Tiols reise - lukket kapittel ❤️

Har lest masse om historien din ❤️
Har også blitt igangsatt 3 ganger tidligere, dog over og på termin. Så vet veldig godt at det ikke er «bare bare» å bli igangsatt. Men desto mer grunn tenker jeg litt da, jeg vet hva jeg går til. Grundig gjennomtenkt… og med en 2 åring hjemme er det snart helt umulig å bare eksistere :bag:
Jeg tror ikke man kan sette seg inn i hvor smertehelvete bekkenløsning kan være før man er der selv. Jeg glemmer selv smertene hver gang… derav 4 unger haha!
Men det er altså tortur. Rett og slett. Tårene triller omtrent hele tiden. Så det er virkelig en hail Mary å be om dette før termin..

Det som skjedde med nr 3 kort fortalt er at jeg ba jordmor og legen om å ringe føden og høre om muligheter … de bare lo og nei, ikke sånn det funker. To dager før termin ringte jeg føden og det bare tilta. Jeg gråt og ba instendig om å få slippe det her. Så sa legen ja kom inn ❤️
Så denne gangen har jeg bare tatt saken i egne hender og vært i forkant.
Hjelp dette ble langt men. Jeg føler det er så teit å klage også, selvforskyldt sådan. Men dersom jeg kan få kranglet eller grini meg til igansetting igjen, så får jeg leve med å være klagekjærring :hilarious:

❤️❤️

Ja man får si at heldigvis glemmer man smertene :hilarious: :hilarious: Og klagekrring er det søren meg lov å være når man er gravid!!!! men på den annen side - selv om man velger å få flere barn, så velger du jo IKKE å være ekstremt plaget med bekkenet. Er jo mange som ikke har like ekstreme bekkensmerter som dette. Jeg har bare hatt moderate problemer, tenker jeg nå, kanskje jeg har glemt det haha, Neida men var ikke krykker eller problemer med å komme meg rundt. Men har hatt en slektning som hadde type invalidiserende bekkenløsning hele svangerskapet med krykker fra svært tidlig, har observert hvor hemmende og vondt det faktisk virker å være. Så jeg skjønner veeeldig godt ønsket ditt!
Satser på at du får en god avtale før jul - det vil jo faktisk hjelpe ganske mye på psyken og å holde ut de siste ukene å vite at du er ferdig med svangerskap i løpet av første uka i januar heller enn at det KAN drøye til nærmere februar..
 
❤️❤️

Ja man får si at heldigvis glemmer man smertene :hilarious: :hilarious: Og klagekrring er det søren meg lov å være når man er gravid!!!! men på den annen side - selv om man velger å få flere barn, så velger du jo IKKE å være ekstremt plaget med bekkenet. Er jo mange som ikke har like ekstreme bekkensmerter som dette. Jeg har bare hatt moderate problemer, tenker jeg nå, kanskje jeg har glemt det haha, Neida men var ikke krykker eller problemer med å komme meg rundt. Men har hatt en slektning som hadde type invalidiserende bekkenløsning hele svangerskapet med krykker fra svært tidlig, har observert hvor hemmende og vondt det faktisk virker å være. Så jeg skjønner veeeldig godt ønsket ditt!
Satser på at du får en god avtale før jul - det vil jo faktisk hjelpe ganske mye på psyken og å holde ut de siste ukene å vite at du er ferdig med svangerskap i løpet av første uka i januar heller enn at det KAN drøye til nærmere februar..
Ååh.. det var fint at du sa :sad010 At man jo ikke velger å ha problemer med bekkenet. Kiropraktor var liksom veldig på etter nr 3, at nestemann kom til å gå mye bedre! Vi skulle sette inn tiltak tidlig og ja. Vi har prøvd det….. funka ikke:sorry: jeg bruker 2000 kr i mnd på kiro, svømmetrening, hjemmeøvelser. Ja alt egentlig.

