Tok ut hormonspiral i mars - Veien mot den første - IVF

Aha, da forstår jeg. For min del så ønsket jeg både en sjekk nedentil og en celleprøve, jeg mistenkte egentlig ikke at det var noe galt med meg, og vi hadde bare prøvd 6 måneder da legen min henviste meg. Kan være at jeg ble henvist så tidlig på grunn av celleprøven, og at jeg bare var heldig som ble henvist til Medicus. Det er som du skriver, at hvis det skulle vise seg at du har f.eks. PCO så finnes det ulike former for hjelp og støttemedisiner :Heartred Samtidig så er du jo ganske tidlig i løpet enda, så kanskje det kan være lurt å bruke sommeren til å prøve selv, også ta opp tråden igjen med eventuelt privat gynekolog til høsten? :)

Ja, jeg tror nok ikke jeg skal stresse med det før til høsten ;) Vi er jo bare inni 3 prøveperiode, og jeg har ikke bikka 30 år helt enda heller. Jeg har jo skjønt nå at en baby veldig sjeldent blir lagd på første forsøk. Ser ut som de aller fleste bruker minst 6 måneder selv om det ikke er noe gærent med dem.

Jeg ba heldigvis om en celleprøve da jeg tok ut spiralen. Tok også test for kjønnssykdommer mens legen var på besøk der nede. Både jeg og samboer testa oss før vi kasta oss i høyet første gangen, så jeg regna med at den ville være negativ. Men det skader jo ikke å dobbeltsjekke :laughing002

Fikk du påvist noen forandrer i celleprøven din siden du ble henvist til medicus?
 
Er det ikke det ikke de to dagene før el som er de mest fruktbare? Jeg hadde vært fornøyd med det, tror det er gode odds da! Krysser fingrene for deg ❤️

Takk :Heartred Ja, er jo det jeg leser overalt også. At det lønner seg å legge inn akjer dagen før eggløsning og på morgenen eggløsningsdagen. Det er nok kontrollfreaken i meg som ønsker å "drukne" egget i sperm så man er heeeeelt sikker på at noen kom fram :laughing002
 
Ja, jeg tror nok ikke jeg skal stresse med det før til høsten ;) Vi er jo bare inni 3 prøveperiode, og jeg har ikke bikka 30 år helt enda heller. Jeg har jo skjønt nå at en baby veldig sjeldent blir lagd på første forsøk. Ser ut som de aller fleste bruker minst 6 måneder selv om det ikke er noe gærent med dem.

Jeg ba heldigvis om en celleprøve da jeg tok ut spiralen. Tok også test for kjønnssykdommer mens legen var på besøk der nede. Både jeg og samboer testa oss før vi kasta oss i høyet første gangen, så jeg regna med at den ville være negativ. Men det skader jo ikke å dobbeltsjekke :laughing002

Fikk du påvist noen forandrer i celleprøven din siden du ble henvist til medicus?

Det høres lurt ut, og det er veldig sant det du sier :) Aha, jeg forstår! Like greit å ha testet seg for å være sikker, som du sier - skader aldri å dobbeltsjekke :p Nei altså jeg har ikke fått svar på celleprøven enda. Fastlegen min kunne ikke ta celleprøven så da skulle jeg egentlig bli henvist til gynekolog på sykehuset, men ettersom det var veldig lang ventetid ble jeg heller henvist til Medicus ettersom jeg også ønsket en fertilitetssjekk :)
 
PP3 - CD 27 - DPO 13

Nå er jeg i veldig dårlig humør. Negativ test i dag også.

Symptomer:
- Føler jeg lukter alt
- Veldig svimmel og litt uggen
- Kanskje litt humørsvingninger?

Disse symptomene har jeg ikke hatt tidligere. Denne PP-en har jeg vært mer eller mindre helt symptomfri fra 1 DPO. Har plutselig blitt en tappetafser også :shy: Tappen er fortsatt høyt oppe og hard. Kjenner den også har begynt å åpne seg. Men jeg vil fortsatt teste på onsdag (IKM) og torsdag bare for å være heeeelt sikker før jeg tar vaksina.

