Symfysemål?

Jeg har blitt målt første gang jeg var gravid gjennom hele svangerskapet.
De har målt meg denne gangen også.
 
Jeg har hatt symfysemål ca. på snittet hele vegen og UL viser ganske gjenomsnittlig størrelse på babyen :)
 
Da ligger du vel på den nerven i ryggen? Det er skrekkelig ubehagelig. Fikk slike ubehagelig episoder da jeg gikk med frøkna. Deriblant en gang da jm styrte litt ekstra med å finne hjertelyd, så man trenger ikke nødvendigvis ligge så lenge for å bli uvel :hungover:
Ikke en nerve. En stooor blodåre som heter vena cava.
 
Mister pusten? Det hørtes ikke bra ut. En lege på Ahus sa at det ikke er helt unormalt at gravide svimer av om de ligger på ryggen heller.. (dette var i forbindelse med MR da, så de møter mange gravide)

Da ligger du vel på den nerven i ryggen? Det er skrekkelig ubehagelig. Fikk slike ubehagelig episoder da jeg gikk med frøkna. Deriblant en gang da jm styrte litt ekstra med å finne hjertelyd, så man trenger ikke nødvendigvis ligge så lenge for å bli uvel :hungover:

Ikke en nerve. En stooor blodåre som heter vena cava.

Nja, føles mer ut som om lungene blir most. Blir utrolig tungt å puste når jeg ligger på ryggen. Har også hatt to tilfeller av å nesten svime av pga vena cava. Den ene gangen da de brukte fryktelig lang tid på å sjekke livmorhalsen i gyn stolen... [emoji849]
 
Back
Topp