Det hadde hjulpet masse på psyken å vite at det ikke er lenge igjen og en spesifikk dato. Vi har klart å holde smertene på et moderat nivå av helvete. Men de siste to ukene har det eskalert til et nytt nivå, kan du si…

merker faktisk at å vite at i uke 36 KAN det hende legen gir meg grønt lys, hjelper på psyken bare det. Da kan liksom nedtellingen begynne ordentlig. ❤️

Takk for gode ord og tanker, setter veldig pris på det Veivalsa ❤️
 
36+0
I går var jeg e n d e l i g på time hos overlege :happy093
Han leste sine egne notater fra uke 24, og sa «ja, da får du en time i uke 38 og så vurderer vi induksjon» magiske ord! Han skrev i journalen at jeg har «invalidiserende bekkenløsning» og at det anbefales induksjon :sad010 jeg satt bare å grein haha!

Ultralyd var helt fin, lille lillebror estimert til 2,9 kg ❤️

Det ble tatt ctg og blodtrykk, og sistnevnte lå på 160/105. Så da ble jeg sendt til føden. Ble målt til 150/95 som beste trykk. Har hatt hodepine siden før helga, magesmerter og ødem.
Så i natt har jeg vært lagt inn til observasjon. Fikk i går kveld tilslutt blodtrykksmedisin som funka på BT.
Blodtrykket har i dag ligget på rundt 140/90 men så hadde jeg plutselig utslag på protein på ustix. De vil dog ikke sette meg på bt medisiner i frykt for at bt skal bli for lavt.
Hvis eklampsi blodprøvene jeg tok ista er fine får jeg reise hjem ❤️ skal dog inn på kontroll på føden i romjula. Og jordmor var veldig på at jeg må ta med fødebag. For når jeg uansett muligens får igansetting i uke 38 setter de likegreit igang når jeg bikker 37, da med høyt blodtrykk som avgjørende indikasjon.

Føler meg så godt ivaretatt! Og jeg merker at å være 4. gangs fødende, da får man mye mer gehør :hilarious:

Alt i alt, en litt kjip start på siste uka før jul. Men så lenge jeg får komme hjem i dag.. og formen holder seg fin i jula - så går det fint ❤️

Sprøtt å tenke på at lillebror er her om 1-2 uker ❤️

Jeg overlevde :love017
 
Masse lykke til i innspurten ❤️ endelig snart i mål!
 
Lykke til med innspurten. Jeg syntes det var i går du ble gravid❤️ det har gått så fort. Syns jeg da :p
 
Lykke til med innspurten. Jeg syntes det var i går du ble gravid❤️ det har gått så fort. Syns jeg da :p
Herregud ja. Det knuser hjertet mitt at det har gått et helt svangerskap siden ikm gruppa vår :sad010 ❤️ håper at om 9 mnd kan jeg si det samme til deg, at det har gått så fort ❤️ juleklem til deg ❤️
 
Tenk at du snart er «ferdig» :eek: Lykke til med den siste biten, snart er han her :Heartred
 
Lykke til med innspurten :Heartred
 
38+0
I går var jeg hos legen på gyn pol. Og fikk endelig time for igangsetting ❤️ mandag 9. januar ❤️
De ønsket i utgangspunktet å sette meg opp i slutten av neste uke, men da så legen på hele meg at det var tidenes skuffelse for meg. Jeg klarte ikke la vær å gråte.. så sa hun at hun skulle ringe føden og spørre om de kunne ta meg inn allerede til fredag. Dessverre var det fult der med pks og andre planlagte igangsettinger. Men mandag kunne de sette meg opp ❤️ det kjennes rett ut på alle måter. For da jeg kom hjem i går fikk jeg omgangssyke :hilarious:
Jeg hadde jo et håp om at de ville si at jeg kunne komme inn i dag, men DET er jeg glad for at det ikke ble :laughing002
Dessuten blir det godt å få en siste helg med kos med gutta - og de to eldste drar jo til faren sin mandag. Ordner seg litt mer mtp barnevakt :love017