Jeg vet jo at det kan ta tid å bli gravid. Og jeg blir så oppgitt over at jeg har så høye forhåpninger hver måned. Ønsket om en liten en er jo sååååå stort :Heartred
 
Last edited:
PP4 - CD2

Ja, da beveger jeg meg inn i PP4. Har bestilt et termometer og skal begynne å tempe. Da kan jeg i det minste få bekreftet om jeg faktisk har EL. Tenker det er kjekk info å ta med seg til gynekologen når jeg skal dit for sjekk til høsten.

Denne gangen skal jeg IKKE teste før IKM, orker ikke å se flere negative tester kjenner jeg. Skal også forsøke å ikke kjenne etter diffuse symptomer. Det blir nok lettere sagt enn gjort. Men nå føler jeg at jeg burde kjenne til de vanlige symptomene såpass godt at jeg kan overse dem litt.

Å prøve på baby har vært mye tøffere enn jeg kunne se for meg. Tenkte vi bare skulle humpe masse, vente å se om mensen kom, done. Jeg så virkelig ikke for meg at det skulle være så mye arbeid å drive med testing, planlegge sengekos, for så å bli så utålmodig at man tester og leter etter symptomer. Jeg hadde i hvert fall ikke sett for meg at jeg skulle bruke 3 forskjellige apper for å tracke ALT :happy090

Det positive ved å ikke være gravid denne gangen, er at jeg endelig får satt første dose med vaksine. Bare litt usikker på om vi må utsette prøvingen denne måneden? Jeg har jo også lest om andre som har fått beskjed av fastlegen sin at så lenge de er frie for bivirkninger innen 1-2 uker etter vaksine, så skal det gå fint. Så da satser jeg på det ;)

Jeg håper virkelig at PP4 er da vi får det til. Hadde vært så utrolig fint å få en positiv g-test i 30-årsgave :Heartred
 
PP4 - CD2
Ja, da beveger jeg meg inn i PP4. Har bestilt et termometer og skal begynne å tempe. Da kan jeg i det minste få bekreftet om jeg faktisk har EL. Tenker det er kjekk info å ta med seg til gynekologen når jeg skal dit for sjekk til høsten.

Denne gangen skal jeg IKKE teste før IKM, orker ikke å se flere negative tester kjenner jeg. Skal også forsøke å ikke kjenne etter diffuse symptomer. Det blir nok lettere sagt enn gjort. Men nå føler jeg at jeg burde kjenne til de vanlige symptomene såpass godt at jeg kan overse dem litt.

Å prøve på baby har vært mye tøffere enn jeg kunne se for meg. Tenkte vi bare skulle humpe masse, vente å se om mensen kom, done. Jeg så virkelig ikke for meg at det skulle være så mye arbeid å drive med testing, planlegge sengekos, for så å bli så utålmodig at man tester og leter etter symptomer. Jeg hadde i hvert fall ikke sett for meg at jeg skulle bruke 3 forskjellige apper for å tracke ALT :happy090

Det positive ved å ikke være gravid denne gangen, er at jeg endelig får satt første dose med vaksine. Bare litt usikker på om vi må utsette prøvingen denne måneden? Jeg har jo også lest om andre som har fått beskjed av fastlegen sin at så lenge de er frie for bivirkninger innen 1-2 uker etter vaksine, så skal det gå fint. Så da satser jeg på det ;)

Jeg håper virkelig at PP4 er da vi får det til. Hadde vært så utrolig fint å få en positiv g-test i 30-årsgave :Heartred

Åå så kjipt at TR kom, det er like frustrerende hver gang.. Det er veldig gjenkjennbart det du skriver om hvor tøft det faktisk er å prøve :( Veldig spennende at du skal begynne med temping! Jeg er veldig glad for at jeg begynte med det. Selv om det er utrolig kjipt å se at tempen faller like før TR kommer, så er det nesten bedre å se det på tempen enn negative tester. Veldig fin info å ha med seg til gynekologen ja, som du skriver :) Jeg sender deg masse babystøv og heier på at PP4 er måneden hvor det klaffer :Heartred
 
