Tror jeg ville kjøpt én body eller dress til hver i 44 og sendt ut noen for å kjøpe flere om de faktisk ble bruk for.
 
Back
Topp