Symfysemål?

Vanskelig å ta presise symfysemål om man har mye fett på magen fra før. Derfor vil jeg få ekstra ultralyder senere i svangerskapet for å måle babyens vekst. Er standard på AdiPol på Rikshospitalet.
 
Veldig spent på symfysemålet mitt :p som de andre sier så er det ikke før i uke 24. Det hadde jeg glemt [emoji85]
 
Vanskelig å ta presise symfysemål om man har mye fett på magen fra før. Derfor vil jeg få ekstra ultralyder senere i svangerskapet for å måle babyens vekst. Er standard på AdiPol på Rikshospitalet.

Det er jo interresant og bra at de gjør det sånn. Symfysemålet mitt vil jo også være vanskelig pga tvillingene, men skal jo også til jevnlig ultralyd, så da følges jo utviklingen godt der.
 
Målte første gang idag. Jordmor sa det er neste gang en vil se hvordan jeg ligger an på kurven,men ligger rett under percentilen nå så alt bør være i orden. Sjekket jo med UL sist uke så [emoji4]
 
Bare av nysgjerrighet: Hva lå dere på (hvor på kurven og cm) og i hvilken uke? :)
 
Var på kontroll hos jordmor i går, og hun sa at siden det var tvillinger så målte hun ikke SF-målet. Skal på ultralyd-kontroll igjen på sykehuset neste uke, så jeg er spent på om de måler det der eller om det bare ikke måles siden det er tvillinger og veksten blir kontrollert med ultralyd.
 
Var på kontroll hos jordmor i går, og hun sa at siden det var tvillinger så målte hun ikke SF-målet. Skal på ultralyd-kontroll igjen på sykehuset neste uke, så jeg er spent på om de måler det der eller om det bare ikke måles siden det er tvillinger og veksten blir kontrollert med ultralyd.

Skal til legen nå i dag og UL på Ahus i morgen. Så blir spennende å se om de måler symfyse eller ikke.
Det er vel litt unødvendig kanskje når det er to... og de sjekker jo veksten veldig nøye med ultralyd.
 
Skal til legen nå i dag og UL på Ahus i morgen. Så blir spennende å se om de måler symfyse eller ikke.
Det er vel litt unødvendig kanskje når det er to... og de sjekker jo veksten veldig nøye med ultralyd.

Fastlegen målte i dag (22+6) for første gang [emoji847] Symfysemålet var på 24cm, litt over gjennomsnittet. Men det er jo ikke så rart med to små inni der
 
Var hos jordmor i dag, og hun bekreftet at det blir tilvekstkontroll med ul 4. september. Da er jeg 23+4. Gleder meg masse til å se det lille knøttet igjen. :)
 
Bare av nysgjerrighet: Hva lå dere på (hvor på kurven og cm) og i hvilken uke? :)
Har ikke målt til jm/lege men målte selv for å se ca hvordan det lå an da jeg selv føler jeg er så stor. Fikk til ca 24 cm 23+2, så ligger ca på 85-90 prrsentilen. Lå ca der sist svangerskap også:)
 
Er det noen grunn til det? :)
Det er standard når man får oppfølging hos AdiPol på Rikshospitalet. :) De klarer ikke å få presise nok symfysemål når man er overvektig og har en del fett på magen.
 
Symfyse målt for første gang idag (26+1), og lå på 26cm slik jeg ser av skjemaet ;)
 
Fastlegen målte i dag (22+6) for første gang [emoji847] Symfysemålet var på 24cm, litt over gjennomsnittet. Men det er jo ikke så rart med to små inni der
mitt var på 24 i uke 24+5. så det er ikke så stor forskjell med tanke på at du har to inni der og jeg bare en.
 
Mitt var på 25 cm 25+0, én strek over den røde streken. Jeg hadde ikke helt flat mage i utgangspunktet så det er vel ikke heelt korrekt, på UL var målene på babyen også én strek over en røde streken (en uke senere).
 
mitt var på 24 i uke 24+5. så det er ikke så stor forskjell med tanke på at du har to inni der og jeg bare en.

Hmm! Det var rart! Må jo si at magen min var ganske mye større enn din da vi treffes. Kanskje legen min er dårlig på å måle? [emoji6]
 
Hmm! Det var rart! Må jo si at magen min var ganske mye større enn din da vi treffes. Kanskje legen min er dårlig på å måle? [emoji6]
det kan hende de måler litt forskjellig, min jordmor er ikke veldig nøye, legen min er mer korrekt i såfall... men det kan jo hende de ligger mer på siden også da så ikke sf målet ditt blir så høyt.
min livmor har dog også blitt strukket fire ganger før å da, hehe
 
Back
Topp