Åå så kjipt at TR kom, det er like frustrerende hver gang.. Det er veldig gjenkjennbart det du skriver om hvor tøft det faktisk er å prøve :( Veldig spennende at du skal begynne med temping! Jeg er veldig glad for at jeg begynte med det. Selv om det er utrolig kjipt å se at tempen faller like før TR kommer, så er det nesten bedre å se det på tempen enn negative tester. Veldig fin info å ha med seg til gynekologen ja, som du skriver :) Jeg sender deg masse babystøv og heier på at PP4 er måneden hvor det klaffer :Heartred

Takk og i lige måde :Heartred

Tenkte kanskje at temping gjør at jeg ikke kjenner like sterkt på behovet for å teste. Jeg leser meg i hvertfall veldig opp på det - skulle tro jeg leste til eksamen :laughing002
 
PP4 - CD11

Endelig nærmer det seg EL :D Regner med at den kommer på CD13. Hadde vært litt deilig om den gjorde det, for da slipper jeg å drasse med meg monitor og tissepinner på ferie.

Vi har lagt en litt annen plan denne PP-en, nå skal vi prøve så godt det lar seg gjøre å legge inn aksjer annen hver dag helt til IKM. Blir spennende å se om vi får det til. Jeg har mistet litt piffen etter EL tidligere, siden jeg bruker så mye krefter på å varme opp mannen til en omgang i høyet. Han mister jo helt lysten og synes det er såååå usexy når han MÅ levere. Så jeg holder EL hemmelig. Når EL har vært, føler jeg veldig på behovet for at han tar litt initiativ, noe som veldig sjeldent skjer siden han jobber turnus og er helt tom for energi når han snur døgnet. Skulle ønske jeg kunne flyttet den "fruktbare uka" mi sånn at den hadde passa bedre med turnusen hans. :happy090

Men nå er det jo straks ferie, så da skal vi nok få ordentlig kvalitetstid sammen :Heartred Jeg gleder meg veldig :wacky:
 
Hurra for at det nærmer seg EL :joyful: Det høres ut som en veldig god plan. Jeg har også holdt EL hemmelig noen sykluser, bare for å skjerme samboeren min litt fra stresset :rolleyes: Blir godt med ferie, ønsker dere en god ferietid med masse kos i varmen og i senga :D:Heartred
 
PP5 - CD9

Tenkte jeg kanskje kunne oppdatere litt. Ble ikke gravid i PP4 heller.:( Fikk heldigvis ingen mensforstyrrelser av vaksina, så nå venter jeg vel egentlig bare på dose 2 som kommer en gang ila september. Forhåpentligvis blander dem ikke vaksinen slik de har gjort andre steder. Kjenner jeg ønsker samme vaksine for begge dosene.

Det begynner å ta på psykisk at det tar lenger tid enn jeg forventet med å bli gravid. Den uvissheten om når det kommer til å skje synes jeg også er stressende, eller om vi kommer til å få det til på egenhånd. Bare håper at vi får det til innen året er omme. Det er jo lov å ønske ;)

Var litt deilig å få samboer til å åpne seg litt opp om barneønsker. Jeg har jo syntes at han har vært så behersket og rolig. Mens jeg har vært stressdronning som skal både tisse på pinner og tempe. Selv om jeg nesten måtte dra det ut av han, så synes jeg det fortsatt var litt fint å høre at jeg ikke føler på denne frustrasjonen alene.