Lillebror har det jo best om han får være i magen så lenge som mulig også.. er 38+5 til mandag, så da blir han fin og bollete ❤️ klar for en travel hverdag :shy:

Om 1 uke har jeg baby i armene ❤️ såfremt fødselen ikke draaaar ut.. kan ikke helt se hvorfor dog, fødte jo for bare litt over 2 år siden :nailbiting::shy:

Angående blodtrykket så går jeg nå på trandate, da blodtrykket var utrolig svingende hele jula. Måtte justere ned dosa en gang, da bt ble for lavt. Men nå er det greit. På nettet leser jeg også at prosedyren for medisinert hypotensjon er igangsettelse i uke 39, men det var liksom ikke snakk om det i går.. men men! Jeg er overlykkelig for å ha kommet hit og fått igjennom igangsetting på bakgrunn av bekkenløsning. Det tror jeg ikke er bare-bare. Så veldig ydmyk! ❤️

Neste oppdatering må jo være med oppdatering av fødsel ❤️
 
Åhhh, så godt at de passer på deg og at du snart er ferdig med graviditeten og kan holde en liten nyfødt baby i armene igjen❤️ masse lykke til den siste uka nå og god bedring! Håper du får henta deg litt inn ❤️
 
Åhhh, så godt at de passer på deg og at du snart er ferdig med graviditeten og kan holde en liten nyfødt baby i armene igjen❤️ masse lykke til den siste uka nå og god bedring! Håper du får henta deg litt inn ❤️
Det har vært et heftig svangerskap! Men kiropraktor har vært imponert av alt jeg har gjort for å holde det nogenlunde i sjakk. Hadde det ikke vært for henne hadde jeg nok sitti i rullestol :nailbiting: Jeg blir litt skamfull av å absolutt skulle ha et barn til liksom. Burde jo forutsett dette. Men allikevel, man vet jo aldri hvordan det blir..

Håper på en rolig uke nå.. haha! Selv om dagen i dag har vært kaos med henting i bhg, bil som satt seg fast i evig mengder med snø.. i det hele tatt :hilarious: huff:laughing002
 
Det har vært et heftig svangerskap! Men kiropraktor har vært imponert av alt jeg har gjort for å holde det nogenlunde i sjakk. Hadde det ikke vært for henne hadde jeg nok sitti i rullestol :nailbiting: Jeg blir litt skamfull av å absolutt skulle ha et barn til liksom. Burde jo forutsett dette. Men allikevel, man vet jo aldri hvordan det blir..

Håper på en rolig uke nå.. haha! Selv om dagen i dag har vært kaos med henting i bhg, bil som satt seg fast i evig mengder med snø.. i det hele tatt :hilarious: huff:laughing002

Fantastisk at hun har hjulpet så mye som hun har ❤️ og du er tøff som står indet og får et barn til, sier noe om ønsket, burde ikke være skamfull av det!

Ufff, jaaa :hilarious: deter jo litt mengder som har kommet, det er enda ikke brøyta hos oss, men jaggu kommet til og fra bhg, ikke gærnt :hilarious: håper det blir litt roligere resten av uka :shy:
 
Lykke til på mandag ❤️ hærregud, tenk at tiden er her alt❤️ skal tenke på deg ❤️❤️
 
Masse masse lykke til ❤️❤️
 
Lykke til i dag! Snart har du den lille i armene dine :Heartblue
 
Håper du er godt i gang! Lykke til!
 
Tenker på deg i dag! Håper alt går bare bra :Heartred gleder meg sånn til å lese update :)
 
Bittelillebror er her :love017
Født 11.01, 39+0 ❤️
Etter en heavy igangsettelse kom han endelig ut - i rakettfart :woot:
48 timer fra de satt inn ballong.
32 minutter aktiv fødsel :laughing002

Lillebror var 3190 gram og 50 cm.
❤️ stolt firebarnsmor ❤️
 
Last edited:
Gratulerer! Du er råtøff! Håper dere får noen fine dager sammen alle 6
 
Back
Topp