Nå venter jeg bare på EL, som jeg tror kommer til helgen. Så får vi se hvordan det går til IKM. Jeg er nok litt demotivert og negativ denne PP-en. Så jeg tenker at vi heller skal prøve å fokusere sengekosen rundt når man har lyst og har tid. Vurderer egentlig en PP uten testpinner og temping bare for å få samla tankene litt. Noen andre som har prøvd en PP uten all testingen? Hvordan fungerte det?:p
 
PP5 - CD9
Tenkte jeg kanskje kunne oppdatere litt. Ble ikke gravid i PP4 heller.:( Fikk heldigvis ingen mensforstyrrelser av vaksina, så nå venter jeg vel egentlig bare på dose 2 som kommer en gang ila september. Forhåpentligvis blander dem ikke vaksinen slik de har gjort andre steder. Kjenner jeg ønsker samme vaksine for begge dosene.

Det begynner å ta på psykisk at det tar lenger tid enn jeg forventet med å bli gravid. Den uvissheten om når det kommer til å skje synes jeg også er stressende, eller om vi kommer til å få det til på egenhånd. Bare håper at vi får det til innen året er omme. Det er jo lov å ønske ;)

Var litt deilig å få samboer til å åpne seg litt opp om barneønsker. Jeg har jo syntes at han har vært så behersket og rolig. Mens jeg har vært stressdronning som skal både tisse på pinner og tempe. Selv om jeg nesten måtte dra det ut av han, så synes jeg det fortsatt var litt fint å høre at jeg ikke føler på denne frustrasjonen alene.

Nå venter jeg bare på EL, som jeg tror kommer til helgen. Så får vi se hvordan det går til IKM. Jeg er nok litt demotivert og negativ denne PP-en. Så jeg tenker at vi heller skal prøve å fokusere sengekosen rundt når man har lyst og har tid. Vurderer egentlig en PP uten testpinner og temping bare for å få samla tankene litt. Noen andre som har prøvd en PP uten all testingen? Hvordan fungerte det?:p

Kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Enig i at uvissheten er utfordrende :confused:

Fint å høre at vaksina ikke ga deg endringer i syklus! Jeg tok også første vaksine denne pp, er spent på om tr kommer til tida (eller helst to streker da!) :rolleyes:

Jeg er nå i pp8, og la bort temping etter pp5 kanskje? Da hadde jeg tempet hver pp frem til det, så visste at (og når) jeg hadde EL. Veldig deilig å ta en liten pause. Vi har også blitt litt mer avslappa med aksjelegging, for som du skriver så er det kjipt om sex bare blir «plikt» uavhengig av lyst..

Heier på deg videre :)
 
Y
Kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Enig i at uvissheten er utfordrende :confused:

Fint å høre at vaksina ikke ga deg endringer i syklus! Jeg tok også første vaksine denne pp, er spent på om tr kommer til tida (eller helst to streker da!) :rolleyes:

Jeg er nå i pp8, og la bort temping etter pp5 kanskje? Da hadde jeg tempet hver pp frem til det, så visste at (og når) jeg hadde EL. Veldig deilig å ta en liten pause. Vi har også blitt litt mer avslappa med aksjelegging, for som du skriver så er det kjipt om sex bare blir «plikt» uavhengig av lyst..

Heier på deg videre :)

Takk for det - og lykke til, til deg også:Heartred

Du sier noe der med plikt. Jeg har som regel alltid sexlyst. Men etter at vi begynte å prøve så ble det plutselig så stressende med å gjøre det til riktig tidspunkt. Funker dårlig når mannen jobber turnus. Skulle egentlig ønske jeg kunne flytte EL til de ukene turnusen og jeg er venner :p Da kunne det blitt litt mer «kvalitet» i prøvinga :wacky:

Har veldig lyst til å legge fra meg alt av tester og apper. Men jeg er litt ocd på det (sorry for mangel på bedre ord). Har en følelse av at jeg kommer til å stresse mer pga det. Men skal garantert prøve om det ikke klaffer denne PP-en ;)
 
Kjenner meg igjen i å være i et symptomeventyr hver måned etter jeg tok ut hormonspiralen :wacky: Har vært like bombesikker hver måned etter mai om at «Nå MÅ jeg jo være gravid», enda ikke blitt det så denne runden prøver jeg å være litt mer avslappet. DPO1 idag da så vi får se :hilarious:

Like dritt hver gang tanta kommer.. Krysser alt jeg har og håper spira sitter neste syklus for dere:Heartred
 
PP5 - CD9
Tenkte jeg kanskje kunne oppdatere litt. Ble ikke gravid i PP4 heller.:( Fikk heldigvis ingen mensforstyrrelser av vaksina, så nå venter jeg vel egentlig bare på dose 2 som kommer en gang ila september. Forhåpentligvis blander dem ikke vaksinen slik de har gjort andre steder. Kjenner jeg ønsker samme vaksine for begge dosene.

Det begynner å ta på psykisk at det tar lenger tid enn jeg forventet med å bli gravid. Den uvissheten om når det kommer til å skje synes jeg også er stressende, eller om vi kommer til å få det til på egenhånd. Bare håper at vi får det til innen året er omme. Det er jo lov å ønske ;)

Var litt deilig å få samboer til å åpne seg litt opp om barneønsker. Jeg har jo syntes at han har vært så behersket og rolig. Mens jeg har vært stressdronning som skal både tisse på pinner og tempe. Selv om jeg nesten måtte dra det ut av han, så synes jeg det fortsatt var litt fint å høre at jeg ikke føler på denne frustrasjonen alene.

Nå venter jeg bare på EL, som jeg tror kommer til helgen. Så får vi se hvordan det går til IKM. Jeg er nok litt demotivert og negativ denne PP-en. Så jeg tenker at vi heller skal prøve å fokusere sengekosen rundt når man har lyst og har tid. Vurderer egentlig en PP uten testpinner og temping bare for å få samla tankene litt. Noen andre som har prøvd en PP uten all testingen? Hvordan fungerte det?:p

Åh, kjipt at det ikke klaffet i PP4.. Håper PP5 resulterer i en spire :Heartred Så fint å høre at samboeren din har åpnet seg, jeg tenker at det er slike ting som både styrker og pleier forholdet, noe som er veldig viktig når man er prøvere. Jeg har ikke prøvd PP uten testing før, annet enn at jeg har prøvepause for øyeblikket :p Kan jo være verdt et forsøk å prøve en PP uten testing og temping?
 
PP5 - CD22 - DPO 9
Denne PP-en har jeg kjent på mange nye symptomer. Men jeg prøver å ikke la meg rive helt med, siden fallhøyden har vært så stor de andre PP-ene når det ikke har resultert i positiv test.

Noen dager før EL begynte EL-smertene og de var sinnsykt intense frem til egget slapp på lørdagen (CD 13). Det var så ille at jeg nesten ikke ville bevege på neg.

4dpo og litt av og på senere, kjente jeg på svake murringer. 6dpo ble plutselig den ene nippelen øm, det pleier jeg vanligvis å ha etter EL, men ikke så sent. I dag kjennes puppene litt tyngre og faste ut. Dette er nytt for meg, det har jeg ikke hatt siden jeg gikk på hormonell prevensjon.

Testetrangen har virkelig meldt sin ankomst og jeg aner ikke om jeg klarer å holde meg til 13dpo. :wacky: Enn så lenge holder jeg meg til temping, da det er like spennende å følge med på. Men jeg tror nok jeg må bytte til å teste vaginalt, siden det ser ut som jeg sover med munnen åpen med tanke på hvor ugjevn kurven er :eek:
 

Vedlegg

  • EA7E116E-754C-4F03-B2C1-3F473AE4CA8F.jpeg
    EA7E116E-754C-4F03-B2C1-3F473AE4CA8F.jpeg
    540,6 KB · Visninger: 44
PP5 - CD23 - DPO 10
Jeg blir så oppgitt over meg selv! :shifty: Jeg røk selvfølgelig på en test i dag. Og det var ikke antydning til strek en gang :(

Planen var å ikke teste før 13dpo. Men når man ser alle de fine testene til dere andre jentene så blir man jo litt gira :woot:

Har ikke gitt opp håpet helt enda da, 10dpo fortsatt er veldig tidlig. Men jeg kan jo påstå at jeg fikk en reality check i dag. Kjenner fortsatt murring og har harde pupper. Så håpet er ikke ute. Men nå bygger jeg ikke opp noe mer forventning før TR ankommer ;)
 

Vedlegg

  • C6F4CD9E-29AC-442B-A613-1565BC0E73D5.jpeg
    C6F4CD9E-29AC-442B-A613-1565BC0E73D5.jpeg
    556,1 KB · Visninger: 48
  • EB6E20C7-B45D-42BA-B42C-E420C578B434.jpeg
    EB6E20C7-B45D-42BA-B42C-E420C578B434.jpeg
    503,3 KB · Visninger: 50
Last edited:
PP5 - CD 26 - DPO 13

Nå har jeg testa mer enn jeg vanligvis gidder. Så en antydning til strek (12 dpo) og håpet skøt rett til værs. Den antydning til strek var jo ikke mer enn en skyggestrek fant jeg ut i dag. At man vil seg selv så vondt med å teste tidlig fordi man er utålmodig.

Sikkert sagt det før, men jeg sier det igjen. Prøving tar på psykisk når man får negativt svar hver eneste måned.

Jeg vet jeg ikke skal klage. Jeg har tross alt ikke prøvd mer enn 5 måneder. Men man setter i gang så naivt og ser for seg at prøvetiden skal være så fin, og at vi partnere skal bonde over prosessen. Nei, nå er jeg kjempelei prøvetiden. Den har virkelig skuffa. Hodet har jo ikke plass til noe annet enn prøving og babyplanlegging. Jeg er så ukonsentrert når TR nærmer seg, at jeg sjekker dette forumet nesten 24/7. Det har kommet til et punkt hvor det går utover jobben. Samtalene med typen handler jo også bare om babyprat og den frustrasjonen som følger med. Han skjønner jo ikke hvorfor jeg stresser så fælt. Og det gjør egentlig ikke jeg heller.

Æsj, det er så kjedelig å bli så negativ en gang i måneden.

Om TR dukker opp på søndag, så blir det forumpause på meg. Jeg må prøve å finne roen litt og komme tilbake til normalen slik den var før vi satte igang prøvingen.
 
Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Det er så tungt å få de negative testene hver måned, spesielt når man får opp håpet med skyggestreker. Sender deg mange varme klemmer :Heartred
 
PP5 - CD 26 - DPO 13
Nå har jeg testa mer enn jeg vanligvis gidder. Så en antydning til strek (12 dpo) og håpet skøt rett til værs. Den antydning til strek var jo ikke mer enn en skyggestrek fant jeg ut i dag. At man vil seg selv så vondt med å teste tidlig fordi man er utålmodig.

Sikkert sagt det før, men jeg sier det igjen. Prøving tar på psykisk når man får negativt svar hver eneste måned.

Jeg vet jeg ikke skal klage. Jeg har tross alt ikke prøvd mer enn 5 måneder. Men man setter i gang så naivt og ser for seg at prøvetiden skal være så fin, og at vi partnere skal bonde over prosessen. Nei, nå er jeg kjempelei prøvetiden. Den har virkelig skuffa. Hodet har jo ikke plass til noe annet enn prøving og babyplanlegging. Jeg er så ukonsentrert når TR nærmer seg, at jeg sjekker dette forumet nesten 24/7. Det har kommet til et punkt hvor det går utover jobben. Samtalene med typen handler jo også bare om babyprat og den frustrasjonen som følger med. Han skjønner jo ikke hvorfor jeg stresser så fælt. Og det gjør egentlig ikke jeg heller.

Æsj, det er så kjedelig å bli så negativ en gang i måneden.

Om TR dukker opp på søndag, så blir det forumpause på meg. Jeg må prøve å finne roen litt og komme tilbake til normalen slik den var før vi satte igang prøvingen.
Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, man blir så opphengt i prøvingen at hodet KUN innstilles på prøving. Før sommeren og deler av sommeren var jeg helt lik som deg. Har hatt flere samtaler med kjæresten min om hvor opphengt jeg er, og det plagde både han og meg.

Du spør jo ikke om råd, men jeg skriver likevel hva som hjalp meg å tenke på andre ting. Kanskje det hjelper deg også, ellers kan du jo bare velge å se bort fra det neste jeg skriver:

- Lagde meg et budsjett og begynte å følge flere sparekontoer på Instagram - slik har jeg et annet prosjekt enn baby. Involverte kjæresten i prosjektet
- fokuserer på vektnedgang, av to grunner: jeg har en del ekstra vekt OG jeg trengte et annet prosjekt. Jeg trener og logger matinntak. Involverte kjæresten min, vi har det som et felles prosjekt.
- Strikking
- Avfølger influencere som er gravide/trigger meg
- Tok pause fra Instagram i ferien - faktisk over en måned. Det var en deilig pause.
- var åpen med venner om at det var slitsomt, og var åpen om at jeg kjente på misunnelse rundt andres graviditeter.

nå har jeg det mye bedre, og har et mye mer avslappet forhold til prøvingen. Jeg testet ikke etter eggløsning før, men har begynt med det nå.

sender deg en stor klem ❤️
 
Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Det er så tungt å få de negative testene hver måned, spesielt når man får opp håpet med skyggestreker. Sender deg mange varme klemmer :Heartred

Tusen takk for det :Heartred Godt å høre at man ikke er den eneste som kjenner på denne frustrasjonen

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, man blir så opphengt i prøvingen at hodet KUN innstilles på prøving. Før sommeren og deler av sommeren var jeg helt lik som deg. Har hatt flere samtaler med kjæresten min om hvor opphengt jeg er, og det plagde både han og meg.

Du spør jo ikke om råd, men jeg skriver likevel hva som hjalp meg å tenke på andre ting. Kanskje det hjelper deg også, ellers kan du jo bare velge å se bort fra det neste jeg skriver:

- Lagde meg et budsjett og begynte å følge flere sparekontoer på Instagram - slik har jeg et annet prosjekt enn baby. Involverte kjæresten i prosjektet
- fokuserer på vektnedgang, av to grunner: jeg har en del ekstra vekt OG jeg trengte et annet prosjekt. Jeg trener og logger matinntak. Involverte kjæresten min, vi har det som et felles prosjekt.
- Strikking
- Avfølger influencere som er gravide/trigger meg
- Tok pause fra Instagram i ferien - faktisk over en måned. Det var en deilig pause.
- var åpen med venner om at det var slitsomt, og var åpen om at jeg kjente på misunnelse rundt andres graviditeter.

nå har jeg det mye bedre, og har et mye mer avslappet forhold til prøvingen. Jeg testet ikke etter eggløsning før, men har begynt med det nå.

sender deg en stor klem ❤️

Tusen takk - setter veldig stor pris på råd :Heartred Vi begynte så vidt det var å bli flinkere til å gå tur sammen før sommeren. Det var veldig god kvalitets tid å ha. Man får liksom tømt hodet sitt for tanker mens man er i bevegelse. Så vi skal nok fortsette med det. Vi trenger jo også å få av oss Covid-kiloene (det bør jo være lov å skylde på Covid selv om det egentlig er dårlige matvaner som har skylda :hilarious:).

Jeg er sinnsykt dårlig til å holde på hemmeligheter, så jeg har faktisk åpnet meg opp til samboers venner og venninner. Av en eller annen merkelig grunn så kjennes det litt lettere å si det til hans venner enn til mine egne.

Masse gode råd du har. Jeg skal garantert teste ut ;):Heartred Det er jo så lett å bli fort negativ når ting ikke går helt som planlagt
 
Back
Topp